Gå til innhold

En interresant problemstilling! Screencaps, live encoding osv, hjelp! :)

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har en liten nøtt foran meg.

-- Jeg har to separate programmer som kjører på en datamaskin, som leverer et skjermbilde i form av et slags kart og et hendelsesregister. Disse skal taes opp synkront, men bilderaten trenger ikke være så veldig høy (0,5 - 1 FPS tenkte jeg). De skal lagres fram til avspilling, hvor begge skal kunne spilles av samtidig, på en noelunde enkel måte.

I tillegg har jeg en lydstream inn (stemmer) som skal spilles av samtidig, min idé var å bruke line-in, spille av lyden direkte slik at lyden blir innbakt i screen capture programmet jeg bruker.

Min idé ser omtrent slik ut:

post-142252-1207124252_thumb.jpg

Jeg tar en videostream av hvert program og lagrer lyden i en eller begge av filene. Disse blir enkodet i en codec som er snill med diskplass når man har lav framerate, samtidig som kvaliteten må være god nok til at man kan lese teksten på skjermen. Samtidig må det være lyd med (kun stemmer, ikke så utrolig viktig med kvalitet).

Jeg lurer på hvilket program som er egnet til å ta opp to programmer samtidig, og levere dem i separate eller samme videofil, og hvor krevende for prosessoren vil det være å gjøre dette?

Og hvilken kodek er mest egnet til dette?

For øyeblikket kjører de to programmene på separate skjermer, men på ett windows-skrivebord. Hadde det vært en løsning å ta opp VGA-strømmen til skjermene på en eller annen måte?

Kom gjerne med innspill, det er mange løsninger på dette problemet!

Endret av Inception_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...