Gå til innhold

Aprilfest 2008 - sverrelerre - vidvinkel

Anbefalte innlegg

Himmelen var tøff, men jeg likte også godt veien som er opplyst av billysene. Litt skjemmende med strølys (fra bilene?) nederst til venstre.

Greiest med en fjernkontroll (gjerne med snor) hvis du skal fotografere i bulb.

Eitp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@eitp: lyset skyldes nok en lyskaster som gir gjenskinn på linsen - den er nok ikke 100% ren...

Har lyst på fjernutløser, men det er jo litt håpløst på D40, må vel bli en en trådløs en i så fall. Tror grunnen til at jeg ikke har brukt bulb er at jeg selv må få til riktig eksponering. Men det er jo ikke så vanskelig; hvis jeg skulle gått fra f/4 & 30 sekunders eksponering, til f/8, måtte jeg økt lukkertiden til 2 minutter (dvs firegangeren). Må finne frem klokka:-)

Lenke til kommentar

Tirsdag 8. april:

offentlige rom II

2400880875_42eeabf9cb_o.jpg

Interessant å se på folk på offentlige transportmidler, man må vanligvis late som om vi ikke ser hverandre. Min gamle farmor ga blaffen i denne normen, hun likte å prate med de hun møtte på bussen - skulle ønske flere gjorde det:-)

0,1 sek, f/11, 14mm.

Onsdag 9. april:

møkkavær

2400880933_6e8329a517_o.jpg

Dåååårlig vær i Oslo den siste tiden, orker ikke å farte rundt og ta bilder. Derfor: kun et bilde for å dokumentere det dårlige været fra balkongen min...

Sleit litt med regndråper på linsa her faktisk, har forsøkt å klone det bort..

0,4 sek, f/9, 13mm & ND grad.

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar
Togbildet var tøft. Men jeg hadde ikke likt å bli tatt bilde av uten at jeg visste det for så å bli lagt ut på internett... Men du spurte kanskje. God anledning til å starte en samtale thumbup.gif

hm, må ærlig talt innrømme at jeg ikke tenkte i disse baner før jeg la ut bildet, jeg tenkte vel mer på dette som et "street"-bilde, hvor menneskene i bildet ikke er hovedmotivet men er en del av en helhet.

Lenke til kommentar

Hvis du leser videre i den "loven" ser du at det har sine restriksjoner, om noe kan føles krenkende, og videre under "Portrettbilder" her er det langt strengere, man må innhente tillatelse. Her tror jeg det syndes en del. Det er mye diskusjon rundt dette i flere Forum. (Slektsforum, Hageforum som jeg kjenner godt, og mange flere)

RandiA

Lenke til kommentar

Takker for fine tilbakemeldinger! Jeg har vært bortreist i helga, og har ikke fått tatt noe særlig med bilder, derfor lite aktivitet i det siste... Skal laste opp et bilde fra i dag seinere i kveld.

Alihendra: ditt bilde ligner ja, samme konseptet :-)

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Søndag 13. april:

ålreit snute

2410688425_44248aabe3_o.jpg

Tok dette av noen nysgjerrige sauer, måtte passe på at de ikke sleiket på linsa! (har fått på UV-filter nå...). Denne linsa kan fokusere utrolig nærme, men jeg fikk av en eller annen grunn fokuspunktet på øynene til sauen, skulle tro D40 hadde ansiktsgjenkjenning...

0,02 sek, f/4, 11mm, ISO1600.

Siden jeg har vært så lite aktiv i de siste dagene drister jeg meg til å laste opp "runner up", synes det var ekstra vanskelig å velge i dag..." (bær over med meg)

ikke stopp

2411496446_9e6c99d05d_o.jpg

Lekte meg med lange lukkertider i bilen i dag, artig!

1,6 sek, f/9, 20mm, ISO200

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...