Nordmoen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 PSN er da ikke i nærheten av Xbox Live, hvordan kan du mene det? PSN er milevis unna Xbox Live. PSN er milevis unna Xbox Live hvordan? Eneste fordelen jeg vet om er at Xbox Live kjører dedikerte servere til spill, hvor PS bruker p2p (tror jeg?). Feil, det er flere PSN titler som bruker dedikerte servere sammenlignet med Live spill. Eneste PSN mangler er ingame XMB(som kommer snart!!!) og muligheten til å sette opp en chat med noen og spille sammtidig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Er nå i alle fall ikke første gang et selskap kopierer andre selskap Rettet innlegget dit Bear^! Ettersom tråden omhandlet Sony tok jeg det opp at Sony har kopiert før, men det er korrekt som du sier ja. Og derfor ser jeg ikke problematikken, er det nettopp fordi det er Sony som har kopiert? Kopiering er noe man finner overalt i dagens spillverden. Både spilldesign og funksjoner blir kopiert over hele linja fra selskap til selskap, slik er det bare og det får man ikke bort heller. Om MS ikke vil inspirere Sony i deres design må de bare fjerne hele Xbox Live, men det blir de ikke å gjøre. Så hva er problemet? Det er gjort før av andre selskap. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er skuffende, fordi jeg hadde forventet mye mer. Konsollen har nå vært ute i 1,5 år og fortsatt ingen forbedring. Altså, dette var veldig usaklig. Har du ikke fått med deg ALT det bra som har fulgt med i updates igjennom de 1,5 årene? DVD og PSX/2 Upscaling, bedre støtte som multimediamaskin osv. Så snart dem releaser den mye ventet ingame xmb, så er det ikke stort man egentlig kan klage på. Kanskje personen forventet seg mer av maskinen som spillkonsoll, og ikke stuepc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 PSN er da ikke i nærheten av Xbox Live, hvordan kan du mene det? PSN er milevis unna Xbox Live. PSN er milevis unna Xbox Live hvordan? Eneste fordelen jeg vet om er at Xbox Live kjører dedikerte servere til spill, hvor PS bruker p2p (tror jeg?). Feil, det er flere PSN titler som bruker dedikerte servere sammenlignet med Live spill. Eneste PSN mangler er ingame XMB(som kommer snart!!!) og muligheten til å sette opp en chat med noen og spille sammtidig. Greit nok at det kommer snart, men dere har jo ventet i 1,5 år. Jeg mener dette burde være fikset for lenge siden. Hadde jeg måtte spille uten XMB nå som jeg har brukt det såå lenge, hadde jeg dødd. Gleder meg til ps3 er en "nå-maskin" og ikke en "vente-maskin" (fordi man må vente på de gode tingene) Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Unnskyld meg om jeg bryter inn i denne givende diskusjonen, men burde ikke overskriften være "PS-Store emulerer XBLMP"? PSN er vel PS3 sitt svar på Live, om jeg ikke tar helt feil? Uansett fint at Sony oppdaterer PS-Store i alle fall. Kan ikke si selv at den nye ligner veldig mye på Marketplace, men om det er tilfelle bryr det meg midt i fisern. I løv øppdeits! Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 PSN er da ikke i nærheten av Xbox Live, hvordan kan du mene det? PSN er milevis unna Xbox Live. PSN er milevis unna Xbox Live hvordan? Eneste fordelen jeg vet om er at Xbox Live kjører dedikerte servere til spill, hvor PS bruker p2p (tror jeg?). Feil, det er flere PSN titler som bruker dedikerte servere sammenlignet med Live spill. Eneste PSN mangler er ingame XMB(som kommer snart!!!) og muligheten til å sette opp en chat med noen og spille sammtidig. Greit nok at det kommer snart, men dere har jo ventet i 1,5 år. Jeg mener dette burde være fikset for lenge siden. Hadde jeg måtte spille uten XMB nå som jeg har brukt det såå lenge, hadde jeg dødd. Gleder meg til ps3 er en "nå-maskin" og ikke en "vente-maskin" (fordi man må vente på de gode tingene) Please, ikke bruk den "vente" greia, for 1 år side passet det, ikke nå lenger. Da passer det vel kanskje med: "Hadde jeg måtte spille med en maskin som når som helst kunne død nå som jeg har brukt en som har fungert såå lenge, hadde jeg død" Begge referansene er feil; PSN har blitt kjempe forbedret med tiden, Xbox 360 har også blitt forbedret med tiden(Elite + Falcon). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Venter vi ikke ennå på alt som skrytes om? Spill - home - achievements - rumble? Mye kommer vel snart, men ventetiden har vært utrolig lang :S Hvis alt dette går i boks og blir bra, så har jeg meg en ps3 straks :] Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Venter vi ikke ennå på alt som skrytes om?Spill - home - achievements - rumble? Mye kommer vel snart, men ventetiden har vært utrolig lang :S Hvis alt dette går i boks og blir bra, så har jeg meg en ps3 straks :] Alt uten om home er vel kommet ut Acivements Rumble Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 PSN er milevis unna Xbox Live hvordan? Eneste fordelen jeg vet om er at Xbox Live kjører dedikerte servere til spill, hvor PS bruker p2p (tror jeg?). PSN er som nevnt av Mala her, veldig usosialt og det føles offline. De mangler brukervennligheten som Xbox Live har. Det virker som om når man starter opp et spill og er koblet til PSN så mister man all kontakt med venner (man har ingen mulighet for å se hva de gjør eller om de er online/offline). NØYAKTIG det samme som Xbox Live? Laste ned demoer, trailere og småspill (som er fler og bedre enn hva MP har å tilby (Da tenker jeg ikke classics men småspill)). Når Sony endelig releaser update'n som tilbyr ingame XMB så kan jeg ikke se for meg PSN har noen svakheter lenger. Og det er gratis. Xbox Marketplace har jo langt flere småspill enn PS Store. Nå husker jeg ikke tallene i hodet, men det er sikkert noen andre her som husker de tallene. Mener å huske at Xbox Live Arcade passerte 150 spill for en stund siden, og det er ikke PSN i nærheten av å ha, så dette kan du umulig påstå. Isåfall har du tilgang på spill jeg ikke har. Jeg er veldig spent på hvordan ingame XMB blir, og når denne kommer. Vi har ventet på denne LENGE nå. Altså, dette var veldig usaklig. Har du ikke fått med deg ALT det bra som har fulgt med i updates igjennom de 1,5 årene? DVD og PSX/2 Upscaling, bedre støtte som multimediamaskin osv. Så snart dem releaser den mye ventet ingame xmb, så er det ikke stort man egentlig kan klage på. Jeg synes ikke det var usaklig. Skal prøve å forklare meg bedre her PS3 har fått mange oppdatering, de har jeg fått med meg. Sony skal ha ros for at de gir ut nye oppdateringer regelmessig. De gjør akkurat det samme på PSP, som også har vært bra. Men nå har så og si alle disse oppdateringene dreid seg om funksjoner som ikke er knyttet til PSN. Oppskaleringen som du nevner er kjempebra, og gjør PS3 til en knallbra DVD-spiller (faktisk mye bedre enn 360). PS3 scorer høyt som multimediamaskin, og her er den bedre enn 360. Heldigvis så deler ikke alle din mening. Alt skrevet er mine meninger. Jeg vet om mange som deler min mening om akkurat dette temaet. Alt her er også mine meninger. Heldigvis er lov å ha egne meninger, og det er også viktig å respektere andres meninger. Jeg tror at når PS3 får XMB vil onlinetjenesten dems endelig bli en reel konkurrent til Xbox Live. Bare ting som å kunne ha en privat chat med en kompis uansett hva du driver med, er noe som ikke er mulig på PS3. Det er ofte jeg benytter meg av dette på 360, og det er noe jeg savner på PS3. Når jeg spiller PS3 lurer jeg på hva vennene mine driver med, men for å finne ut det må jeg skru av spillet, helt bak mål. Det kan umulig være vanskelig å implementere en enkel versjon av dette mens vi venter på en fullverdig XMB? Everybody`s Golf har en mulighet for akkurat dette når du spiller online. Denne funksjonen burde ALLE spill hatt. Det er Sony selv som har utviklet dette spillet. Hvorfor implementerer de ikke denne lille funksjonen i PS3 som standard? Det hadde gjort mye for meg og garantert mange andre. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 At Marketplace har flere spill sammenlignet med PSN kan jo ha noe med hvor lenge begge har vært ute Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 At Marketplace har flere spill sammenlignet med PSN kan jo ha noe med hvor lenge begge har vært ute Uten tvil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg venter likevel til alt det som fikser onlinetjenesten så den blir bra, og de gode spillene endelig er på plass, før jeg kjøper meg en. Håper det ordner seg snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå