tendilenz Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Vurderer å kjøpe en S-Max brukt. Har registrert at noen her på forumet har slitt med diverse problemer så hadde tenkt å få litt oversikt så jeg ikke tråkker feil (noen syns sikkert jeg tråkker feil bare ved å tenke på en S-Max ). Hva slags typiske problemer er det S-Max'en har? Er det noen spesielle oppdateringer som skal være gjort av forhandler? Jeg har lest om problemer med programvare, svinghjul, dørlister, servobrakett, lys og elektrisk samt en som hadde vann fra aircon rennende inn i bilen (!) Er disse problemene knytta til bestemte utgaver eller årsmodeller? (svinghjul = 1,8tdci har jeg forstått??) Hva bør jeg teste ved en prøvekjøring? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Synd at stort sett alt som er skrevet om S-MAX her på forumet er negativt, for det jo tross alt den stiligste bilen i sin klasse. I hvert fall som selges i Norge. Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) I forhold til det antallet biler som er solgt er det lite problemer med S-max. Jeg har fulgt med på et forum i England, og også der er det lite problemer. http://www.smaxownersclub.co.uk/forum/view...068&e=47068 (det er litt omstendelig påmelding for å kunne lese) En gjenganger, men kun på et begrenset antall biler, har vært vibrasjoner i svinghjulet. Ford har endret dette i følge det engelske forumet. Mitt problem med vann fra AC er løst, og skyldtes noe så enkelt som tett drenering. Var bare vanskelig å finne. Noen skriver om problem med trang bakdør, dette skal skyldes at hengerfeste har vært feilmontert. Utover dette har ikke jeg lest om noen store gjenganger-feil. Noe feil vil det alltid være på noen biler, og det er normalt at det er disse som blåses opp. Er ikke alltid representativt dette. Jeg har kjørt bilen over 40.000 km og er kjempefornøyd. Endret 3. april 2008 av jøanas Lenke til kommentar
ovehenning Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei Eg er blant de uheldige S-MAX eierne. Se trådene nedenfor. Nå er bilen i orden, og eg mener nok på tross av problemer det er den bilen som tiltaler meg mest både utseendemessig og mht kjøreegenskaper. Har 3 barnestoler, og tvillingvogn uten problemer. Konklusjon etter mitt første år som S-MAX eier må bli at det er en flott familiebil, så får du nesten kontakte f.eks NAF\Ford for å høre om desse problemene fortsatt er relevante. Når det gjelder den elendige kundebehandlingen eg ble utsatt for, er dette et lokalt problem som har ødelagt mulighetene for at eg kjøper Ford neste gang. Er kanskje litt barnslig av meg, men å bli behandlet respektløst og ledd av tolererer eg ikke. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=841895&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=863874&hl= Lenke til kommentar
ovehenning Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Synd at stort sett alt som er skrevet om S-MAX her på forumet er negativt Forsåvidt enig, men engang slik at det ofte er med problemer en søker andre sine erfaringer.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Helt riktig. Det mye lettere å klage enn skryte. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 På honestjohn.co.uk fant jeg dette: What to Watch Out For More Feedback welcome. Teething troubles developing include "humming noise, that sounded like a fan running when none were, a very annoying whistle that develops at 55mph+, a faulty rear de-mister, the 'usual' rattle here and there", and ABS failure (on a 2.0 TDCI). "Humming noise" later identified as a symptom of the ABS pump failing. Reports of leaking panoramic roofs. Numerous complaints of problems with alarm system, gives message "Alarm Service Required" and in August 2007 dealers did not know how to fix it. Complaint of split a/c pipe flooding footwell and rear door handle disintegrating. Spare body parts a problem due to all parts going into production to feed very strong first year demand. Report of 2.0 petrol engine cutting out and stuttering in idle and a knocking noise whenever the brakes were used. Brake master cylinder replaced but stuttering and cutting out at idle still continued and within 5 weeks knocking noise when brakes were used returned. Minor complaints of poor trim finish: problems with centre armrest, bonnet release and rear ashtray. Report of gear lever selector mechanism problem engaging 1st instead of reverse and vice versa. Front parking sensors (where fitted) seem to be unduly prone to interference. Recalls 'Emergency' 2006 TSB to cure an earthing fault. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Uah - for en liste! Vel, jeg får bare satse på at dette gjelder et lite mindretall av bilene som nevnt av Jøanas. Takker for nyttige innspill og linker. Da har jeg i det minste noe å prate med forhandleren om... Og i dag er butikkene langåpne så da blir det kikking og prøvekjøring. Hva er typisk rabatt å få på brukt nå for tiden? Ingenting, kanskje. 6 år siden sist jeg kjøpte bil. Når det gjelder den elendige kundebehandlingen eg ble utsatt for, er dette et lokalt problem som har ødelagt mulighetene for at eg kjøper Ford neste gang. Er kanskje litt barnslig av meg, men å bli behandlet respektløst og ledd av tolererer eg ikke. Der er jeg faktisk helt enig med deg. Endret 3. april 2008 av tendilenz Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 9. februar 2023 Del Skrevet 9. februar 2023 On 4/3/2008 at 7:58 AM, jøanas said: I forhold til det antallet biler som er solgt er det lite problemer med S-max. Jeg har fulgt med på et forum i England, og også der er det lite problemer. http://www.smaxownersclub.co.uk/forum/view...068&e=47068 (det er litt omstendelig påmelding for å kunne lese) En gjenganger, men kun på et begrenset antall biler, har vært vibrasjoner i svinghjulet. Ford har endret dette i følge det engelske forumet. Mitt problem med vann fra AC er løst, og skyldtes noe så enkelt som tett drenering. Var bare vanskelig å finne. Noen skriver om problem med trang bakdør, dette skal skyldes at hengerfeste har vært feilmontert. Utover dette har ikke jeg lest om noen store gjenganger-feil. Noe feil vil det alltid være på noen biler, og det er normalt at det er disse som blåses opp. Er ikke alltid representativt dette. Jeg har kjørt bilen over 40.000 km og er kjempefornøyd. Hei, hvordan løser en utfordring med tett dren på aircon i Ford S-Max ? Jeg har og vannlekasje fra aircon, ingen ting kommer ut dren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå