Gå til innhold

Ny eier for Nikon D70

Anbefalte innlegg

Fattern mistet nylig sitt D70 i bordkanten slik at blitzfoten ble slått av (brudd langs plastikken rundt. Fikk stoppet ham på vei til søpleplassen med tanke om at noen kaskje ville være interessert i et kamera som bør en tur innom verkstedet. Har testet og alt virker som det skal - med et selvsagt unntak av blitzen.

Jeg er selvsagt ikke ute etter å starte noe salg her, men ville satt pris på noen innspill på om kamerahuset har noen verdi på finn.no, i fotobutikken eller liknende. Burde jeg forsøke som det er eller påta utgiftene for rep. først.

post-16638-1207089664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Herregud, faren din er utrolig lite sosialt bevisst/egoistisk. Hvorfor i huleste heiteste helvete kunne han ikke gi det til Fretex? Da hadde i alle fall en av de beste veldedige organisasjonene i verden tjent opp mot tusenlappen på det. Det er utrolig samvittighetsløst, ja direkte forkastelig, å kaste noe som kan være så verdifullt for Fretex rett i søppelkassen. Jeg hadde gått rundt med dårlig samvittighet i månedsvis hvis jeg hadde gjort noe slik. Hver gang jeg har flyttet har jeg gitt esker med flotte klær som jeg aldri burde kjøpt, samt TV, møbler etc som jeg ikke trenger lenger. Det er noe som min samboer fra Uganda forstod uten at jeg måtte fortelle henne det når hun fant ut at hun hadde noen flotte italienske klær hun aldri brukte for noen år siden.

Det er godt at noen i husstanden i alle fall har litt vett i hodet. Kudos til Ivarw for det. Du får ha meg unnskyldt for mitt harde utfall mot til opphav, men slike historier gjør meg opprørt. Jeg har sett hvordan de på samfunnets skyggeside har det, og føler at vi som har det godt må gjøre det vi kan for å hjelpe dem. En liten tur på Fretex isteden for søppeldynga er det minste vi kan gjøre.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg er prinsippielt enig med PMnormal men jeg vet ikke helt hvordan Fretex vil stille seg til et kamera som har den delen eksponert siden det finnes høyspenning der som kan være skadelig. Uansett var det ikke noen stjerneide å kaste det.

Det er sant, men et lite problem. Det er bare å dekke det til med epoxy eller annet. Skoen kan jo uansett ikke brukes mer, så da er det like greit å dekke den helt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...