Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

beskyttet på den 7ende dagen?

Gjest Guest_jente19_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jente19_*

Hei.

I en uke nå har jeg tatt en pille hver eneste dag, litt klønete tar jeg dem ikke på riktig tidspunkt.(kveldstid 21.00)

Det jeg lurer på er at jeg og kjæresten min hadde sex idag, altså den 7ende dagen jeg har tatt p pilla. er jeg beskyttet da? Jeg leste på en nettside hvor det stod:

Dersom du begynner med 1. pillen på 1. menstruasjonsdag er du beskyttet mot graviditet fra første pille. Men dersom du starter opp på et annet tidspunkt vil du være sikker fra 8. dagen.

Er jeg ikke beskyttet selv om jeg har tatt 7 p piller. Vi hadde sex rett etter jeg tok den 7 ende pilla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skriver med 1 og 8 dager er helt korrekt på de fleste type piller. Så jeg vil nok anbefale en angrepille og en graviditetstest om noen uker. Det er mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for men det er alltid best å være på den sikre siden når det gjelder sånt.

Når det gjelder tidspunkt så er det vel en god del timer du har å svinge på med de fleste ppiller. Ting som minipiller derimot må man være veldig nøyaktige med på tidspunkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Jente19_*
Det du skriver med 1 og 8 dager er helt korrekt på de fleste type piller. Så jeg vil nok anbefale en angrepille og en graviditetstest om noen uker. Det er mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for men det er alltid best å være på den sikre siden når det gjelder sånt.

Når det gjelder tidspunkt så er det vel en god del timer du har å svinge på med de fleste ppiller. Ting som minipiller derimot må man være veldig nøyaktige med på tidspunkt.

Hei igjen. Tusen takk for svar. Nå har jeg tatt angrepilla, og fikk mensen et par dager senere. Da fikk jeg beskjed fra legen om å begynne på et helt nytt brett samme dag jeg får mensen. Og det har jeg gjort. Trenger jeg likevel en gravidtest selv om jeg har fått mensen? Eller liten blødning som man kaller det da

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...