Gå til innhold

Programmering / Skole - Et par spørsmål.

Haughty

Anbefalte innlegg

Heisann. Vet ikke hva dere har av info / erfaring om dette, men om noen av dere kan komme med inspill setter jeg veldig stor pris på det =)

Skal ta meg en utdannelse så jeg har noe kurrant på papiret, samtidig som jeg vil bryne hjernen min mens jeg studerer. Jeg har tidligere studert litt kunst/arkitektur men det ble litt for lite hardcore hjerne tankegang. Så har jeg jobbet litt med 3d hvor jeg har kommet innpå områder som actionscripting, maxscripting (tror det kan ligne litt på en veldig lett versjon av c++ / java). Så har jeg også gjort noen enkle ting med c++/openGL for flere år siden. Utifra dette har jeg alltid likt problemløsning av denne typen. Virkelig tenke litt og finne løsninger på dette. Noe jeg syns virker som en veldig artig måte å være kreativ på. Noen som jobber aktivt som kode-monkey e.l som har noen inspill på dette ? blir det plankekjøring etterhvert, eller er det stadig nye utfordringer som krever litt tenking og problemløsning ? Er det artig i lengden eller blir det fort langtekkelig ?

Det studiet jeg fant som kunne virke mest int. var et studie på UiO som het IT - Språk, logikk og psykologi. Først en Bacherlor deretter ta 2 årig master innenfor samme tema med fordypninger rettet mer mot kunstig inteligens. Det første semesteret tror jeg er fryktelig basic med exphil, hypermedier og grunnkurs i objektorientert programmering. Deretter bygger 2. semester noe videre på objektorientert programmering og systemutvikling++. Deretter vil de siste årene bestå av mye selvvalgte temaer.