Gå til innhold

Aprilfest 2008 - Marthe-Ma - Kvadratisk format

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble det bilde i dag også. Ønsker å bruke så mye modeller i bildene mine som mulig, og aller helst i en eller annen setting. Derfor blir det som regel jeg selv som må stille opp, siden settingene jeg kommer på ikke er blandt de mest normale.

Dagens bilde er jeg egentlig veldig fornøyd med selv. Spesielt når jeg tenker i forhold til det første bildet jeg tok i dag. (var et veldig demotiverende bilde må jeg si)

Hadde egentlig en baktanke bak bildet, men det ble ikke helt som jeg så det for meg, så da dropper jeg det og har det morro istedenfor.

17 April

post-95684-1208456123_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha ^^

Da jeg tok bildet så hadde jeg hvitbalansen instilt så jeg fikk ganske blå og kjølige farger i bildet. Så i photoshop så stilte jeg først på curves for å korrigere fargene helt, deretter la jeg på et gjennomsiktig monochrome channels mixer lag (for å dra ut litt av fargene og øke noen kontraster). Deretter begynte jeg å fikse litt på fargene, brukte spesielt color balance til akkurat det. Ganske mange små justeringer til slutt også.

Lenke til kommentar
Tusen takk skal du ha ^^

Da jeg tok bildet så hadde jeg hvitbalansen instilt så jeg fikk ganske blå og kjølige farger i bildet. Så i photoshop så stilte jeg først på curves for å korrigere fargene helt, deretter la jeg på et gjennomsiktig monochrome channels mixer lag (for å dra ut litt av fargene og øke noen kontraster). Deretter begynte jeg å fikse litt på fargene, brukte spesielt color balance til akkurat det. Ganske mange små justeringer til slutt også.

Ja, fint etterarbeid du har gjort... :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Fikk tatt bilde i dag. Hadde lovet en annen å ta bilde av en hestehov, så da måtte jeg ta sjansen i dag da jeg faktisk fant noen hestehover. Istedenfor å ta et vanlig makro bilde så valgte jeg en litt alternativ vinkling på det hele.

19 April

Siste øyeblikk

post-95684-1208635965_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Himmelen var helt perfekt i dag til å utføre dette bildet. Polariod filteret gjorde virkelig underverker.

Det er ikke lett for deg i sort hvit nei. Du må virkelig tenke et steg lengre enn det de fleste av oss andre trenger når du finner deg motiv. Hver gang jeg eventuelt tar et bilde i sort hvit så er det helt tilfeldig og nesten aldri planlagt.

Lenke til kommentar

Takk til dere alle. Så bra at dere liker bildene jeg legger ut.

I dag er jeg veldig fornøyd selv. Fikk tatt bildet jeg har gått og tenkt på i en stund og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Her kan dere godt få analysere hva min baktanke er, litt ligger i tittelen igjen.

Mitt første bilde som er litt innenfor "highkey" sjangeren, og jeg er meget fornøyd med akkurat dette.

20 April

Support

post-95684-1208724032_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for gode kommentarer.

Bra at noen ihvertfall reagerte på hvordan jeg fikk til korthuset. Var langt ifra det letteste å få til. Men for å beskytte de som vil leve i tro om at jeg er en supermann så tror jeg at jeg legger trikset i en spoiler:

Teip. Og masse mer teip. :thumbup:

Tror jeg tar meg en tur ned i garasjen og leter etter noe jeg kan benytte meg av i dagens bilde. Har også lyst til å ta det ute i dag. Litt for mye innendørs i det siste.

Lenke til kommentar

Så for meg store mengder lim :hmm: , men så feil kan man ta :p

Gode bilder, synd jeg ikke er med i denna aprilfesten ;)

Vurderte å stille med utfordringen kompaktkamera og null redigering, men drøyde den.

Blir kamera på meg i mai så om en evt. junifest melder seg (hint til flinke initiativtakere*)så stiller jeg med glede ;)

KsG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...