Eirik350D Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hei, Jeg vurderer å kjøpe en av Kompletts konfigurerbare PCer med følgende spesifikasjoner: - Antec Nine Hundred sort miditower, - Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, - Asus Striker II Formula, nForce-780i SLI - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz - XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, - Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, - Western Digital Raptor 74GB SATA - Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 - Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE - USB2 multikortleser 3.5" sort for - Qpad|CT, Black, Medium,1,5mm, Gamingpad - MS Win Vista Ultimate Engelsk Virker dette fornuftig? Noe som burde vært endret eller lagt til? På forhånd takk! Hilsen Eirik Til moderator: Tittel endret, håper denne nå er tilfredsstillende. Endret 3. april 2008 av Eirik350D Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Like greit å kjøpe E8400 siden den koster nogenlunde like mye som E6850 Lenke til kommentar
Eirik350D Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Takk for tipset! Hos Komplett koster faktisk 8400 310,- mindre enn 6850 og i Hardware.nos prisguide er forskjellen bortimot 500,-. Hva kommer det av? Men merkelig nok er ikke 8400 eller 8500 tilgjengelige i de konfigureringspakkene som Komplett tilbyr, så da er evt. alternativet å sette det sammen selv. Hilsen Eirik Lenke til kommentar
Eirik350D Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Etter å ha kikket en del mer rundt og lest mange av tipsene i dette forumet, har jeg bestemt meg for å bygge PCen selv og har satt opp (etter beste evne) en konfigurasjon som jeg tror passer mitt behov. PCen skal være en allround PC (spill, fotoredigering, arbeid etc.) med god ytelse som jeg håper å kunne ha en stund. Har også lyst til å prøve meg på overklokking, men er helt novise her. Konfigurasjonen er her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69786 Håper noen kan hjelpe meg med å se om dette er et fornuftig oppsett, alt alt passer sammen og gjerne tips knyttet til kjøling eller andre "must have" komponenter. Hilsen Eirik Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Bytt til 64bit Vista. Hvis du har planer om å oppgradere ram'en i fremtiden butter det på 3,5 gb ram med 32 bit OS 2gb ram i Vista er og noe lite. Jeg har hatt raptordisken og var ikke imponert over den. Greit nok at den er rask, men den bråker en del i form av knatring. Konstant. Jeg skal bygge ny data nå snart og kommer til å droppe raptordisken. Kjøper heller en Samsung Spinpoint 750gb og heller kjøper en til senere. Vil anbefale deg det samme. At den er rask forsvarer ikke prisen og lyden. Her er forøvrig oppsettet mitt hvis du vil sammenligne: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...94-E3CC3D0AB380 Husk kjølepasta og antistatisk lenke. Forøvrig syntes jeg prisen ikke helt reflekterer hva du ender opp med å betale. Ser at komplett.no ligger på 1000,-kr mer enn minimumssummen. Hvis du skal bestille en og en komponentent hos butikken som tilbyr best pris vil jeg nesten tro at du nærmer deg 1000,-kr bare i frakt fra 6-7 forskjellige butikker. Endret 3. april 2008 av Boogeyman Lenke til kommentar
Eirik350D Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Takk for mange gode tips! Raptor-disken er tenkt som en ren OS-disk og jeg trenger derfor ikke all verdens diskplass på denne. I maskinen jeg har i dag, ligger OSet på en 40 GB partisjon på en 250 GB disk. Dette funker ikke spesielt godt og nå tenkte jeg å gi OSet en fin disk helt for seg selv :-) Men jeg har sett mange andre kommentere denne som deg og stilt spørsmål om den er verdt prisen. Jeg får tenke litt på dette. Når det gjelder 64-bit Vista, har jeg lest flere som advarer mot den pga. bl.a. kompatiblitetsproblemer med mange drivere og eldre software (og det har jeg jo litt av). Men hører også at dette er blitt bedre etterhvert. Andre som har meninger om dette? Jeg håper for øvrig å få kjøpt alt fra en butikk, maks 2. Når jeg er rimelig fornøyd med oppsettet, tenkte jeg å se på gode erstatninger på enkeltkomponenter slik at jeg ikke ender opp med å handle fra 6 forskjellige steder. Kanskje stjeler jeg noen komponenter fra deg ;-) Hilsen Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå