Gjest Gine Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei! Jeg holder på med en sosiologioppgave om subkulturer nå. Problemstillingen er "Hvorfor havner ungdom i ulike subkulturer?". Jeg har litt vanskelig for å finne stoff om det, så da lurte jeg på om noen kunne bare skrive litt om sin egen subkultur. Hva er det som gjør at du har de vennene og den omgangskretsen du har? Hva har alle i din omgangskrets til felles? Eksempler på det kan være klesstil, musikksmak, politiske meninger, bakgrunn, kultur, interesser, hudfarge, osv. Hadde satt veldig pris på om noen gadd å skrive litt:) Skriv gjerne hvilken subkultur du selv mener du tilhører, f.eks. ganster, soss, metalhead, emo. Dette er selvfølgelig bare eksempler. Og skriv alder! Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Vi liker å danne oss klikker. Vi blir ledet av våre venners interesser eller utvikler en egen interesse og ønsker så å finne andre med samme eller lignende interesser. Jeg er 20 år, liker videospill, programmering, manga/anime, tegne, jeg er musiker, tilbringer mye tid med venner, liker å gå ut,trene, liker en god diskusjon, liker å reflektere, liker intelligent humor, liker mindre intelligent humor(family guy), hører på metal, hører på jazz, hører på klassisk musikk, kler meg pent, liker å føle velvære. Jeg tilhører ikke en bestemt subkultur. I'm the best of all worlds Endret 2. april 2008 av Raijin Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er 15 år, går i tiende. De folka jeg henger mest med på skolen og i fritida har veldig forskjellig klesstil. Noen har en skikkelig baggy stil, og går med klær i 4XL og sånn. Andre, som meg, går i 'normale' klær, men liker å kle meg pent. Interessene er noe av det samme. Film, data, festing osv. Musikksmaken er også ekstremt forskjellig. Noen liker trance, andre hiphop, noen black/death metall og andre igjen liker rock. Det som derimot er helt likt er humoren. Den er veldig spesiell, usaklig og ekkel. Så det er ingen spesiell subkultur egentlig. Mange forskjellige folk som bare går godt sammen. Lenke til kommentar
WakeMe Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei!Jeg holder på med en sosiologioppgave om subkulturer nå. Problemstillingen er "Hvorfor havner ungdom i ulike subkulturer?". Jeg har litt vanskelig for å finne stoff om det, så da lurte jeg på om noen kunne bare skrive litt om sin egen subkultur. Hva er det som gjør at du har de vennene og den omgangskretsen du har? Hva har alle i din omgangskrets til felles? Eksempler på det kan være klesstil, musikksmak, politiske meninger, bakgrunn, kultur, interesser, hudfarge, osv. Hadde satt veldig pris på om noen gadd å skrive litt:) Skriv gjerne hvilken subkultur du selv mener du tilhører, f.eks. ganster, soss, metalhead, emo. Dette er selvfølgelig bare eksempler. Og skriv alder! Jeg føler egentlig at det at ungdom danner gjenger og klikker er ganske overdrevet. De fleste henger med de fleste, uansett klesstil eller musikksmak. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg