Gå til innhold

Opera vs. Explorer


Testkise

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
avantbrowser bør prøves, bedre enn både explorer og opera

 

Avant er nå basert på explorer motoren da, så forskjellen er vel at man har alle vinduene i samme program vindu ala Opera, og at den har popup stopper, også lik Opera, utenom at Opera sin kan stillest inn slik du vil ha den. Ellers har jo Opera flere andre funksjoner som Avant og mangler, og så ser Opera mye bedre ut!

 

Hadde vert fint om Opera blir like tolerang på html kode som Explorer, selv om det ikke er godkjent kode hele tiden. Kanskje folk bare skal bli flinkere å bruke rett kode på sidene sine og sjekke opp mot flere browsere hvordan det ser ut? :)

Lenke til kommentar
Bork Edition (build 2656) er ikke 7.02, 7.02 er build 2668.

 

Sjekker du "about" på Bork Edition vil du se følgende: Versjon: 7.02, build: 2658.

 

Sånn ser det ut når jeg sjekker about:

 

Ferseeun inffurmeshun

Ferseeun 7.02

Booeeld 2658 Bork ideeshun

Pletffurm Veen32

System Veendoos XP

 

Jefa Jefa nut instelled

 

:lol:

Lenke til kommentar
Bork Edition (build 2656) er ikke 7.02, 7.02 er build 2668.

 

Sjekker du "about" på Bork Edition vil du se følgende: Versjon: 7.02, build: 2658.

 

Sånn ser det ut når jeg sjekker about:

 

Ferseeun inffurmeshun

Ferseeun 7.02

Booeeld 2658 Bork ideeshun

Pletffurm Veen32

System Veendoos XP

 

Jefa Jefa nut instelled

 

:lol:

 

Hehe, her også, men jeg valgte å oversette ;)

Lenke til kommentar

Opera 7.X synes jeg er blitt veldig bra. Ikke bare er browseren blitt en eye-candy. Men funksjonaliteten er noe av det beste jeg har sett uansett program. Det tar deg noen uker å sette deg inn i alle funksjonene. Når du har lært deg disse klarer du ikke å benytte noen annen browser. (har igjen å sette opp mailklienten)

 

GO Opera :)

 

Jeg er så fornøyd med Opera at jeg kjøpte meg en lisens.

LobSter

Lenke til kommentar

bare sånn for å ha sagt det så går den an å laste ned opera uten JAVA da. det er jo ikke vanskeligere egentlig. jeg har ikke problem med javan for jeg gidder ikke å ha java på noen av nettbrowserne mine, jeg har slutta med Explorer, så nå har jeg bare Opera, og Avant Browser. de to browserne er bare helt konge. har brukt opera før også, men jeg tok en liten pause, og nå har jeg gått tilbake til opera, og har funnet ut den er sikkelig bra. det eneste som er litt dårlig med den er at den ikke er på norsk, men det går jo bra det også. har faktisk ikke funnet så mange negative sider med Opera enda.

Lenke til kommentar

Har blitt så godt vant med Opera 6 at jeg ikke har gått over til Opera 7. Noe jeg synes de bør jobbe med er ytterligere drag and dropstøtte- det bør være enklere å rydde verktøylinjeplass av veien. Jo mer som plass til selve websiden jo bedre. De nye knappene var nok ikke noe sjakktrekk, den gamle og enklere designen er fortsatt tilgjengelig, men det vil ikke nye brukere finne fram til. Jeg synes litt for mye dilldall har vlitt lagt til grensesnittet. I Opera 6 kan man høyreklikke på en vindusfane og man får opp en liten meny der lukk er tydelig markert med utheving og "X"-symbolet. I Opera 7 har de lagt til en masse greier og gjemt "Lukk"-funksjonen langt oppe (har det ikke installert på denne maskinen så dette jeg har ikke mer nøyaktige angivelser). Småting som irriterer. Saker man sjelden bruker bør gjemmes lengre bort, eventuelt hadde det beste vært om man selv kunne kontrollere visningen på en enkel måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...