pappagutt Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hei! Jeg trener reglemessig, og siden nyttår har jeg ved 5 tilfeller mistet synet på det venstre øyet etter trening. Det skjer ca 1 time etter trening, og begynner med at alt blir mer og mer "grøtete". Deretter er det fra 5-15 minutter hvor jeg ser minimalt før jeg blir helt fin igjen. Har vært hos øyelege, men han fant ikke noe galt. I dag skjedde noe av det samme, men jeg mistet kun synet på nederste halvddel (!!) av øyet. Det ble derimot ikke grøtete som vanlig, men mer eller mindre helt svart. Gikk over etter ca 10 minutter. Satt for øvrig foran pc-skjermen når dette skjedde i dag, men har også skjedd når jeg kjører bil hjem fra trening. Noen som har vært bort i tilsvarende? Vurderer å dra til legen om igjen, men dersom dette er "vanlig" ifm hard trening er det vel bortkastet! Endret 1. april 2008 av pappagutt Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Har aldri hørt om lignende før, bruker du briller? Hva er evt. styrken på synet ditt? Endret 1. april 2008 av Erasus Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ville nå ha gått til en vanlig lege. Synes det høres ut som noe blodtrykksrelatert. Lenke til kommentar
pappagutt Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Har aldri hørt om lignende før, bruker du briller? Hva er evt. styrken på synet ditt? Bruker briller/linser - ca -2,5 på begge øyne.. Ville nå ha gått til en vanlig lege.Synes det høres ut som noe blodtrykksrelatert. Ok. Har sjekket blodtrykket for ikke så lenge siden, og det er helt fint. Får kanskje vurdere å sjekke det i sammenheng med fysisk belastning... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kanskje du har eller utvikler diabetes. Ved lavt blodsukker (f.eks etter trening/fysiske anstrengelser) synker blodsukkeret og man kan da få slike syns forstyrrelser. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei. Har du blitt utredet for glaucoma? Har du diabetes? (Eller diabetiker i familien) vaio Lenke til kommentar
Zimmerknaben Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ville absolutt tatt en tur til legen for å få sjekket dette ut. Lenke til kommentar
pappagutt Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Takk for svar! Jeg har diabetes i familien, moren min og hennes foreldre har dette. Skal ha blitt testet for det ifm vanlig legesjekk, men blir vel nødt til å ta en ny tur til legen da! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Det som har skjedd, "kan" komme av en type glaucoma som kalles for: Acute/sub-acute angle closure Glaucoma. Dette kan gir symptomer som tunnel syn, eller midlertidig "svart" ut. (Etter trening, stress osv.. og "går av" etter en stund) Dessverre "kan" en øyelege går glipp av diagonosen. Glaucoma er "assosiert" med Diabetes. (Betyr ikke "må ha") vaio Endret 2. april 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bra at vi har folk med peiling på slikt på forumet. Lenke til kommentar
Toonnes Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har fått dette 2 ganger akkurat som du forklarer det etter steinhard sprinting i gymen. Men det har alltid ent opp med hodeverk og oppkast for min del. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg får slike sorte striper nederst i synsfeltet under "hard" trening, så slenger meg på tråden her Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Har faktisk vært borti noe slik selv, spesielt når det er stressfult på jobb og jeg presser meg selv på en måte for å få ting gjort ferdig så fort som mulig. Får da litt tåkete syn, var hos legen for ca.1mnd siden og tok blodprøver for å teste ulike ting fordi jeg har vært sliten og uopplagt en lang stund, så legen min skulle ringe om det var noe. Men hørt ikke noe så tok det som et tegn at det ikke er noe. Men bestemor, en onkel og et søskenbarn har diabetes, så det ligger i familien. Og av og til så kan jeg bli litt svimmel og veldig tørst om jeg drikker f.eks cola og må ha vann, det varierer litt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Har fått dette 2 ganger akkurat som du forklarer det etter steinhard sprinting i gymen. Men det har alltid ent opp med hodeverk og oppkast for min del. Hei. Du bør bestille en time til fastlege for sjekk. Da må du nevne "Glaukoma" + symptomene, og spør om en henvisning til øyelege. vaio Har faktisk vært borti noe slik selv, spesielt når det er stressfult på jobb og jeg presser meg selv på en måte for å få ting gjort ferdig så fort som mulig. Får da litt tåkete syn, var hos legen for ca.1mnd siden og tok blodprøver for å teste ulike ting fordi jeg har vært sliten og uopplagt en lang stund, så legen min skulle ringe om det var noe. Men hørt ikke noe så tok det som et tegn at det ikke er noe. Men bestemor, en onkel og et søskenbarn har diabetes, så det ligger i familien. Og av og til så kan jeg bli litt svimmel og veldig tørst om jeg drikker f.eks cola og må ha vann, det varierer litt. Hei. Dette kan også komme pga "stress" (Som du nevner) og lav blodsukker. vaio Endret 2. april 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Enting til "pappagutt". Har du blitt utredet for Migrene? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det kan godt være relatert til migrene ja. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det kan godt være relatert til migrene ja. Jeg fikk mitt første migrene etter vi hadde sprunget 5km i 8-klasse rett før sommerferien. Det begynte med svarte prikker i øynene og ble til skikkelig hodepine og kvalme osv. Har ikke hatt det på mange år nå, var en periode etter første gangen at jeg var plaget med migrene. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har fått dette 2 ganger akkurat som du forklarer det etter steinhard sprinting i gymen. Men det har alltid ent opp med hodeverk og oppkast for min del. Jeg har også dette, og jeg er diagonosert til kronisk migrene -- når jeg først får et anfall får jeg slike synsforstyrrelser som er beskrevet i første post. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Ikke for å gå off topic, men i starten av et migreneanfall får jeg samme typer synsforstyrrelser jeg og. Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Ikke for å gå off topic, men i starten av et migreneanfall får jeg samme typer synsforstyrrelser jeg og. Jeg også, jeg får gjerne tunellsyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå