Gjest Slettet-66d37 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 hei! sliter litt med å få til lydkortet mitt i slackware. Det er et audigy kort, man kan visst bruke en "universal" driver?!. Kan noen skrive en liten how to? Har drevet en del med linux, så jeg kan litt. på forhånd takk! Lenke til kommentar
whoi Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 modprobe emu10k1 Hvis den ikke finnes må du compilere kjerna på nytt med støtte for det. Hjemmesiden til emu10k1 prosjektet finner du her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 takk! skal prøve, men tror ikke jeg får det til dessverre.. skjer alltid noe feil! men har jo alltids forumet her Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg vil anbefale deg å bruke ALSA framfor emu10k1 modulen som følger med kernel 2.4.x Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Er du sikker på at du har slåt av PnP (plug & play) OS i BIOS. Det hjalp i alefall til meg etter mye prak. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg hadde Audiogy med slackware før, fikk det aldri til å fungere :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 har kompilert kjerna på nytt med lydkort støtte. og gjort sånn det står i manualen til emu10k1 driverne, mne funker fortsatt ikke..har skrudd av pnp. skjønner ikke hva jeg gjøre galt! får fortsatt feilmeldingen: can`t open /dev/dsp i xmms..skal teste Slackware 9.0-rc1 nå. men får fortsette å prøve! funker til slutt..takk for mange gode råd. Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 har kompilert kjerna på nytt med lydkort støtte. og gjort sånn det står i manualen til emu10k1 driverne, mne funker fortsatt ikke..har skrudd av pnp. skjønner ikke hva jeg gjøre galt! får fortsatt feilmeldingen: can`t open /dev/dsp i xmms..skal teste Slackware 9.0-rc1 nå. men får fortsette å prøve! funker til slutt..takk for mange gode råd. Husk at dersom du skal bruke lydkortet som en normal bruker må du ha leserettigheter til '/dev/dsp' og '/dev/mixer'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå