L0mp3 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har drevet med dette før, men det er 3 år siden så dette har jo blitt glemt. Noen som kunne tenke seg å gi meg en kortkort innføring, evnt svare på spm? Kunne tenkt meg å la de som er med i en OU få opp en mappe mens de som er i en annen OU får opp en annen mappe. Tenkte på "If Ingroup" greier. Takk Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 http://www.bluestream.org/Windows/LoginScripting.htm Lenke til kommentar
L0mp3 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 står mye bra der. Men hva skriver jeg i logon.bat for å få den til å kjøre .kix og hva/hvor scriper jeg i kix'en? var vel litt rart forklart men svar så godt dere vil=) Lenke til kommentar
skille Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) I logon.bat / .cmd bruker jeg bare å kalle kix-skriptet med følgende kommando: kix32.exe default.kix Her er et eksempel på ei .kix-fil: ? "Velkommen @fullname " ? "Venligst vent mens du blir logget på nettverket...." SetTime "\\%logonserver%" ;setter opp mapping mot hjemmeområde Use Z: "\\servernavn\brukere\%username%" /persistent:YES Use X: "\\servernavn\prog" /persistent:YES Select Case InGroup("GruppeNavnI-AD-1") Use y: "\\server\Firma\Firma1" /persistent:YES $p=AddPrinterConnection ("\\server\printer-1") ; $p=AddPrinterConnection ("\\server\printer-2") Case InGroup("GruppeNavnI-AD-2") Use y: "\\server\Firma\Firma2" /persistent:YES $p=AddPrinterConnection ("\\server\printer-3") If @userid=("brukernavn") $p=AddPrinterConnection ("\\server\printer-3") EndIf Case @userid=("brukernavn2") $p=AddPrinterConnection ("\\server\printer-4") EndSelect Rediger den så det passer til det du trenger, så gjør det jobben:) Husk " er veldig viktig, så ikke glem et, eller lag et for mye, da vil KIX tryne. -Trond Edit: la til noe.. Endret 2. april 2008 av skille Lenke til kommentar
L0mp3 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Når jeg har lasta ned kix. fra hjemmesiden deres. Hvor er denne NETLOGON mappa som de referer til? Hva skal ligge der osv? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Den ligger som et share på domenekontrollere. Ligger under c:\windows\sysvol\ad-navn\ eller noe i den duren. Sjekk alle shares du har på domenekontrolleren. Den skal være hidden. Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Netlogon mappa er ikke skjult. finner den her: \\localhost\netlogon evt bytt ut localhost med navnet på serveren. -Trond Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Netlogon mappa er ikke skjult. finner den her: Fjo, stemmer. Jeg som husket feil. Fant forresten igjen hvor den ligger lokalt ( %SystemRoot%\sysvol\sysvol\<DomainName>\scripts ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå