Autoxave Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Satser på bilder av arkitektur og makro på meg i april ispedd med landskap. Skal fokusere på linjer, geometri og komposisjon. Nikon utstyr for det meste. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Leste utfordringen din før jeg så bildet, og dette bildet infrir de kravene veldig bra. Meget bra sett og utført. Jeg liker spesielt kombinasjonen av farger her. Vet ikke om det hadde blitt mye bedre om linjene i bildet hadde vært helt vertikale. Forstår at dette sikkert var vanskelig å få til. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Synes ikke det gjorde noe at de ikke var rette, de er fortsatt symmetriske, som gjør at det for min del ikke ødelegger. Fine farger, konge kontrast med vinduene Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 flott bilde med sterke farger og fin tekstur. Jeg synes kanskje at bildet hadde vært enda sterkere dersom linjene var helt parallelle med bildet, kan man ikke rette opp sånn i ps, med perspektivkontroll eller noe sånn? Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Helt knall, strengt og fint, og vignetten gir mye bra stemning. Bare som et eksperiment, hadde det blitt kult å beskjære det enten til høyre eller venstre sånn at det ene vinduet nede forsvinner og man ender med fire som står skeivt på hverandre? Hvis vignetten faktisk stammer fra linsa og ikke er lagt på, skjønner jeg jo at det ødelegger bildet helt å gjøre noe sånt. Bare en tanke. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Jeg får ikke linjene til å bli helt rette, tror jeg må bli flinkere under selve fotograferingen og bruke stativ/monopod. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Behaglige farger og vignettering. Et perfekt eksempel egentlig på utfordringen din, som jeg syntes er veldig spennende å følge med på. Stå på videre. Btw. Var veggen så oransj på ordentlig? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Marthe- Ma: Takk for kommentarer. Ja, veggen var oransje. fargen var derimot mer mettet i Lightroom enn det som vises her, her var fargene dessverre litt for blasse. Onkel: Forsøkte diverse croppemuligheter, bl.a. en du foreslo, men endte opp med versjon som jeg postet, ble vel mye ubalanse ellers. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Trondheims høyeste bygning (tror jeg) Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Veldig bra Bygningen forsvinner inn i himmelen.... Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Har savnet dine bilder. Dette var en flott måtet å komme tilbake på. Man blir dratt inn i bildet. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Takk for kommentarer! Marhe-Ma: Tida strekker ikke til, skulle gjerne vært ute og tatt bilder hver dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå