Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan bør basskassen være i en Golf II?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan går det med innkjøpet?

 

Jeg tror at du vil bli fornøyd med JBL pakken.

 

Det er ikke noe ekstremt lydtrykk men en ryddig og bra begynnelse. :thumbup:

Om du satser på en slik pakke så kan det skje at du blir litt avhengig, og om du eventuelt ønsker mer bass

er det lettere å bli kvitt en ferdig kasse en hjemmesnekra prosjekter.

 

JBL er ett trygt merke, de har ofte overrasket når det gjelder forsterkere.

Om dette er en GTO504 forsterker har den ingen problemer med å drive settet tilfredstillende.

2x20 amper sikringer på denne.

Basselementet er lettdrevet og effektivt.

 

Dette virker trygt vil gi godt resultat i din bil.

 

(Personlig tips)

Jeg husker ikke hvilke fronthøyttalere som passer inn i golfen orginalt men om det f.eks er 4" orginalt så kjøp deg rimelige coax fra samme leverandør. Og sett i dashbordet. Plasten som denne bilen har lager for mye ulyd så sett inn en 500 uF kondensator(de har sikkert der du kjøper resten). Denne tar bort dype toner fra de små høyttalerene i dashbordet samt minimerer ulyder.

Denne kobler du til hovedenheten Om du ikke har muligheten til å dempe den på spilleren legger du til en motstand. Hjelper stort for å få flyttet lydbilde frem og kan overraske mange med lydkvalitet. Trenger ikke spille like høyt som 6x9 som er bak.

 

Om du har orginal hattehylle kan du forsterke den litt. Mange muligheter her, om det er av typen presset papp eller plast. Så kan du enkelt spraye truck liner (Poly urethane lakk/belegg) som blir brukt på planet til pickuper for å hindre skader. Om dette ikke er tilgjengelig så kjøp en liter med 2 komponent polu urethane maling og fordel på baksiden. Kan også brukes for å styrke svake dørsider eller dashbord.

 

 

Da har du et bra nybegynner anlegg, uten svake ledd. Og vil gi deg mersmak tror jeg!

Lenke til kommentar
Hvordan går det med innkjøpet?

 

Jeg tror at du vil bli fornøyd med JBL pakken.

 

Det er ikke noe ekstremt lydtrykk men en ryddig og bra begynnelse. :thumbup:

Om du satser på en slik pakke så kan det skje at du blir litt avhengig, og om du eventuelt ønsker mer bass

er det lettere å bli kvitt en ferdig kasse en hjemmesnekra prosjekter.

 

JBL er ett trygt merke, de har ofte overrasket når det gjelder forsterkere.

Om dette er en GTO504 forsterker har den ingen problemer med å drive settet tilfredstillende.

2x20 amper sikringer på denne.

Basselementet er lettdrevet og effektivt.

 

Dette virker trygt vil gi godt resultat i din bil.

 

(Personlig tips)

Jeg husker ikke hvilke fronthøyttalere som passer inn i golfen orginalt men om det f.eks er 4" orginalt så kjøp deg rimelige coax fra samme leverandør. Og sett i dashbordet. Plasten som denne bilen har lager for mye ulyd så sett inn en 500 uF kondensator(de har sikkert der du kjøper resten). Denne tar bort dype toner fra de små høyttalerene i dashbordet samt minimerer ulyder.

Denne kobler du til hovedenheten Om du ikke har muligheten til å dempe den på spilleren legger du til en motstand. Hjelper stort for å få flyttet lydbilde frem og kan overraske mange med lydkvalitet. Trenger ikke spille like høyt som 6x9 som er bak.

 

Om du har orginal hattehylle kan du forsterke den litt. Mange muligheter her, om det er av typen presset papp eller plast. Så kan du enkelt spraye truck liner (Poly urethane lakk/belegg) som blir brukt på planet til pickuper for å hindre skader. Om dette ikke er tilgjengelig så kjøp en liter med 2 komponent polu urethane maling og fordel på baksiden. Kan også brukes for å styrke svake dørsider eller dashbord.

 

 

Da har du et bra nybegynner anlegg, uten svake ledd. Og vil gi deg mersmak tror jeg!

 

Skal planlegge godt, så jeg evt. kan kjøpe alt jeg trenger samlet. Og jeg tror at dine tips kan komme veldig godt med. Takker så mye. :) Vet ikke helt når jeg går til innkjøp, men jeg lar høre fra meg her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...