eitp Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Himmelen var tøff, men jeg likte også godt veien som er opplyst av billysene. Litt skjemmende med strølys (fra bilene?) nederst til venstre. Greiest med en fjernkontroll (gjerne med snor) hvis du skal fotografere i bulb. Eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ser ikke skjev ut nå, horisonten..var kanskje synsbedrag, eller du har rettet opp. Lang lukketid (bulb) er vel greit å få til hvis man har stativ eller kamera på fast underlag og bruker fjernutløser/tidsutløser. RandiA Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 @eitp: lyset skyldes nok en lyskaster som gir gjenskinn på linsen - den er nok ikke 100% ren... Har lyst på fjernutløser, men det er jo litt håpløst på D40, må vel bli en en trådløs en i så fall. Tror grunnen til at jeg ikke har brukt bulb er at jeg selv må få til riktig eksponering. Men det er jo ikke så vanskelig; hvis jeg skulle gått fra f/4 & 30 sekunders eksponering, til f/8, måtte jeg økt lukkertiden til 2 minutter (dvs firegangeren). Må finne frem klokka:-) Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Tirsdag 8. april: offentlige rom II Interessant å se på folk på offentlige transportmidler, man må vanligvis late som om vi ikke ser hverandre. Min gamle farmor ga blaffen i denne normen, hun likte å prate med de hun møtte på bussen - skulle ønske flere gjorde det:-) 0,1 sek, f/11, 14mm. Onsdag 9. april: møkkavær Dåååårlig vær i Oslo den siste tiden, orker ikke å farte rundt og ta bilder. Derfor: kun et bilde for å dokumentere det dårlige været fra balkongen min... Sleit litt med regndråper på linsa her faktisk, har forsøkt å klone det bort.. 0,4 sek, f/9, 13mm & ND grad. Endret 9. april 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
eitp Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Togbildet var tøft. Men jeg hadde ikke likt å bli tatt bilde av uten at jeg visste det for så å bli lagt ut på internett... Men du spurte kanskje. God anledning til å starte en samtale Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Flott det togbildet, illustrerer godt situasjonen...og "tog-i-fart" kommer også frem. RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Togbildet var tøft. Men jeg hadde ikke likt å bli tatt bilde av uten at jeg visste det for så å bli lagt ut på internett... Men du spurte kanskje. :!: Akkurat den tanken hadde jeg også...men jeg torte ikke å spørre..... RandiA Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 har egentlig ikke noe å si da "loven" sier at det er greit så lenge personen(e) ikke er hovedmotivet.. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Wow. To flotte bilder her. Liker ekstra godt togbildet, da personene får et meget passende lys på seg og selve bildet har på en måte to hovedmotiv. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 har egentlig ikke noe å si da "loven" sier at det er greit så lenge personen(e) ikke er hovedmotivet.. Ja du har vel rett, går vel under "Situasjonsbilder" i åndsverksloven dette. RandiA Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det var ordet jeg lette etter takker Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Togbildet var tøft. Men jeg hadde ikke likt å bli tatt bilde av uten at jeg visste det for så å bli lagt ut på internett... Men du spurte kanskje. God anledning til å starte en samtale thumbup.gif hm, må ærlig talt innrømme at jeg ikke tenkte i disse baner før jeg la ut bildet, jeg tenkte vel mer på dette som et "street"-bilde, hvor menneskene i bildet ikke er hovedmotivet men er en del av en helhet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hvis du leser videre i den "loven" ser du at det har sine restriksjoner, om noe kan føles krenkende, og videre under "Portrettbilder" her er det langt strengere, man må innhente tillatelse. Her tror jeg det syndes en del. Det er mye diskusjon rundt dette i flere Forum. (Slektsforum, Hageforum som jeg kjenner godt, og mange flere) RandiA Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Bilde torsdag 11. april: linjer linjer linjer... Fikk ikke lastet opp gårsdagens bilde i går, så gjør det i dag i stedet. Dette er Sinsen t-bane stasjon, et yndet motiv... 1/50 sek, f/4, 10mm, ISO200 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Fantastisk bilde. Får virkelig følelsen av at der er delt. Masse linjer som virkelig drar meg inn i bildet, helt rått. Jeg ville kanskje hatt linjen mer sentrert.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ja, bra med linjer i det der ja...og gjør seg godt i SV/HV.. RandiA Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Flere bra bilder her, ja. Nesten så jeg begynner å vurdere 10-20mm før makro. Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Oi! Det var virkelig et flott bilde! Det minner meg veldig om et bilde jeg tok i påsken på Oslo S... Se bildet her Endret 12. april 2008 av Alihendra_ Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Takker for fine tilbakemeldinger! Jeg har vært bortreist i helga, og har ikke fått tatt noe særlig med bilder, derfor lite aktivitet i det siste... Skal laste opp et bilde fra i dag seinere i kveld. Alihendra: ditt bilde ligner ja, samme konseptet :-) Endret 13. april 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Søndag 13. april: ålreit snute Tok dette av noen nysgjerrige sauer, måtte passe på at de ikke sleiket på linsa! (har fått på UV-filter nå...). Denne linsa kan fokusere utrolig nærme, men jeg fikk av en eller annen grunn fokuspunktet på øynene til sauen, skulle tro D40 hadde ansiktsgjenkjenning... 0,02 sek, f/4, 11mm, ISO1600. Siden jeg har vært så lite aktiv i de siste dagene drister jeg meg til å laste opp "runner up", synes det var ekstra vanskelig å velge i dag..." (bær over med meg) ikke stopp Lekte meg med lange lukkertider i bilen i dag, artig! 1,6 sek, f/9, 20mm, ISO200 Endret 13. april 2008 av sverrelerre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå