Gå til innhold

Verksted som kalibrerer Tamron?

Anbefalte innlegg

Kjøpte Tamron SP AF17-50mm F/2.8 Di II LD Aspherical fra Adorama.com like før jul. Jeg har aldri klart å få like skarpe bilder med AF som med manuell. Tyder det på at jeg har fått en såkalt "bad copy" og den trenger kalibrering? Har dere noen tips om hvordan det er med garanti i Norge på Tamron som er kjøpt i USA og verksteder som utfører kalibrering på Tamron i Norge?

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå husker jeg ikke om Tamron har verdensgaranti eller ikke. Men har de det (bør stå i noen av papirene som fulgte med i boksen), så bør du få kalibrert objektivet uten kostnad.

Hvis ikke, må du ta den kostnaden det er å kalibrere objektivet. Det er et sjansespill å kjøpe fra USA, og noen ganger taper man...

Scandiafilm (www.skandiafilm.no) er importører av Tamron i Norge, og autorisert verksted for Tamron er Kamerateknikk AS, Hjemmeside: www.kamerateknikk.no. Du kan ta kontakt med dem for å forhøre deg om kalibrering og evt. priser.

Lenke til kommentar

Haha, satte objektivet på et canon 40d hus og da funka AF prikkfritt, altså er det kameraet mitt som er ræva.

Kanskje på tide å skifte ut den gamle traveren (300d), muligens få det kalibrert.. Det er under 5 år så da burde det gå på garantien??

Det ble kjøpt på fotovideo i sin tid.

Lenke til kommentar
Haha, satte objektivet på et canon 40d hus og da funka AF prikkfritt, altså er det kameraet mitt som er ræva.

Kanskje på tide å skifte ut den gamle traveren (300d), muligens få det kalibrert.. Det er under 5 år så da burde det gå på garantien??

Det ble kjøpt på fotovideo i sin tid.

Jeg hadde kjøpt nytt kamera. Men du kan jo se om du får kalibrert 300D-en også.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...