petterpann Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 For ca 5 måneder siden flyttet jeg inn i ny leilighet, og bestemte meg derfor for å internett. Problemet var at leiligheten manglet et uttak, og jeg kunne derfor ikke få vanlig ADSL. Jeg snakket med Bredbåndsguiden over telefon, og de sa jeg kunne få internett gjennom ICE. De lovet meg i tillegg en mye bedre hastighet enn dersom jeg hadde bestilt vanlig ADSL. Nå har jeg hatt ICE i ca 5 måneder, og hastigheten jeg får ligger i gjennomsnitt på 5 kb per sek. Det er altså verre hastighet enn modem og ISDN, om jeg i det hele tatt kommer meg på nett. I tillegg betaler jeg 399,- i måneden for denne møkka. Er det over hodet mulig å si opp dette kostnadsfritt? Jeg ønsker ikke å be de om å ordne opp i problemet, da husverten min endelig har greid å ordne meg vanlig ADSL som jeg ikke betaler for i måneden. Da er det litt irriterende å betale 399,- for noe jeg ikke bruker. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ettersom Ice ikke leverer ett produkt som holder hva de lover skal det vel være mulig å få sagt opp abbonnementet uten videre kostnader for deg. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Så hvordan burde jeg gå frem for å slippe ekstrakostnadene? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Overbevis dem at det ikke er et problem på ditt utstyr og at ICE sitt modem er installert på best mulig måte (med tanke på dekning etc) og at de dermed ikke klarer å levere noe i nærheten av det som kalles "bredbånd". Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Overbevis? Mener du da med å sende et brev? Går det via e-post? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det beste er om du har feilmeldt tidligere at de har historikk. For det er det ISPer somregel går utifra. E-post skal gå fint... Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Fikk svar fra ICE nå. Virker som de fremdeles står fast på å rette opp i problemet, men det er jeg ikke interessert i. Blir vel gebyrløsning. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Elendig service fra ICE AS. Sendte en e-post med godt begrunnet forklaring på hvorfor jeg ønsker å si opp avtalen. Det at hastigheten jeg ble lovet ikke er der, og at jeg har hatt kontakt med ICE tidligere uten at det hjalp. Jeg fikk beskjed om igjen å ta kontakt med teknisk support dersom jeg ville ha bedre dekning, men jeg stod fast på at jeg ønsket å si opp avtalen. Jeg fikk da beskjed om å måtte betale en sum som ligger godt over 1000-lappen. Dårlig service. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Vel... om du _ikke_ har vært i kontakt med teknisk support for å fikse feilen tidligere så er det egentlig ditt problem... Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Jeg HAR vært i kontakt med teknisk support tidligere, men alt de ba meg om var å prøve å flytte rundt på USB-modemet, som om det hjalp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå