Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oldschool VW Golf GTI

crea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Perfekt IMO. Og dødssøt hund :!:

Tusen takk! :D Du aner ikke hvor gøy det er å endelig få den på veien. Det er forresten en 4,5 måneder gammel Jack Russell Terrier. Rimelig rampete av seg ;)

Lenke til kommentar
Den ble pen!!

Men angående dekkene igjenn, er det ikke slik at det ikke er lov å kjøre med degg som stikker utenfor hjulbuen?

.Salbu!

Tusen takk :D

Nei, det er nok ikke helt lovlig. Og jeg har kanskje strukket strikken litt langt også :p Lov så lenge man ikke blir tatt ikke sant.. hehe. Men jeg skal nok se meg om etter noen hjul som ikke er så ekstreme etterhvert så jeg kan bytte på litt. Også fordi 13" med den dekkdimmen jeg har gjør bilen ufattelig lav. Jeg fikk inn to fingre mellom laveste punktet og bakken, så man skal tenke litt over hvor man kjører.

Lenke til kommentar
Kjempebra prosjekt. Hvordan ser motorrommet og interiøret ut nå da? :)

Motorrommet har jeg ikke lagt noe særlig jobb i gitt. Så det ser rimelig orginalt og rotete ut :p

Men interiøert har jeg faktisk helt glemt å ta bilde av :hmm: Skal prøve å huske på det neste gang jeg er i garasjen.

Lenke til kommentar

Driver å pusler litt med bilen om dagen for å få den i stand til Bugrun om knappe 2 uker. Er litt småtteri som skal gjøres.. men tempoet er litt mer bedagelig nå enn før.

Idag kom Tore på besøk med ene golfen sin, dog noe nyere. Men absolutt i rett stuk! :dribble:

tore_mk5_1.jpg

tore_mk5_2.jpg

Og jaggu gjør'n ikke nytte for seg også, og korter inn støtfangerfeste bak :)

217mk1.jpg

Ellers har det vel ikke blitt gjort stort som er verdt å ta bilder av. Sliter med en overledning som slår inn på oljelampa. Så det uler og piper med ujevne mellomrom. Kan liksom ikke helt se hvor problemet ligger heller. Siden jeg ikke stoler på den lampa, og oljepanna mi og asfalten er mye bedre venner enn jeg vil, tenkte jeg å kjøpe meg oljetrykksmåler. Noen som vet om denne kan skrus inn der hvor den orginale føler'n sitter? :hmm:

Jo, og så har jeg fått ei pakke fra "Parts and Retards" med fester for lister, og nye speil. Kjempebra service hos Håkon :) Så nå er nesten alle listene på plass, var to som ikke kom gjennom kvalitetskontrollen og måtte lakkes på nytt. Og så har jeg fått meg orange blinkers fra biltema :D

216mk1.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde jo planer om å dra med meg denne bilen på BugRun som var nå i helga. Sånn gikk det dessverre ikke. Jeg hadde en liten oljelekkasje, samt noen tenningsproblemer som jeg ikke rakk å fikse før avreise, og dermed ble det skruhelg istedet. Tenkte jeg skulle i det minste få med meg VW Audi treffet på Våler.

Olje :hrm:

228mk1.jpg

Det så ut som det kom fra bunnpluggen som har fått seg noen trøkker etter senkinga. Så jeg kjøpte meg en ny en.

233mk1.jpg

Tektylerte hjulhusa. Dette var egentlig mest for å få det svart, da det var mye forskjellige farger inni der etter diverse grunninger, og fra lakkeringa. Men det gjør jo ikke noe med litt ekstra rustbeskyttelse :)

229mk1.jpg

Fått lakkert boltene svarte også, og syns egentlig resultatet ble ganske bra. Hjulhuset syns jo temmelig godt med disse små hjula.

231mk1.jpg

Var også en liten tur på høggern, siden jeg allikevel hadde tatt fredagen fri. Og der kom jeg rett og slett over GULL!! Hele dørsider og hel hattehylle! Dere aner ikke hvor vanskelig det har vært å få fatt i dette så jeg var blid som ei sol når jeg så det her. Har dessverre ikke fått tatt bilder av interiøret enda i bilen. Glemmer det hver gang jeg er i garasjen. Tok også med meg et nytt instrument, da jeg tror det er en overledning i det jeg har som gjør at oljelampa lyser konstant og piper med en alarm. Utrolig irriterende!

232mk1.jpg

Så skulle jeg bare ta meg en liten prøvetur på fredagskvelden for å sjekke at olja faktisk holdt seg inne og kunne kjøres til Våler på søndag. Tok meg en liten tur rundt bygda der bilen står, og ante fred og ingen fare. Plutselig sier det BANG og bilen legger seg over på høyre side, høyrehjulet låser seg og jeg skjønner at noe er alvorlig galt. Viser seg at bærekula har detti ut... Resultatet var en ødelagt skjerm, og drivakselen ble rivd ut av motoren :(

Fikk satt det midlertidig sammen og ringt en kompis som henta meg. Var ikke bare bare å få den opp på henger heller pga høyden på bilen nå... Men fikk den til slutt hjem. Dakar bilen min :cry:

234mk1.JPG

235mk1.JPG

Den bolten som holdt bærekula på plass har en gang blitt bytta ut mot en helgjenga bolt istedenfor en som bare er gjenga ytterst. Dette resulterte i bærekula knakk av gjengene og hoppa av. En eller an luring som har reparert dette en gang som jeg gjerne skulle hatt tak i nå :grumpy::hrm::yucky::wallbash::realmad: (Dette forumet trenger noen mer voldelige smiley'r.. 32.gif34.gifsterb020.gifsterb116.gif )

Bare å vente på lønning nå... sukk :hm:

Lenke til kommentar

Det koster med bil gitt.. kjenner heldigvis en lakkerer så jeg får vel litt avslag på lakking, men det blir penger fordet gitt. Hadde egentlig noen andre planer for bilen, men ser ut som det blir utsatt litt nå.

Lenke til kommentar

Nei heldigvis hadde jeg ikke det. Vil tippe 40-50 km/t. Kunne gått mye verre hadde dette skjedd i 100-sona på E18 på vei mot Sverige som jo egentlig var planen. Da kunne det blitt totalvrak, og jeg må vel innrømme at Golf 1 kanskje ikke topper listene til NCAP ;)

Akkurat ringt og bestilt nye bolter hos den lokale forhandleren. Så får jeg se titte litt på den drivakselen. Det har jeg ikke vært noe borti før så kan jo bli spennende å se om jeg får den plass igjen. Må kanskje ha nye bærekuler og når jeg tenker meg om.. Kan vel ha fått seg en brist når de glei over bolten der.

Lenke til kommentar

Ja, man må vel på en måte være litt glad for at skjedde akkurat da. Verste downer'n har gått over (mye takket være at jeg fikk kjøre BMW'n til kompisen min med M3 motor på Rudskogen på lørdag. MORO!! :thumbs: ). Så nå er det bare å brette opp arma og få den klar til neste treff som er i Fredrikstad. VW Internationals 4. juli :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...