croatius Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Problemet er at etter en stund begynner nettet å bli veldig treig og mister forbindelsen ofte. Jeg er koblet over en dlink dir-655 og i laptopen jeg bruker så har jeg en netgear wg511t pcmcia kort. I det øyeblikket jeg mister forbindelsen, så får jeg fortsatt kontakt med nextgentel sin modem, så det er ikke routeren eller kortet i laptopen. Jeg ringte Nextgentel 3 ganger nå og hver gang sier de at de ser at forbindelsen ble avsluttet også bare reaktiverer de, men ingen av de folka vet grunnen. Jeg har blitt såpass irritert over det hele at hvis jeg ringer nextgentel og de gjentar det samme så blir det kaos. Jeg har også telio som avhenger av dette, får ikke ringt.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) En god løsning på dette er å sette NGT-routermodem i bridgemodus. Da fungerer det som et modem og blir mye mere stabilt enn før. Mange routermodem har nemlig problemer med routerdelen pga av for dårlig firmware, prosessor og minne. Sjekk forøvrig http://ngtforum.net for mere info om ditt routermodem. PS: Sjekk at du logger på med PPPoE og ikke PPPoA som er mere komplisert. Endret 1. april 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå