tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg brukte mitt 55-200 med manuelle mellomringer. Så litt kromatiske avvik ble det. Nå er jo ikke det akkurat verdens beste objektiv heller ... Men du har vel egentlig vist at Ken Rockwell har mer rett enn det enkelte liker å høre. Flott lyssetting, selv om jeg synes du har gått vel tett innpå lyspæra. Tom Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 "Cameras don't take pictures, photographers do" Enig i mye av det rockwell sier der, ja - men samtidig er jeg veldig obs på det tekniske. Hadde jeg hatt råd hadde jeg garantert tatt bildene med dyre skarpe objektiver, men jeg lar ikke det hindre meg i å prøve å få det beste ut i fra det jeg har. Dessuten er det ikke mye penger igjen til øl om man bruker opp alt på hvite objektiv :-D Autoxave: Skjønner ikke hvordan jeg kunne fått til bedre kontrast med mørkere bakgrunn, da alt som vises av lyspæra er mørkt. Vurderte å kjøre "dark field lighting" men det får bli en annen gang Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dessuten er det ikke mye penger igjen til øl om man bruker opp alt på hvite objektiv :-D Det er det mest fornuftige som er sagt på lenge Tom Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Spørs om det ikke øl blir motivet om ikke så lenge. Utfordrende å få til bra bilder halvgjennomsikig væske i reflekterende beholdere :-) veldig OT, men har du forresten merket at objektivlommene i kamerabager passer perfekt til boksøl ? :-) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Spørs om det ikke øl blir motivet om ikke så lenge. Utfordrende å få til bra bilder halvgjennomsikig væske i reflekterende beholdere :-) veldig OT, men har du forresten merket at objektivlommene i kamerabager passer perfekt til boksøl ? :-) Og jeg som leste dette rett før jeg skulle legge inn mitt bilde! Tilfeldig? Neppe. Det var jo lørdag. Eitp Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Fantastisk gode bilder som kommer for en dag her i tråden. De to siste spesielt. Keep it up! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 veldig OT, men har du forresten merket at objektivlommene i kamerabager passer perfekt til boksøl ? :-) Ja, faktisk Noen ølbilder høres morsomt ut. Tom Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Ble ikke noen øl i dag - hverken på bilde eller i magen - tok noe enkelt isteden. (selv om det var noe vanskelig å måtte balansere på en pinnestol over macen og så løpe rundt i mørket med en diodelykt mens stakkaren (macen) lå på gulvet ;-) dagens bilde (6.april) Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Veldig bra bilder!! Og mektig imponert over at du gidder å ta deg tid til ett slikt bilde hver dag Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 jepp, jeg er også imponert over meg selv - men det går da bare ut over husarbeidet, så det kan jeg leve med :-) Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 jepp, jeg er også imponert over meg selv - men det går da bare ut over husarbeidet, så det kan jeg leve med :-) Godt svar... Mye flotte bilder her ja. imponert! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 jepp, jeg er også imponert over meg selv - men det går da bare ut over husarbeidet, så det kan jeg leve med :-) har du ikke barn du kan få til å gjøre ting som husarbeid for deg? Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 *Sukk* Spørs om jeg bør satse på noe rydding læll. brukte en time i dag på å finne sync-adapteren til blitsen min. Dermed gadd jeg ikke drive på til bildet var perfekt. Men dette får duge for i dag: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du verden, det var da flott...kan du si meg innstillingene på det der? Jeg kan vel ikke få tatt noe slikt med det utstyret jeg har RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Sjelden man ser så bra dråpebilder. Dette er et av de bedre jeg har sett. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Så lenge du har et kamera med bulb-mode kan du "lett" ta dråpeilder. Det er blitzen som fryser vannet. tror jeg hadde ca 1 sek lukkertid her. Har en noe mer teknisk avansert bilde her Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Så lenge du har et kamera med bulb-mode kan du "lett" ta dråpeilder. Det er blitzen som fryser vannet. tror jeg hadde ca 1 sek lukkertid her.Har en noe mer teknisk avansert bilde her Jeg må prøve å finne ut av det der. Og stativ må man vel bruke da..Har kanskje "bulb-mode" på min EOS400D....flott bilde du linket til, men her var vel farger mye "manipulert" RandiA Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 hehe.ikke antydning til manipulering på det bildet, nei. Men god konsentrasjon for å treffe fokus, tålmodighet for å få riktig timing , og noe konditorfarge :-) På bildet ovenfor har jeg kun stilt litt på hvitbalansen for å få et kjøligere bilde. Kunne selvsagt brukt fargefilter isteden. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ang dråpebildet, for å pirke, så er det ikke midtstilt, ser det ut som, syns det burde være det. Og de ringene som har senter utenfor de store var litt plagsomme, ødela stemningen av stil og stillhet. Men meget bra det der, bra fokus og skarphet. Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 nesten helt enig... Føler at dette ble litt hastearbeid - så jeg synes jeg endte opp med et middelmådig bilde for utfordringen. Det blir nok flere dråpebilder senere. Men ringene er nok midtstilt, det er bare den enslige dråpen som ikke ville sprette rett opp, men litt ut til siden :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå