Gå til innhold

EOS 40D og røde øune funksjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan 40D's innebygde røde øyne funksjon fungerer? Er det bra å ha det på, eller blir det så som så resultat?

Burde prøve det selv, men usikker på hva det gjør med bildekvaliteten ellers.

Når ble 40D et filmbasert kamera? :)

Uansett, funksjonen funker sikkert greit, men portretter med kamerablitz blir alltid stygt uansett, så prøv heller å unngå å bruke kamerablitsen. Det blir aldri pent...

Lenke til kommentar

Helt enig med Amund her.

Vil på det sterkeste anbefale en ekstern blitz, enten en 430 eller en 580. Dette vil gi deg mye bedre bilder, teknisk sett. Det er heller ikke noe særlig å bruke vidvinkelen din med intern blitz - resultatet blir ofte mørke hjørne

Lenke til kommentar

Ikke nødvendig å bruke, det skal mye til for å få røde øyne med SLR kameraer, har aldri benyttet denne funksjonen på noen av mine dslr og av over 10 000 bilder er det under 10 stk som jeg har sett røde øyne på..

Men ekstern blits er absolutt å anbefale uansett!

Lenke til kommentar
Ikke nødvendig å bruke, det skal mye til for å få røde øyne med SLR kameraer, har aldri benyttet denne funksjonen på noen av mine dslr og av over 10 000 bilder er det under 10 stk som jeg har sett røde øyne på..

Men ekstern blits er absolutt å anbefale uansett!

Hmm... Får røde øyne nesten hver gang jeg bruker den innebygde blitsen og tar bilder med 70-200mm'ern.

Jeg har en ekstern blits, men den er ikke alltid med meg. Pleier å rette denne opp mot taket når jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Hmm... Får røde øyne nesten hver gang jeg bruker den innebygde blitsen og tar bilder med 70-200mm'ern.
Jo lengre avstand jo mindre blir vinkelen mellom blitzen og objektivet. Dermed øker sjansen for røde øyne, det er problemet med små kompaktkamera siden blitzen er veldig nært objektivet.

Hadde du brukt et 30 mm objektiv og gått mye nærmere så hadde nok antallet røde øyne blitt mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...