Gå til innhold

Radeon's X2 vs GeForce 9800GTX

dahwan

Anbefalte innlegg

Hvilke av disse skjermkortene yter best? Jeg mener slikt som fps i Half Life 2 eller Oblivion. Og i forhold til støy og varme, og hvilken som ville ytes best i sli/crossfire.

Prisene var veldig like, ser jeg.

Noen som har noen formeninger om dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så en test her om dagen med begge kortene involvert. Finner dessverre ikke tilbake til denne testen, men jeg mener at de hadde ganske lik ytelse.

Jeg har hørt at HD 3870 X2 kortene er dårlige overklokkere, men dette var visst grunnet dårlige drivere?

Lenke til kommentar

HL 2 (bilde)

Finner dessverre ikke noen andre tester hvor både 9800gtx og 3870x2 er testet i hl2 og oblivion.

Hvis du spiller mest de 2 spillene bør du vel gå for ATi siden det er godt kjent at ATi yter bra i valve spill og i oblivion

Fant dette i en test av 3870x2 i oblivion mot 8800GTX og Ultra

Oblivion, 3870x2 mot ultra igjen

(9800GTX yter ontrent likt eller litt dårligere enn 8800Ultra)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på det, Nvidia har lansert 9800GTX nettop for å ta seg av konkuransen med 3870X2. Per idag, med dårlige drivere og barnesykdommer, er disse 2 ganske like i yetlse. Men det er ingen hemmelighet at 9800GTX bruker mindre effekt, er kjøligere og klokker bedre.

Det blir spendende å se hvordan ATI on Nvidia klarer å konkurere på driver-fronten. Avgjørelsen står på dette mener jeg og dette blir ikke avgjort før om par månder.

EDIT: alereade idag har Europiske prisen på HD 3870 X2 falt under €300, dette gjør valget enda vanskeligere.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...