Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oldschool VW Golf GTI


crea

Anbefalte innlegg

Fin fremgang! Taktrekk i skai eller?

Ja, det går riktig vei iallefall :) Tror det er skai ja. Det er litt elastisk og sånt. Har nesten fått på hele nå. Mangler bare å feste B og C stolpen, som er litt kranglete. Håper å få på plass de imorgen eller på torsdag, og da blir det update!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk og takk :) Må vel innrømme at jeg er litt svak sjæl på det området :!:

 

Da har jeg fått festa taktrekket rundt omkring. Tok sin tid egentlig, men nå henger det der. Ble noen bulker ved C stolpen pga bretter den har fått når den lå i pakka si. Får håpe at disse retter seg litt ut når den har vært varm-kald-varm-kald-varm-kald noen ganger.

 

Bak:

169mk1.jpg

Foran:

170mk1.jpg

 

Så har jeg bare denne morsomme takluke igjen da. Den kan nok bli interessant å få til siden jeg ikke kan gjemme noe under ei list etterpå :hmm:

171mk1.jpg

Lenke til kommentar

Er blitt helt ferdig med taket. Woohoo! :D Tok sin tid. Men ble helt ålreit til slutt synes jeg. Har ikke tatt noe mer bilder etter takluka var kutta og limt men. Jaggu ble det ikke såpass med stoff igjen at jeg kunne lage nye trekk til a-stolpene også.

174mk1.jpg

 

Igår så var jeg så dristig å starta den opp for første gang på 2 år :roll: Men etter å ha fått fram bensin så gikk den så fint som bare det. Helt til batteriet gikk tomt, viste seg at den ikke lada noe som helst. Men har fått tips om at den ledningen fra dynamoen og til ladelampa må være kobla til før den lader. Trenger visst den motstanden. Uansett så er det en skikkelig go'motor :fun:

 

In other news så har jeg bygd om støtfangerjernet foran til å passe kromfanger. Er jo egentlig plastfangere på den og de jerna til den er omtrent dobbelt så store og stikker laaaangt ut. Så ble mye kutting og sveising for å dem sånn jeg ville, men ble da bra til slutt. Ser nesten ut som bil igjen nå.

173mk1.jpg

Endret av crea
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel kanskje denne er mer old-skewl (Old skool med en twist :p ). Syns den bare ser mye cleanere ut med de klarglasslyktene som går igjen i fangerne. Har noen andre lykter jeg har mer lyst på, men vi får se om jeg får tak i de. Det blir i det minste orange blinkers ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er dødsspent på hva som skjer videre. Man finner vel ikke et mer perfekt prosjekt på disk! Digger, digger, digger det! :!: Støtter deg også på klarglasslykter. Synes det bare ble enda bedre med en campignvogn for å matche og eenda bedre med matchende felger!!! Gleder meg til å følge med på det her videre! :new_woot:

Endret av L2R
Lenke til kommentar
Jeg sjekket fashionklokka, og det er fortsatt ikke ut med klarglasslykter! :p

lol :p

 

Takk for alle tilbakemeldingene :D Gøy at noen tar seg tid til å kommentere litt. Jeg har ikke oppdatert på en stund, men det betyr ikke at det ikke skjer ting. Har drevet med mye småtteri i det siste, som egentlig ikke er store greia, men alt tar tid + at jeg har vært en tur på Nürburgring igjen for å få litt inspirasjon. Fin blanding der med gode gamle tyske VW, Audi, Opel og BMW, samt nye heftige M3 CSL, GT3 RS osv. Anbefaler alle som sliter med motivasjonen til å bygge bil å dra dit :)

 

Helga er viet til å stå i garasjen, så da skal jeg være flink gutt å ta litt bilder og oppdatere tråden igjen.

Endret av crea
Lenke til kommentar

Det er godt jeg får godkjent fravær ;) Jeg tok vel rundt 7-800 bilder. Av de så er det kanskje halvparten som er nogenlunde skarpe, og kanskje 200 som er helt skarpe, og av de så er det vel kanskje 100 som står igjen som jeg syns er OK. Kan legge ut et par av de. Har ikke rukket å få redigert noe særlig enda.

 

"Alle" har Porsche der. Så sinnsykt mange av de i og på banen.

IMG_4134.jpg

 

DTM- 6-serie med helt riktig stuk!

IMG_4249.jpg

 

Enda en gammel DTM bil. Alfa med Commodore reklame. Syns den var grisekul!

IMG_4335.jpg

 

Strøken e28 M5! Eneste flaw'n er egentlig speilene.

IMG_4607.jpg

 

Energolf! Dette var vel 1 av 2 jeg så der nede.

IMG_4610.jpg

 

Utsikten fra hotellet. Kan ikke klage på den =)

IMG_4623.jpg

 

Golf 2 med BBS RS. Tror de hadde gjort seg på ener'n!

IMG_4626.jpg

 

Miami Vice :!:

IMG_4638.jpg

 

R8 på langstrekka. Det gikk unna!

IMG_4727.jpg

 

Grom Kadett!

IMG_4785.jpg

 

Og til slutt et par fra karusellen :)

IMG_4981.jpg

 

IMG_5000.jpg

Lenke til kommentar

Prepare for mange bilder!! :ohmy: (og en del tekst)

 

Hmm.. Så hva har skjedd siden sist. Har fått inn frontruta. Hadde ei rute med stripe og en uten, men gikk for den med. Syns bilen ser lavere ut når man ikke får en så stor klar rute.

176mk1.jpg

 

Etter mye om og men, har jeg fått inn takluka. Fy f... for et he.... sat... møk..!! Jeg kjøper aldri bil med soltak igjen..hehe. Og nå som jeg endelig fikk den til å funke fint, så må jeg ta den ut igjen fordi det ikke går an å sette på stoff delen mens den står i. Aiaiai Karamba! Men nå har jeg fått teken på det ;)

179mk1.jpg

 

Når jeg satte på taktrekket så hadde jeg jo helt glemt at kupélys, håndtak, taklukesveiv, solskygger og speil skulle festes i det. Så det blir ikke kupélys, håndtak, eller solskygger i denne. Og så sier jeg at det var meninga for å holde den clean :D Litt dritt om jeg skulle lage hull på feil plass og sånn nå. Men jeg tok mot i meg og fikk skjært hull til speil og taklukesveiva.

184mk1.jpg

 

Så har jeg kødda en del med det elektriske. Det var rimelig tragisk elektrikerarbeid på de tidligere eierne. Men har til slutt fått noe lys.

177mk1.jpg

178mk1.jpg

 

Sleit noe sykt med å få bremselysa til å fungere. Jeg bremsa, og målte på ledninger, gikk over alle jordinger. Men fortsatt ikke noe lys. Helt til jeg fant ut at de har gjort det geniale med å la kontakta sitte på bremsesylinderen, så den reagerer på trykket i den, og ikke at du trykker inn pedalen. Jeg hadde jo ikke noe bremsevæske på den, så dermed ingen lys. Når jeg fikk fyllt på , og lufta alle bremsene, så ble det trykk og lyste det med en gang :)

181mk1.jpg

 

I samme slenge fylte jeg på litt kjøleveske. Og den gikk jo nesten rett gjennom med en gang det ble litt trykk i radiatoren. Så måtte bytte over til en annen, som er en del tynnere (fra 1.5 l). Satser på at det holder inntil videre. Ikke noe smykke av et motorrom på disse GTI'ene akkurat. Fullt kaos av rør og ledninger :p

180mk1.jpg

 

Siden lommeboka ikke har råd til rustfritt eksos akkurat nå så kjøpte jeg meg en blank stuss jeg tenkte å sveise på. Litt knot å få fint pga festene til eksosen, men er jo bare midlertidig. Og ja, den skal kortes inn bittelittegrann :) hehe

185mk1.jpg

 

Dags for litt interiør :) Sånn så det ut når jeg dro derfra igår kveld. Malespannet har fungert utmerket som stol til nå, men jeg er ute etter noe som støtter litt mer i korsryggen.

186mk1.jpg

 

Så idag gikk jeg til verks. La inn ei ny asfaltplate i på førersiden. Fjerna mye av der når jeg lappa gulvet.

191mk1.jpg

 

Så var jeg og kjøpte litt støydemping på 'tema. Og kjøpte seff akkurat for lite så ene passasjergulvet er uten. Men får slenge inn det en annen gang.

192mk1.jpg

 

Og vips! Begynner å bli litt mer hjemmekoselig inni der. Er faktisk ikke noe teppe til bagasjen. Men mulig jeg legger inn der senere. Får se.

193mk1.jpg

 

Siste jeg fikk gjort idag var å rense stoler og baksete. Dessverre et stygt hull på førerstolen, så er på utkikk etter et nytt. Skal se om jeg får lagd til en midlertidig løsning på det også. Dere ser kanskje hvem som er rensa, og hvem som ikke er det :)

194mk1.jpg

 

Imorgen satser jeg på å få inn stoler og vinduer. Og kanskje får jeg også sendt den til lakk for å ta kanalen. Bruttern har bursdag så går litt tid til å spise kaker og slikt :)

 

Avslutter med et stemningsbilde fra garasjen. God natt :cool:

189mk1.jpg

Lenke til kommentar

Den vogna står og godgjør seg på låven til foreldra mine. Den er egentlig i bra stand den. Bare å slenge på skilter og hekte den på :) Har ikke gjort noe mer med de hjula til den enda, men den har jo de kjipe stål felga å kjøre på inntil videre. Første pri er å få bilen klar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...