tommyjo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Da stuepc'n fortsatt bråker for mye og er ganske varm, har jeg besluttet å bygge en server. Det vil bli en filserver hvor jeg kommer til å sette inn 2TB til og begynne med og utvide etterhvert. Den skal kun brukes til lagring av film og musikk. (muligens noe til backup) Vil ha følgende oppsett: Server: - Ingen internet tilgang hvis mulig - OS: Windows Home Server Til video-redigering og bildebehandling har jeg en egen pc. - Ingen internet tilgang - OS: Windows XP I stua vil det være en htpc med 500gb disk og tv-kort. - Internet kun til nedlasting av program guide for MCE - OS: Enten XP eller Vista I tillegg har jeg en bærbar som jeg bruker til internet. Eneste grunn de andre pc'ene skal på nett er for å kjøre en oppdatering av OS. Nå leste jeg nettopp denne artikkelen her på HW: http://www.hardware.no/artikler/alvorlig_f...me_server/46807 Hvis det er slik at Home Server ødelegger filene, er det da noen vits i å prøve det? Noe som har erfaring med dette operativsystemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå