uranus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei! Jeg har laget en kode for visning av film, og da får hver film en rad med visninger. Det jeg ønsker å få til, er å telle antall visninger av alle filmer totalt. $sql2 = "SELECT tittel,COUNT(visninger) FROM filmsys GROUP BY tittel"; Det der gir meg ikke riktig tall. Så hvordan gjør jeg dette? Takk Lenke til kommentar
Inspired87 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du vil hente ut antall visninger fra tablen COUNT i databasen? Forklar problemet litt nærmere Lenke til kommentar
uranus Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 raden visninger er en rad hver film har. Inni den står det f.eks 5 som i 5 visninger. og en annen film har kanskje 3 og en annen 70. Jeg skal hente ut alle disse tallene som et tall, altså 78 i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Gå ut ifra at du har en kolonne med navnet `visninger`, og ikke en rad, som du kaller det. Du henter ut celledata på akkurat samme måte som du alltid har gjort. Bare fordi det er et tall gjør ingen forskjell. SELECT tittel, visninger FROM filmsys GROUP BY tittel Edit: Virker som du ønsker å summere. Tatt en titt på Sum()? Endret 2. april 2008 av Jonas Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tror jeg forstår hva du mener, og jeg har gjort det på følgende måte: <?php $query = mysql_query( 'QUERY' ); $visninger = 0; while( $film = mysql_fetch_array( $query ) ) { $visninger .= $film['visninger']; // gjør at $visninger øker med filmens visninger // annet rart her } echo $visninger; // printer ut det totale antall visninger ?> Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) SELECT tittel, SUM(visninger) FROM filmsys GROUP BY tittel Om du ønsker å legge sammen alle visninger, for flere filmer, kan du naturligvis ikke gruppere på den måten. Endret 2. april 2008 av Jonas Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 SELECT SUM( visninger ) AS sum_visninger FROM filmsys; ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå