Gå til innhold

KRF 2 forskjellige saker

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal på noe som heter ministortinget i dag til fredag. dette er et rollespill på hvordan stortinget fungerer med fult dekket med representanter osv. Jeg er i energi og Miljø komitene. og det er 2 saker jeg usikker på åssen KRF stiller seg.

den første er Og øke avgifter på plastposer. regjeringen prøver og øke avgiftene på plastposer til 10 kr som vill effektivt stoppe sløseriet av plastposer hvor står KRF til dette?

og forby oljefyring i hjemmene, noe regjeringen vill men vill KRF også dette? viss jeg kunne fått svar så fort som mulig. og ikke noe tull. Er rimelig viktig takker:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan KrF stiller seg til dette, men poenget med disse plastposene som ble skal bli / ble forbudt i Kina er av typen som er tynnere enn våre. De er heller ikke nedbrytbar på samme måte som våre. Og hva skal kineserne innføre som erstatning? Poser som ligner våre, og dem må betale for dem!

Ellers er det forsøkt med dyrere plastposer et eller annet sted i verden tidligere også. Politikkerne slo seg på brystet når man så at posesalget hadde gått ned, så oppdaget man at salget av søppelsekker hadde gått i været.

Sløseriet av plastposer er en måte å se det på. Resten av landet ser på posene som praktiske hjelpere, som først bærer hjem ting for oss, for så å samle opp søppel det tar med ut igjen.

Antar forøvrig at KrF er for et forbud mot nye oljeovner. Det er de i alle fall i Trondheim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...