Bjerknez Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Flott tips CrZy_T. Tror jeg sniker inn ett spørsmål til her som angår fakturaer... Nå har jeg bestillt meg Datax Faktura Standard. Der har man jo noen val når det gjelde forskjellige typer fakturaer. Nå trenger man kanskje ikke alle disse fakturavalgene, men det er ett par jeg lurer på: 1. Faktura med gul giro. 2. Proforma faktura. Hva er egentlig forskjellen på disse to? Jeg er også litt usikker på hvordan jeg på enklest (og billigst) mulig måte skal få gjennomført ett ryddig salg av en tjeneste via nettsiden (som snart kommer) Altså.... Det jeg tilbyr er ikke fysiske varer, men da trykksaker og annet som fint kan sendes via epost. (så sant ikke kunden vil ha dette på cd og tilsendt i post) Ingen av kundene skal betale noe som helst før dem godkjenner "kladden" av trykksaken. Når kunden er fornøyd med "kladden", så sender jeg en faktura enten via mail, eller post. Når jeg ser innbetalingen på min konto, sender jeg orginalfilene via mail (eller på den måten vi har blitt enige) Her snakker vi da om en slags forhåndsbetaling for kunden, ETTER at han/hun har sett resultatet. Har lite lyst til å integrere noen kortløsning på siden min i første omgang, da jeg vil ta det litt pent i starten, og ikke invistere alt for mye penger. Finnes det en alternativ måte som kunder kan betale på som er sikker og bra? Da tenker jeg på kortbetaling eller noe.. Er det en grei måte og ta betaling på, og altså sende faktura etter at kunden har sett resultatet og godkjent, slik at det blir en slags forhåndsbetaling? eller bør jeg finne på noen andre løsninger også? Jeg trenger altså noen innspill fra dere der ute, som vet hva dere snakker om.... for det vet ikke jeg Endret 4. april 2008 av GigaFlow Lenke til kommentar
Variable Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 på 2checkout.com kan du lage en liste over produkter, og linke til dem. Ser ikke så pent ut, men er sikkert og raskt. Da slipper du å integrere en shopping løsing på siden din. Koster deg 49$i etablering. Og så tar dem ca 5% av alt du mottar. Nå har jeg ikke satt meg inn i det hundre prosent, men det er ihvertfall det jeg forsto når jeg lurte meg rundt i 2checkout systemet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 på 2checkout.com kan du lage en liste over produkter, og linke til dem. Ser ikke så pent ut, men er sikkert og raskt. Da slipper du å integrere en shopping løsing på siden din. Koster deg 49$i etablering. Og så tar dem ca 5% av alt du mottar. Nå har jeg ikke satt meg inn i det hundre prosent, men det er ihvertfall det jeg forsto når jeg lurte meg rundt i 2checkout systemet Selve produktene, eller tjenestene kan jeg fint tilby på min egen side. "problemet" er når det kommer til oppgjørets time, eller betalingen. Har man ingen betalingsløsning på siden, så er man nødt til å finne på noe annet. Jeg har sett for meg følgende senario rundt bestillingen: En kunde titter på hjemmesiden, og finner ut at han/hun skal koste på seg feks. en ny logo til firmaet. Det jeg da ser for meg, er at kunden fyller ut ett skjema med navn/nummer/org.nr. etc etc, og skriver inn evt. ønsker i ett eget felt, før han sender den til meg. Jeg leser det som kunden har skrevet, og lager en logo utifra opplysningene jeg har fått. Jeg sender han en "kladd" av ferdig forslag til mail-adressen han måtte oppgi når han sendte inn skjemaet. Endringer blir gjort helt til kunden er fornøyd, og faktura sendes kunden ved hjelp av opplysningene jeg fikk i skjemaet. Når kunden har betalt, så sender jeg orginalfilene. Høres dette ut som en grei løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå