Z Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Det er på tide å skifte vann i systemet mitt. Fant ingen nettbutikker som hadde algemiddel, så etter litt forumssmurfing fant jeg ut man kunne likesågodt dra innom en dyrebutikk og kjøpe algemiddel. Kjøpte et i går, algen stop. Ganske stor flaske og det står man skal bruke 2 teskjeer per 100 liter vann (!) Så da blir spørsmålet, er dette litt i kraftigste laget, med tanke på gummislanger og det hele? Det står ikke noe annet på flasken enn at ved riktig bruk, er det ingen bi-effekter. Men så ser jeg på flasken nå at det står "for algae growth control in garden ponds". Kanskje litt overkill? Endret 2. april 2008 av Z Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Altså det brukes jo pumper i akvariumer også. Har selv et akvarium på 700liter men bruker ikke noe slik middel i vannet dog. Men jeg har pumper i skapet under og det er ganske vanlig på akvarium over 100 liter slik at da er det jo i bruk helt vanlige slanger slike som du har i vannkjølingen slik at du kan nok fint bruke dette middelet. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det middelet er jo for vann som inneholder planter og levende fisk, der alger er uunngåelig. Har du riktig mengde frostvæske sammen med batterivann, skal ikke dette være nødvendig i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå