Gå til innhold

Aprilfest 2008 - sverrelerre - vidvinkel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dessverre vært lite aktiv i det siste, noe som skyldes både at jeg har vært bortreist til Stavanger, og at jeg har hatt lite tid til foto. Her følger allikevel en oppsummering av noen av de siste dager:

Fredag 18. april:

gammel traver

post-50883-1208891598_thumb.jpg

1/160 sek, f/6,3, 10mm ISO 200

Etter å ha landet på Sola på fredag svingte vi innom Flymuseet ved siden av flyplassen. De hadde dratt alle de gamle flyene ut i sola, måtte jo bare ta et par bilder... Denne har skumle haitenner rundt luftinntaket...

Lørdag 19. april:

veien hjem

post-50883-1208891705_thumb.jpg

1/320 sek, f/9, 10mm, ISO200

Var på fottur i traktene rundt Sandnes, og kom over disse idylliske stiene inngjerdet i steingjerder.

Søndag 20. april:

Lysefjorden

post-50883-1208891779_thumb.jpg

1/500 sek, f/11, 10mm, ISO200

På søndag var vi på Prekestolen, en flott tur. Jeg sleit litt med en begynnende høydeskrekk (da jeg prøvde meg helt på kanten...) samt gjenskinn fra sola (vanskelig med solskjerm på 10mm), så jeg valgte like så godt å inkludere sola i bildet.

Merker at jeg begynner å bli litt lei av vidvinkel nå. Må innrømme at de fleste bildene i helga ble tatt med min 30mm f/1.4, som jeg egentlig føler har flere bruksområder. Selv om det er artig med vidvinkel, begynner jeg nå å lengte mot lengre brennvidder...

Lenke til kommentar

MAnge kjente motiver her, ja. Ser ut for at du har blitt presentert for smørsida ;)

Bildet av turstien ned fra Dalsnuten var flott. Flyet passet også til formatet, men preikestolbildet ble tamt. En får ikke inntrykk av storslåttheten og høyden. Jeg tipper du fikk noen mer representative blinkskudd med andre objektiver.

eitp

Lenke til kommentar
Bildet av turstien ned fra Dalsnuten var flott. Flyet passet også til formatet, men preikestolbildet ble tamt. En får ikke inntrykk av storslåttheten og høyden. Jeg tipper du fikk noen mer representative blinkskudd med andre objektiver.

eitp

Enig i at bildet fra Prekestolen ikke yter stedet rettferdighet, både Lysefjorden og Prekestolen er spektakulære skuer, fikk nok ikke formidlet det her. Mer fornøyd med dette, men det er ikke vidvinkel, og passer dermed ikke inn i aprilfesten...

Lenke til kommentar

@ eitp: flott utsikt fra toppen av Dalsnuten også, har vært der på utallige klasseturer & søndagsturer opp gjennom oppveksten... Kult panorama.

@ petteram: takker for det! Føler vel egentlig ikke jeg/det bildet er helt på onexsposure-nivå... Er ofte innom og ser der, mange flinke fotografer som poster der!

Lenke til kommentar
@ eitp: flott utsikt fra toppen av Dalsnuten også, har vært der på utallige klasseturer & søndagsturer opp gjennom oppveksten... Kult panorama.

@ petteram: takker for det! Føler vel egentlig ikke jeg/det bildet er helt på onexsposure-nivå... Er ofte innom og ser der, mange flinke fotografer som poster der!

Jepp, har prøvd noen ganger selv, men kommer ikke gjennom nåløyet.

Ville prøvd uansett hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Laster opp to ganske forskjellige bilder nå, ett fra i går og ett fra i dag:

Bilde onsdag 23. april:

Offentlige rom III - private sfærer

post-50883-1209065296_thumb.jpg

1/20 sek, f/4, 10mm, ISO400

Som jeg har skrevet om før, synes jeg det er interessant hvordan kollektiv transport og offentlige rom former adferden vår.

Bilde torsdag 24. april:

selvportrett

post-50883-1209065759_thumb.jpg

1/50 sek, f/4, 10mm, ISO200

Vidvinkel gir artige effekter! Det skjedde noe rart med kinnene mine, jeg ser ut som en blodhund...

Lenke til kommentar

Bilde søndag 27. april:

ingens gate

post-50883-1209317458_thumb.jpg

1/40 sek, f/6,3, 10mm, ISO400

Etter noen dager med kjedelig svart/hvitt er det på tide med litt farger! Denne taggingen i "Ingens Gate" er helt psykedelisk! Jeg var nede ved det nye operahuset også i dag, men fikk få bilder jeg var fornøyd med (ihvertfall vidvinkel) grunnet utrolig mye folk og dårlig lys.

Dagens runner up, noe mer low-key:

neste generasjon

post-50883-1209317963_thumb.jpg

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...