Gå til innhold

Barton 2500+ vs Thoroughbred 2500+

Blib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

512kB cache isteden for 256kB cache... Tror nok man kommer til å legge merke til det. Vel... hvis du kjører en benchmark så... Vet ikke om du merker noe forskjell når du pusler rundt i Windows.

Lenke til kommentar
en TBreed 2500 har mer MHZ enn en Barton 2500... egentlig er det ikke så mye forsjeller vil jeg tro.... for bartons cache veier opp mot Tbreedens flere MHz, men de yter forsjellig i samme program (ikke det at det er noe merkbart).

da kan du jo overklokke mer :wink:

prøvde meg i dag og kjørte opp 50mhz (er jo en pal prosessor :cry: tør ikke mye) var kjempeenkelt og tempen sank :woot: wtf?

regner ikke med at det skjer i framtiden

Lenke til kommentar

beklager det var en xp1900+ palomino og ett sted må jeg starte når jeg har dårlig kjøling og palomino :roll:

Er dere ikke enige, tør ikke heve gradene langt over åtti bare for å imponere noen av den yngre garde her, nei det får dere andre gjøre, skal kjøpe meg en bedre kjøler og kjøre på litt til

Men jeg antar at du kan overklokke barton mer enn en tbred (mitt lille prosjekt har ingenting med meningen)

Håper jeg ikke blir slakta igjen

Lenke til kommentar

[pirk] Nå finnes ikke XP2500+ i Tbred utgave, kun barton så det hadde vært riktigere å sammenligne to XP2800+ som altså finnes både med både Tbred og Barton kjerne.

Athlon 2800+ Tbred kjører på 2250MHz, på 166MHz FSB og har 256kB L2 cache

Athlon 2800+ Barton kjører på 2000MHz, på 166MHz FSB og har 512kB L2 cache

Hva som er best av 2083MHz ekstra eller 256kB L2 cache ekstra kommer helt an på hvilken programvare man bruker. Rakst oppsumert kan man si at de i gjennomsnitt yter ca like bra. Det er nettopp derfor de har fått den samme Performance Rating'en (PR)

[Edit] Skriveleif

Lenke til kommentar
ja det er jo klart du må ha kjøling, 80 grader er varmt ja.

men 50mhz er jo ekstremt lite, med bra kjøling bør du kunne tyne den 200-300mhz vil jeg tro, det er ikke noe faligre å overklokke en pal xp enn en tb, det er bare at de er mindre villige til å klokke .

Poenget var bare å prøve det også, linux blir det neste når jeg føler meg ferdig med win, en ting til siden det var bare for å prøve trengte jeg ikke å klokke mer :wink:

Lenke til kommentar
[pirk] Nå finnes ikke XP2500+ i Tbred utgave, kun barton så det hadde vært riktigere å sammenligne to XP2800+ som altså finnes både med både Tbred og Barton kjerne.  

Athlon 2800+ Tbred kjører på 2250MHz, på 166MHz FSB og har 256kB L2 cache

Athlon 2800+ Barton kjører på 2083MHz, på 166MHz FSB og har 256kB L2 cache

Hva som er best av 167MHz ekstra eller 256kB L2 cache ekstra kommer helt an på hvilken programvare man bruker. Rakst oppsumert kan man si at de i gjennomsnitt yter ca like bra. Det er nettopp derfor de har fått den samme Performance Rating'en (PR)

enig med deg, men alt har man ikke i hodet angående slike ting :wink: , ellers takk for oppdateringen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...