WitNo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fattern mistet nylig sitt D70 i bordkanten slik at blitzfoten ble slått av (brudd langs plastikken rundt. Fikk stoppet ham på vei til søpleplassen med tanke om at noen kaskje ville være interessert i et kamera som bør en tur innom verkstedet. Har testet og alt virker som det skal - med et selvsagt unntak av blitzen. Jeg er selvsagt ikke ute etter å starte noe salg her, men ville satt pris på noen innspill på om kamerahuset har noen verdi på finn.no, i fotobutikken eller liknende. Burde jeg forsøke som det er eller påta utgiftene for rep. først. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Man trenger jo ikke hotshoe-utgangen på toppen for å kunne bruke blits da Ellers er jo huset greit nok om man vil ha speilrefleks på ett veldig stramt budsjett, invester i ett fint objektiv til under tusenlappen og man har noe man kan få gode bilder utav. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kameraet burde ha verdi for noen. En reparasjon vil jeg tro vil komme under 2000,- - men det kan du sjekke med verksted. Tom Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hvis man ikke MÅ ha blitsskoen, kan man jo også fylle i hullet med epoxy e.l. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Her lukter det perfekt utgangspunkt for IR-modifisert D70! Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det har helt klart en verdi langt utover at man burde kaste det, men jeg tviler på at det er verdt å bruke penger på å reparere det siden man antakelig kan få et nytt D70 på e-bay for prisen av reparasjonen. Lenke til kommentar
NorthWest Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ligger en D70s med ødelagt blitz ute på QXL nå, foreløpig oppnådd pris er kr.750. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Her lukter det perfekt utgangspunkt for IR-modifisert D70! Jeah! Stemmer i her. Det koster litt, men er fett! http://www.lifepixel.com/index.html Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Herregud, faren din er utrolig lite sosialt bevisst/egoistisk. Hvorfor i huleste heiteste helvete kunne han ikke gi det til Fretex? Da hadde i alle fall en av de beste veldedige organisasjonene i verden tjent opp mot tusenlappen på det. Det er utrolig samvittighetsløst, ja direkte forkastelig, å kaste noe som kan være så verdifullt for Fretex rett i søppelkassen. Jeg hadde gått rundt med dårlig samvittighet i månedsvis hvis jeg hadde gjort noe slik. Hver gang jeg har flyttet har jeg gitt esker med flotte klær som jeg aldri burde kjøpt, samt TV, møbler etc som jeg ikke trenger lenger. Det er noe som min samboer fra Uganda forstod uten at jeg måtte fortelle henne det når hun fant ut at hun hadde noen flotte italienske klær hun aldri brukte for noen år siden. Det er godt at noen i husstanden i alle fall har litt vett i hodet. Kudos til Ivarw for det. Du får ha meg unnskyldt for mitt harde utfall mot til opphav, men slike historier gjør meg opprørt. Jeg har sett hvordan de på samfunnets skyggeside har det, og føler at vi som har det godt må gjøre det vi kan for å hjelpe dem. En liten tur på Fretex isteden for søppeldynga er det minste vi kan gjøre. Endret 12. april 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg er prinsippielt enig med PMnormal men jeg vet ikke helt hvordan Fretex vil stille seg til et kamera som har den delen eksponert siden det finnes høyspenning der som kan være skadelig. Uansett var det ikke noen stjerneide å kaste det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg er prinsippielt enig med PMnormal men jeg vet ikke helt hvordan Fretex vil stille seg til et kamera som har den delen eksponert siden det finnes høyspenning der som kan være skadelig. Uansett var det ikke noen stjerneide å kaste det. Det er sant, men et lite problem. Det er bare å dekke det til med epoxy eller annet. Skoen kan jo uansett ikke brukes mer, så da er det like greit å dekke den helt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå