Gå til innhold

PSN emulerar XBLMP

Anbefalte innlegg

PSN apes Xbox Live

PlayStation Network to get a visual overhaul.

by: James Cottee 02/04/2008

Sony has confirmed that the online service for the PS3, the PlayStation Store, will get a complete visual overhaul in mid-April. The upgrade, while still maintaining a strong blue leitmotif, will bring the portal more into line with Xbox Live, featuring substantial improvements to its ease of use.

According to Sony Computer Entertainment, the upgrade is apparently “in response to feedback from the millions of PSN registrants.” We may be reading that wrong, but it sounds like millions of PS3 owners were unhappy enough with PSN to complain about it. Even the mighty Sony couldn’t ignore a response of that magnitude.

Complications resulting from the upgrade process mean that there will be no new downloadable content on PSN for the next two weeks.

Gamers will still be able to access existing content, however, including top games like PixelJunk Monsters, Riff: Everyday Shooter, and WarHawk.

Valte bevisst og bruka ordet emulerar, for å unngå eventuelt fanboy hòr.

Anbefalar alle å ta ein kikk på kjelda. Det ligg screenshots der, og dei ser utruleg bra ut!

Dette kan bli spennande!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nesten latterlig, siden med en gang Sony forbedrer sin GUI, så emulerer/hermer de etter microsoft. For det første så trenger man ikke finne opp hjulet to ganger i IT verden. Hvis det er et system der ute som virker veldig bra, så er det bare å gjøre noe lignende. Nå synes jeg ikke det nye systemet til sony minnet meg så veldig om Xbox Live, men det er vel bare meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Achievements da, får ikke ps3 noe slikt også?

Er rart når folk sier at de ikke forstår hva som

er vitsen med det; helt til de får det på sin egen konsoll,

da er det plutselig dødsbra og nyskapende.

Folk er rare :]

sier ikke det er noen av dere som har oppført seg slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ja sant nok, men det skal jo komme slike "trophies" og sånt,

som man kan bruke på internettmøbler og internettklær? ;]

Selv synes jeg ikke PSN lignet på XBLMP ut i fra de bildene.

Litt selvfølgelig, men hvor mange måter kan man gjøre det på? :F

Lenke til kommentar

Ja, stemmer har hørt det. Gir vel meg mer motviasjon til å spille til jeg har klart alle "acievements" :!:

Sant, første bildet lignet litt mye på XBMLP synes jeg. Ikke at det er dårlig. Bare bra at Sony gidder å redesigne og gjøre det mer brukervennlig for oss som har Ps3 :)

Lenke til kommentar

Dette er vel stort sett ett godt tilfelle av "sour grapes" fra ms sin side.

tittelen skulle heller sagt: PSN trumfer XBL!

Med tanke på at PSN er gratis og snart vil tilby mer en det XBL noen gang kan gjøre.

Jeg snakker selvfølgelig om HOME, Trophies og classics (stort potensiale her, venter selv på RES spillene). PSN har bevist seg som en bedre tjeneste en XBL. Ler av folk som betaler for å spille online. Det er ikke det at det koster allverden, det er mer prinsippet av at man betaler dobbelt for en tjeneste man egentlig allerede har betalt for (snakker da selvfølgelig om internett tilkobling fra ISP). Det er egentlig ganske hårreisende at folk er villig til å betale for noe som stort sett er p2p. Nei, det holder med en internett regning. Jeg mener man burde lage ett eksempel av XBL og bare si nei til hele greia. Boikott heile driden så kanskje de grådige suppegjøkene tar ett hint.

-Kremkatten

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at f.eks Ratchet & Clank på ps2 har en form for archivements.. så det er vel ikke microsoft som har funnet opp disse alene heller ;p

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at f.eks Ratchet & Clank på ps2 har en form for archivements.. så det er vel ikke microsoft som har funnet opp disse alene heller ;p

Var vel heller MS som forbedret konseptet i sine spill, og gjorde det mer avansert og bedre enn noen gang :yes:

Men var det ikke snakk om noe liknende system til PS3, i tillegg til Home trophies. Tror det heter accomplishments eller noe sånt. Men ikke sikker.

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Var vel heller MS som forbedret konseptet i sine spill, og gjorde det mer avansert og bedre enn noen gang :yes:

Men var det ikke snakk om noe liknende system til PS3, i tillegg til Home trophies. Tror det heter accomplishments eller noe sånt. Men ikke sikker.

Eneste MS har gjort er å gjøre det til ett krav i alle spill, og at alle følger samme mal og informasjonen er tilgjengelig på LIVE.

Lenke til kommentar

Ikke for meg i alle fall, ser ikke vitsen med det. Selv så har jeg ingen 100% archivements på noen av spillene jeg har til 360 og PS3. Men når home kommer og belønningen er trophies, vil det gi meg mer motiviasjon til å få 100% i spillene og jeg får mer ut av spillene også.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor PSN blir bedre enn live med innføringen av home. Sims online, nei takk.

Jamen, man kan jo dekorere sitt eget hjem! Traske rundt - og danse. Dritfett jo... :hmm:

Ser ikke hvordan de nye menyene ligner så veldig på MP... Hvordan skulle de ellers hatt det? Er vel bra sånn uansett. Jeg så bare på bildene.

Lenke til kommentar
Dette er vel stort sett ett godt tilfelle av "sour grapes" fra ms sin side.

tittelen skulle heller sagt: PSN trumfer XBL!

Med tanke på at PSN er gratis og snart vil tilby mer en det XBL noen gang kan gjøre.

Jeg snakker selvfølgelig om HOME, Trophies og classics (stort potensiale her, venter selv på RES spillene). PSN har bevist seg som en bedre tjeneste en XBL. Ler av folk som betaler for å spille online. Det er ikke det at det koster allverden, det er mer prinsippet av at man betaler dobbelt for en tjeneste man egentlig allerede har betalt for (snakker da selvfølgelig om internett tilkobling fra ISP). Det er egentlig ganske hårreisende at folk er villig til å betale for noe som stort sett er p2p. Nei, det holder med en internett regning. Jeg mener man burde lage ett eksempel av XBL og bare si nei til hele greia. Boikott heile driden så kanskje de grådige suppegjøkene tar ett hint.

-Kremkatten

PSN er da ikke i nærheten av Xbox Live, hvordan kan du mene det? PSN er milevis unna Xbox Live. Jeg betaler mer enn gjerne for en tjeneste som er bra, og det synes jeg Xbox Live er. PSN derimot hadde jeg aldri i verden betalt for. Hva er det man kan gjøre på PSN egentlig? Laste ned noen trailere og demoer (som kommer lenge etter 360-demoene). Når jeg spiller PS3 føler jeg meg offline hele tiden. Er jeg nysgjerrig på om mine venner er online eller ikke, må jeg avslutte det spillet jeg holder på med og gå ut i dashboardet, samme når jeg skal sende melding. I går oppdaget jeg ved en tilfeldighet at jeg hadde fått en melding, og den var 4 dager gammel. Om jeg sitter i en spill og en kamerat logger seg på, så kan jeg ikke ved 2 tastetrykk invitere han inn i spillet mitt. Jeg synes det er merkelig at Sony ikke har gitt PS3 en skikkelig onlinetjeneste, istedenfor den halvferdige PSN. Det er skuffende, fordi jeg hadde forventet mye mer. Konsollen har nå vært ute i 1,5 år og fortsatt ingen forbedring.

Vet det ble mye klaging pÅ PSN her, men jeg er bare veldig skuffet over hvor dårlig denne tjenesten er.

Lenke til kommentar
PSN er da ikke i nærheten av Xbox Live, hvordan kan du mene det? PSN er milevis unna Xbox Live.

PSN er milevis unna Xbox Live hvordan? Eneste fordelen jeg vet om er at Xbox Live kjører dedikerte servere til spill, hvor PS bruker p2p (tror jeg?).

Jeg betaler mer enn gjerne for en tjeneste som er bra, og det synes jeg Xbox Live er. PSN derimot hadde jeg aldri i verden betalt for. Hva er det man kan gjøre på PSN egentlig?

NØYAKTIG det samme som Xbox Live? Laste ned demoer, trailere og småspill (som er fler og bedre enn hva MP har å tilby (Da tenker jeg ikke classics men småspill)). Når Sony endelig releaser update'n som tilbyr ingame XMB så kan jeg ikke se for meg PSN har noen svakheter lenger. Og det er gratis.

Når jeg spiller PS3 føler jeg meg offline hele tiden. Er jeg nysgjerrig på om mine venner er online eller ikke, må jeg avslutte det spillet jeg holder på med og gå ut i dashboardet, samme når jeg skal sende melding.

Dette stemmer selvsagt, men blir fikset ved updaten jeg nevnte. Tålmodighet og takknemmelighet kommer inn i bildet her.

I går oppdaget jeg ved en tilfeldighet at jeg hadde fått en melding, og den var 4 dager gammel.

Dette er jeg enig i. Man får bare vite en gang oppi hjørnet at man mottar en mail, og det kan være litt kjipt om du ikke ser på skjermen de sekundene det står. Regner med det ordner seg ved en update.

Jeg synes det er merkelig at Sony ikke har gitt PS3 en skikkelig onlinetjeneste, istedenfor den halvferdige PSN.

PSN er en skikkelig onlinetjeneste, men selvsagt med sine mangler. Men Sony er flinke med å oppdatere systemet sitt. Tålmodighet!

Det er skuffende, fordi jeg hadde forventet mye mer. Konsollen har nå vært ute i 1,5 år og fortsatt ingen forbedring.

Altså, dette var veldig usaklig. Har du ikke fått med deg ALT det bra som har fulgt med i updates igjennom de 1,5 årene? DVD og PSX/2 Upscaling, bedre støtte som multimediamaskin osv. Så snart dem releaser den mye ventet ingame xmb, så er det ikke stort man egentlig kan klage på.

Vet det ble mye klaging pÅ PSN her, men jeg er bare veldig skuffet over hvor dårlig denne tjenesten er.

Heldigvis så deler ikke alle din mening.

Alt skrevet er mine meninger.

Lenke til kommentar

For min del, håper eg Sony blåkopierer Xbox Live til det ytterste. PSN i dag er usosialt og rett og slett uintressant, med altfor opplagte mangler.

Blir kanon når Sony endelig gir oss noe fullt brukbart, gratis. Ms burde kanskje gjøre Xbox Live tjenesten billigere også da(tviler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...