Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oldschool VW Golf GTI


crea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stilig prosjekt! Skal følge med på denne tråden : )

 

Har du noe tidligere erfaring fra bilmekking forresten? Regner nesten med det, for så langt ser det jo veldig gjennomført ut.

 

Takk takk :)

 

Dette er første bilen jeg har pussa opp. Har bytta litt slitedeler som bremser og småting på bruksbilene, men mesteparten er det første gangen jeg gjør på denne. Så har lært en god del på veien. Men nå er ikke gammel golf den mest kompliserte bilen du får tak i heller ;)

Lenke til kommentar

Takk for kommentarene, begynner å bli fornøyd selv også :) For de som lurte på om den gikk gjennom EU i den standen som var på forrige bilde så les her:

 

Dags for en liten update på hva som har skjedd i det siste. Har jo stått på som en gris for å rekke litt cruising i mai. Det har stort sett gått i få den ferdig nok til å gå gjennom EU, så er ikke helt i mål enda, men resten er stort sett bare kos :thumbup:

 

Først så fikk jeg kanalen som stod igjen til lakk. Men først måtte den gjøres kjørbar, så jeg måtte smelle inn vinduene. Både glassa og listene fikk seg en god vask og en dæsj gummifornyer. Renault'n gjør det den kan best og det er å stå stille og fungere som et arbeidsbord ;) (Neida, faktisk veldig god bil å kjøre, men det er ikke noe VW :fun: )

195mk1.jpg

 

Jeg leverte bilen hos lakkerer på kvelden og henta den igjen etter jobb. Så det var virkelig kjapt utført. Resultatet kan jeg heller ikke klage på. Jeg ser ihvertfall ikke at det er lakkert en liten skvett der bare. Min gode venn Trond som poser ved siden av stilte opp med både Patrol og henger.

198mk1.jpg

199mk1.jpg

 

Alltid hyggelig med besøk i garasjen, og Aico hjalp til så godt han kunne ved å tygge på pinner og stjele diverse ting som lå på bakken. :tease:

201mk1.jpg

 

Trond stilte også opp med bukk som gjorde tetting av eksos til en drøm. Viste seg også at det mangla en strikk og de som var der var nok dobbelt så lange som de en gang var. Fikk bare tak i to, men det holdt til å få det høyt nok opp så den ikke slo i bakakselen.

202mk1.jpg

 

Så her har vi sjekklista. Den ble vel egentlig utvida en del etter dette bildet også. Noe av det som tok lengst tid var vel faktisk å få vinduspylern til å virke. Elektronikk!! :realmad: Det ser kanskje ikke mye ut, og det tenkte jeg også. Men du tida går fort altså. Spesielt når ikke alt går sånn helt etter planen alltid.

203mk1.jpg

 

Trond likte plasseringen min av tuten på clutcharmen :!:

204mk1.jpg

 

Og her har vi det ene bildet av meg som faktisk jobber med bilen, så dette måtte inn i tråden :p Her er det modifisering av feste til bakfanger som skal settes igang. Denne ble jeg ikke helt ferdig med, den må kortes inn noen cm, men klokka 1 på natta før EU ble slike skjønnhetsdetaljer nedprioritert framfor andre ting.

205mk1.jpg

 

Den ble iallefall levert på EU-kontroll i tide, og den gikk nesten i gjennom. Dekka jeg hadde på hadde hastighetsindeks T (190km/t) men jeg skulle ha H(210km/t). Så jeg stressa som en gud og ringte litt rundt og nok en gang kom Trond til unnsetning og kunne låne meg et par V merka dekk. Så jeg slang dem på utafor og fikk bilen gjennom! Og klarte å rekke biltilsynet med et kvarters margin :thumbup:

207mk1.jpg

 

Skremmende høy :scared:

208mk1.jpg

 

Trond (igjen), måtte kjøre treer golfen min hjem igjen, mens jeg nøyt min første tur i nyregga golf :grin:

209mk1.jpg

 

Det overrasker kanskje ingen at det første vi gjorde da var å få den opp på bukken og få dratt av hjula og understellet. Og på med noe som kler bilen (ihvertfall i mine øyne) litt mer :hmm:

210mk1.jpg

 

Og tada : vinke : Nå er det bekrefta.. senke bil er mye bedre enn sex :p:tease: Og ja, jeg veit hjula stikker "ørlitegrann" utafor, meeeen.. ble jo litt bøllete og syns jeg.

 

211mk1.jpg

212mk1.jpg

214mk1.jpg

 

Da mangler det bare litt småtteri egentlig som lister og slikt. Men det er jo bare kosejobb igjen nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...