Gå til innhold

Er onlinedel i ett spill en nødvendighet?

Anbefalte innlegg

Men på konsoll mener jeg at det er uetisk å ikke ha splitscreen støtte slik at flere kan spille sammen. Mye mer sosialt enn online spilling!

Jeg vil kanskje ikke si at det er uetisk å ikke ha spiltscreen, men det er et stort pluss hvis det finnes i spillet. Feks Motorstorm kunne ha blitt løfta flere hakk hvis det hadde hatt denne funksjonen. Det er dritgøy å spille sammen med en kamerat tilstede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til traadstarter - om innlegget var litt uryddig er det et meget interessant poeng som belyses. Og jeg maa si det var meget overaskende aa se saa mange i denne traaden si ganske klart fra om at online muligheter i ett spill langt fra er noen noedvendighet. Det gleder meg! Selv har jeg alltid faatt mer enn nok spenning, opplevelse og lengde i single-player modus. Har faktisk aldri vaert online aa spilt i loepet av mine nesten 20 aar som mer eller mindre aktiv gamer. Dog skal sies at de de siste aarene har jeg bodd hvor man akkuart har gaatt over fra dial-up til adsl (1mb)....say-no-more

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Kommer selvsagt helt ann på spillet. Strategy, FPS og bilsim må ha gode online muligheter , RPG trenger det ikke. Kluet er at i et spill som COD4 så kunne de vel i teorien ha laget en singleplayerdel som varte i 30timer(den er vel mye kortere enn dette?) og du spiller igjennom en gang, onlinedelen har potensiale til mange flere timers underholdning og selv endte jeg opp med rundt 2dagers ingame tid før jeg gikk lei.

Online/nettverk er jo også mye mer utfordrende enn singleplayer. Skal jeg velge mellom å spille mot AI eller Human er valget såre enkelt.

Blizzard sine spill pre-wow er også fine eksempler på at det er mulig med både ekstremt gode campaings og gode onlinemuligheter. Starcraft og D2 er jo prakteksempler. Selv hadde jeg mye morro med Starcraft offline, men langt ifra så mye som jeg hadde med online delen.

Kan virke som det er mange som har dårlige erfaringer med CS her inne :p

Når det gjelder GTA4 så er det et veldig naturlig steg å ta å bevege seg inn på online arenaen. Vi har nå fått 7 eller 8 GTA spill hvor online har vært fraværende(fra produsenten sin side) så at de nå tilbyr spillerne denne muligheten skulle bare mangle. Eneste som mangler nå er et GTA MMO(uten RPG elementer).

Lenke til kommentar

Tenkte umiddelbart på Quake III Arena når jeg leste denne tittelen :)

Jeg kommer gjerne med et motargument;

MÅ alle spill ha en sånn kjedelig offlinedel?

Ser for meg et spill der man måtte fullføre en offline/singleplayer kampanje for å låse opp ting til online/multiplayer delen.... *grøss*

Nei takke seg til uforutsigbar og (nogelunde) smart motstand/samarbeid i spill! Det være seg FPS, RTS eller tilog med MMORPG: Man kan der konkurrere i dueller/small scale pvp eller samarbeide på en bra måte for å nå sine mål.

Jeg har alltid elsket spill der man kan invitere en kompis på pils pottis og coop mode :)

Lenke til kommentar

Kjøpte CoD, Gears, Halo, R6V1&2 for multiplayeren, og om internettet er nede i huset, er det sjelden jeg i det hele tatt vurderer å spille.

Så ja, det er en nødvendighet for meg.

Edit: hvorfor har du i det hele tatt live og PSN account? Og hvorfor annonserer du det i signaturen din? Hvorfor legger du til folk på live? OG når du gjør det, forventer du at de skal ha deg der, om du hater multiplayer, og kun vil sitte alene å spille?

Endret av Boff3n
Lenke til kommentar
Kjøpte CoD, Gears, Halo, R6V1&2 for multiplayeren, og om internettet er nede i huset, er det sjelden jeg i det hele tatt vurderer å spille.

Så ja, det er en nødvendighet for meg.

Edit: hvorfor har du i det hele tatt live og PSN account? Og hvorfor annonserer du det i signaturen din? Hvorfor legger du til folk på live? OG når du gjør det, forventer du at de skal ha deg der, om du hater multiplayer, og kun vil sitte alene å spille?

Fordi jeg har jo Silver, kan jo fortsatt chatte med dem mens dem spiller da, og se deres gjennomføring av spill osv.. Nesten ingen som har ikke godtatt meg da :)

Det er folk fra forumer jeg adder ;), alltid hyggeligt med folk du diskutere med her inne

Og PS3en adder jeg folk som spiller litt Call Of Duty 4 iblant. Sende voicemail eller vanlig melding kan du fortsatt gjør med Silver da.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...