RandiA Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hehe.ikke antydning til manipulering på det bildet, nei. Men god konsentrasjon for å treffe fokus, tålmodighet for å få riktig timing , og noe konditorfarge :-)På bildet ovenfor har jeg kun stilt litt på hvitbalansen for å få et kjøligere bilde. Kunne selvsagt brukt fargefilter isteden. Flotte greier....må nok til å øve litt på den "greia" der ja.... :!: RandiA Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du gidder ikke laste opp et bilde av dråpebildetoppsettet ditt? Veldig bra bilde. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Flott lyssetting, det ser veldig profesjonelt ut. Ser frem til flere bilder, jeg blir imponert om du klarer å holde dette nivået videre! Adder deg på flickr også jeg, så kanskje jeg får plukket opp noen triks:) Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 har ikke bilde av akkurat dette, men oppsettet er veldig banalt. Dråpen er rett og slett belyst rett bakfra. Man tager et stk stoor softboks (120x80) og plasserer bak et brett fylt med vann. så er det bare å knipse løs :-) Har man ikke en slik softboks funker det nesten like bra med en stor hvit plate (papir, pleksiglass, malt tre eller noe) som man kan reflektere lyset i. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (Det som er viktig er at vannet speiler i noe ensfarget uten detaljer, og bunnen i vannbeholderen ikke er metall/reflekterende. Klarer man det blir det vellykket) Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 nåja. om vinkelen mellom kamera og vannflate er liten nok spiller det ingen trille hva som er i bunnen av bassenget. Lærte du ikke om snells lov på skolen ? ;-) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 nåja. om vinkelen mellom kamera og vannflate er liten nok spiller det ingen trille hva som er i bunnen av bassenget. Lærte du ikke om snells lov på skolen ? ;-) Slik du du har det nå er det kjipt med alufolie! bare sjekk ut bildene fra folk med oppvaskkummen. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) 8 April: (litt annen stil i dag) Endret 8. april 2008 av PlaCBo Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hva er egentlig stock foto? Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 oppsettbilde for sko her Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det sko bilde var stilig, veldig kult og simpelt Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 typiske illustrative bilder som brukes til reklame, magasiner etc. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Prøver du å selge noen av de her bildene over noen "stockphotosites"? Greide ikke kalle det noe bedre, men du vet hva jeg mener Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Absolutt ikke noe salg til slike firmaer, nei. Får jo bare lommerusk tilbake. Bare liker stilen og håper å lære masse om lyssetting ved å prøve å ta denne type bilder. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Uten å kapre hele tråden her med tips til dråpebilder, men bruker du en veldig stor beholder, ettersom man ikke ser tegn til noe kant? Den burde altså ikke være av glass, men f. eks av plast? Hva bruker du til å dryppe dråpene? Trykker du på blitsen manuelt, eller har du en IR-sensor? Mange spørsmål, men gir meg forhåpentligvis litt mer kunnskap om tema. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 8 April: (litt annen stil i dag) Morsom idé, kreativt...fikk lyst til å fotografere mine beste gå-sko :!: RandiA Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jeg kan nok ikke ta æren for kreativiteten mht motivvalg på noen av bildene egentlig. Enten har jeg kopiert et motivt rått (som i tastaturet og lyspæra) eller så så har jeg valgt et veldig vanlig type motiv jeg prøver å gjenskape på egen hånd (f.ex skoene, dråpebildet). Målet mitt er som sagt å lære lyssetting, og kreativiteten har ligget i det å gjenskape og forbedre bilder. Tips til (denne typen) dråpebilder: Bruk en stor beholder ja. jeg bruker f.ex en dyp plate(?) for stekeovnen. Kamera utløses i bulb-mode (ca 1-2 sek) og blitsen avfyres manuelt. Til de mer avanserte bildene har jeg brukt en hjemmeloddet ir-trigger. Dråpeteller til dryppingen. Ellers er det bare å prøve seg fram, slik jeg har gjort :-) Endret 8. april 2008 av PlaCBo Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Takk for "oppskriften", har lagret i foto-råd nå RandiA Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Nydelige sko! Selv om de var stygge. Du vet hva jeg mener. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Nydelige sko! Selv om de var stygge. Du vet hva jeg mener. Styggpent. Men jeg tror det kan bli tungt å selge de skoa. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå