Gå til innhold

Er onlinedel i ett spill en nødvendighet?

Anbefalte innlegg

For meg så er dette et stort nei!!

Jeg føler att jeg mister feelingen av å spille spillet for eks Cod 4.

Ingen multiplayerspill har ingen story, du gjør det samme stort sett hele veien, det blir for kjedeligt i lengden.

Blir likksom ikke satt inn i selve spillet, bare dø underholdning angående multiplayer. Hadde tatt seg ut att Mass Effect eller Bioshock hadde multiplayerdel, haha.. den delen hadde vært tragisk på lik linje som Doom 3 sin onlinedel, Crysis sin multidel og garantert andre spill.

Og for min del så skaper multiplayer frustrasjon ovenfor andre som ligger bare en plass og camper, roper ut du "cheater". Ikke minst på Gears Of War der hosten har utrolige fordeler, noe som jeg synes er urettferdig.

Merket det selv når jeg var host i Gears, spesielt med shotgunnen, den var kraftigere og mer treffsikker enn når jeg ikke er host

Da ødelegger det hele multiplayeropplevelsen ihvertfall for min del

Jeg kjøper ikke spill for å spille multiplayer med andre, for meg så er det bare tåpeligt

Men du kan fortsatt ha det koseligt med å ha kun Silver på 360, den har dem samme funksjonene omtrent som Gold, utenom å spille på nett og få demoer først som du kan med Gold.

Så hva synes dere?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke helt logikken, du kjøper ikke ps3-versionen for da slipper du gratis online-del? Selv om den er gratis trenger du da ikke benytte deg av den? Ville heller ventet til tester av de forskjellige versionene for å se om det er noen forskjell i grafikk og framerate før du bestiller, evt. vurdere ut ifra de nedlastbare episodene på x360 eller hvilken håndkontroll du foretrekker.

Når det gjelder spørsmålet om onlinedel i et spill er nødvendig, mener jeg utviklerne burde enten fokusere på å lage et bra onlinespill, eller et bra enspillerspill. Onlinedelen føles veldig ofte slengt på og har lav kvalitet, de kunne heller brukt de ressursene til å gjøre enspilleropplevelsen så god som mulig.

Lenke til kommentar

Leste i et intervju at Unreal Tournament III har en kampanje med historie og hele pakken fordi over 70% av de som kjøpte UT2k4 ikke spilte det på nettet. ;) (nå sa han jo ingenting om nettverk, men likevel.)

Selv driter jeg i multiplayer, både online og offline. Vil jeg spille med andre har jeg rene onlinespill, og vil jeg spille alene gjør jeg det.

Når det gjelder GTAIV har du nok misforstått noe. Det er ikke noe "online del" i det bortsett fra noen nye nedlastbare episoder til xboks og slikt tull. (så vidt jeg vet, men det kan hende de har lagt inn noen små mini-spill som i San Andreas siden jeg sjekket sist). GTA er og blir singleplayer. Jeg tviler sterkt på at GTA noengang får noe særlig multiplayer av interesse, men om så var trenger du jo ikke spille den? Med mindre du kun tenker på achivements, selvsagt. ;)

Lenke til kommentar

Nei, multiplayermodi har jeg sjelden vært noen stor bruker av. Begynner heller på et nytt singleplayerspill enn å gå over til flerspiller i det jeg nettopp fullførte. Multiplayer er CS og fjollete partyspill på vors. Det er synd hvis enspillerdelen må gå på akkord med flerspiller.

Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt logikken, du kjøper ikke ps3-versionen for da slipper du gratis online-del? Selv om den er gratis trenger du da ikke benytte deg av den? Ville heller ventet til tester av de forskjellige versionene for å se om det er noen forskjell i grafikk og framerate før du bestiller, evt. vurdere ut ifra de nedlastbare episodene på x360 eller hvilken håndkontroll du foretrekker.

Når det gjelder spørsmålet om onlinedel i et spill er nødvendig, mener jeg utviklerne burde enten fokusere på å lage et bra onlinespill, eller et bra enspillerspill. Onlinedelen føles veldig ofte slengt på og har lav kvalitet, de kunne heller brukt de ressursene til å gjøre enspilleropplevelsen så god som mulig.

Hmm, det jeg mener da med PS3 versjonen att da har jeg valget å spille multiplayer mens på 360 har ikke det da jeg ikke orker å betale for Gold!

Men alt i alt så er multiplayer drit for meg!

Lenke til kommentar
Når det gjelder GTAIV har du nok misforstått noe. Det er ikke noe "online del" i det bortsett fra noen nye nedlastbare episoder til xboks og slikt tull. (så vidt jeg vet, men det kan hende de har lagt inn noen små mini-spill som i San Andreas siden jeg sjekket sist). GTA er og blir singleplayer. Jeg tviler sterkt på at GTA noengang får noe særlig multiplayer av interesse.

Har du bodd under en stein det siste halvåret? GTA4 får jo en diger multiplayer del med 15 forskjellige spillmoduser.

Lenke til kommentar

Hadde ikke COD4 hatt MP del så tror jeg ikke det hadde vært så bra som det er nå. Det er en god story og artig å spille det, men etter jeg runda det så har jeg ikke spilt MP delesn så ofte at det gjør no ( borttsett fra sniperbanen :p). Syntes ikke at MP del på spill er en veldig nødvindighet, men det er et stort + at det har de. Og det kommer jo selfølgelig ann på hva slags psill det er. I GTA IV så hadde ikke online delen vært et stort savn for meg, hvis det ikke hadde vært med, men det er fordi det er så mye man kan gjøre i GTA.

Men i andre spill (som f.eks COD4) så har man ikke så mye som man kan gjøre og da blir det fort liggende på hylla og støve) istedet for at man kan spille det i en god stund til.

Konklusjon: I noen spill nei, eller ikke så nødvendig, i andre spill: Ja, eller ganske nødvendig.

Lenke til kommentar

Nei, altså det blir jo laget altfor mange spill som absolutt MÅ ha med multiplayer i tillegg til singleplayeren bare fordi det er normen nå for tida.

Har inntrykk av at det finnes svært få spill som klarer å ace kvaliteten på både single og multi. Men klart, kvaliteten kan ofres hvis man får en større potensiell brukermasse. Multiplayer-spill er jo klart de som lever lengst.

Lenke til kommentar

Synes en onlinedel i et spill er veldig positivt, men likevel ikke nødvendig. Jeg blir alltid littegrann skuffet når jeg ser at et spill har kun enspillerdel, men det er ikke akkurat katastrofe. Spill som Assassin's creed for ekspempel, er jo et perfekt enspillerspill og en multiplayerdel ville nok blitt noe utenom det vanlige.

Men jeg kan ikke skjønne(fra topicstarter) at onlinedelen i Cod4 ikke gir det noe. Jeg personlig synes begge delene var veldig bra, men at singelplayeren va ALT FOR kort, derfor ville det bli en stor bløff å ikke ha med flerspillerdel. I fps-spill synes jeg at en onlinedel er veldig positivt, faktisk, synes jeg en onlinedel er positivt i alle spill. Da har mann noe å gjøre i spillet når du har fullført spillet uansett om det er dårlig eller ikke(online-delen altså).

Lenke til kommentar

Her er jeg enig med topic-starter, om enn ikke helt for de samme grunnene. Jeg har prøvd online-spill, og noe mer kjedelig (for meg) må jeg lete lenge for å finne. Jeg skjønner hvorfor folk synes det er morsomt, men seriøst talt så går jeg heller ut med noen venner hvis jeg vil ha det sosialt enn å ha voicechat med fjortiser i et spill. Jeg elsker å spille, men jeg vil gjerne leve meg inn i spillet.

Å ha "YouSuck34" hengende etter meg fordi kameraten hans "Ripper75" måtte på do, og han trenger hjelp, ødelegger det meste av atmosfære og spenning i et spill.

Og jeg syns ikke akkurat det at noen spill har en elendig historie og singleplayer er noe argument for at online-spilling må være tilstede. En del utviklere bruker online som en stressless stol. De lener seg tilbake og stoler på at spillerene selv lager sin egen underholdning.

Men jeg skjønner argumentet med at online-del forlenger levetiden til spill.

Det er selvsagt. Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk plutselig orker å spille det samme spillet i 50 timer til når de allerede har fullført det.

Det er noen spill jeg har brukt en del tid på også, men nå for tiden er det så mange bra spill at jeg ikke pleier å bruke så lang tid på hvert spill. Og så er det så mange gamle klassikere jeg ikke har fått spilt før også.

Kommer hele tiden nye bokser med gode gamle spillserier jeg ikke har spilt. Har vel over ti spill installert på Pcen nå som jeg ikke har fullført. Men så er jeg litt utålmodig og kanskje. Må bytte mellom spill hele tiden. :)

Men alle liker forskjellige ting, og hvis folk foretrekker multiplayer er det greit for meg så lenge det fortsatt kommer ut mange gode singleplayer spill. Og utviklere bør absolutt bestemme seg for det ene eller det andre. Ikke bare hive inn multiplayer når de ser at spillet egentlig er langt fra tilfredsstillende i seg selv.

Lenke til kommentar

Online kan være veldig morsomt, å spille med mennesker er mer utfordrende og uforutsigbart enn noen kunstig intelligens. Det hele blir ekstra spennende hvis en har et sunt konkurranseinstinkt å falle tilbake på. Jeg er en person som bruker veldig lite tid på hver enkelt spill jeg kjøper, men jeg liker det at når det kommer et spill jeg virkelig digger, så har jeg muligheten til å fordype meg i spillet og mestre det. Selv digger jeg historie og handling og alt det der, men av og til er det bare herlig å koble av med en motorsaging eller 5 :thumbup:

Online multiplayer har en selvskreven plass i noen typer spill. En shooter SKAL enkelt og greit ha online, da de vanligvis har veldig korte enspillerdel. Shootere er også perfekte for konkurransepreget flerspiller. Andre sjangere som alltid bør ha online er racing og RTS-spill.

Rollespill og adventurespill bør ikke ha online. Ikke platforming heller.

Lenke til kommentar

Spørs på spillet egentlig.

RPG spill som NWN, Baldur Gate II osv er fantastiske å spille med folk online på.

Mens action RPS spill er morro i starten men blir frustrerende pga cheats og exploits. Ikke minst pga den grusomme oppførselen på folk i chat/voice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...