Marthe-Ma Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Haha. Må nesten legge til her nå at pappa fanget faktisk en mus bak der. Etter å ha hatt oppe en musefelle i 5 minutter. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Da ble det bilde i dag også. Ønsker å bruke så mye modeller i bildene mine som mulig, og aller helst i en eller annen setting. Derfor blir det som regel jeg selv som må stille opp, siden settingene jeg kommer på ikke er blandt de mest normale. Dagens bilde er jeg egentlig veldig fornøyd med selv. Spesielt når jeg tenker i forhold til det første bildet jeg tok i dag. (var et veldig demotiverende bilde må jeg si) Hadde egentlig en baktanke bak bildet, men det ble ikke helt som jeg så det for meg, så da dropper jeg det og har det morro istedenfor. 17 April Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 17 April: Du verden, det var bra...gjør seg som illustrasjon i en eller annen fortelling, sammenheng. Hva har du gjort i ettertid med det der da? RandiA Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Tusen takk skal du ha ^^ Da jeg tok bildet så hadde jeg hvitbalansen instilt så jeg fikk ganske blå og kjølige farger i bildet. Så i photoshop så stilte jeg først på curves for å korrigere fargene helt, deretter la jeg på et gjennomsiktig monochrome channels mixer lag (for å dra ut litt av fargene og øke noen kontraster). Deretter begynte jeg å fikse litt på fargene, brukte spesielt color balance til akkurat det. Ganske mange små justeringer til slutt også. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Effektiv måte å få modeller til å stille opp på bilder - skremme dem våkne! Tøft bilde. eitp Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Tusen takk skal du ha ^^Da jeg tok bildet så hadde jeg hvitbalansen instilt så jeg fikk ganske blå og kjølige farger i bildet. Så i photoshop så stilte jeg først på curves for å korrigere fargene helt, deretter la jeg på et gjennomsiktig monochrome channels mixer lag (for å dra ut litt av fargene og øke noen kontraster). Deretter begynte jeg å fikse litt på fargene, brukte spesielt color balance til akkurat det. Ganske mange små justeringer til slutt også. Ja, fint etterarbeid du har gjort... RandiA Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Fikk tatt bilde i dag. Hadde lovet en annen å ta bilde av en hestehov, så da måtte jeg ta sjansen i dag da jeg faktisk fant noen hestehover. Istedenfor å ta et vanlig makro bilde så valgte jeg en litt alternativ vinkling på det hele. 19 April Siste øyeblikk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Absolutt en morsom vri på hestehov som motiv. Likte de kraftige fargene du har. Har selv prøvd å ta bilder av hestehov et par ganger denne uken. Men det ble bare kjedelig - hestehover (blåveis) egner seg bare ikke som sort/hvitt. Tom Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Himmelen var helt perfekt i dag til å utføre dette bildet. Polariod filteret gjorde virkelig underverker. Det er ikke lett for deg i sort hvit nei. Du må virkelig tenke et steg lengre enn det de fleste av oss andre trenger når du finner deg motiv. Hver gang jeg eventuelt tar et bilde i sort hvit så er det helt tilfeldig og nesten aldri planlagt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Uffda, kommer det en fot der.... :!: Ja, du er sannelig kreativ. Morsomt bilde...slik går det med mange hestehover i disse dager ja. Realisme det der. RandiA Endret 20. april 2008 av RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Tøff vinkel. Fine farger. Foten var prikken over i-en! eitp Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk til dere alle. Så bra at dere liker bildene jeg legger ut. I dag er jeg veldig fornøyd selv. Fikk tatt bildet jeg har gått og tenkt på i en stund og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Her kan dere godt få analysere hva min baktanke er, litt ligger i tittelen igjen. Mitt første bilde som er litt innenfor "highkey" sjangeren, og jeg er meget fornøyd med akkurat dette. 20 April Support Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Veldig kreativt og godt. Tror nok dette er det beste fra deg sålangt ja... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Knallbra! Litt synd at du måtte kutte i venstre kant - hadde det gjort bildet ubalansert om du hadde kuttet mer til høyre i stedet? Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk til dere begge. Jeg må nok innrømme at det var meg som ikke helt fikk med meg mer til venstre da jeg tok bildet. Hadde orginalt planer om å komme meg enda nærmere så da tenkte jeg ikke så mye på det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 20 April Support: Nok et bilde som var ganske spesielt i komposisjonen, fine kontraster i fargene også.. RandiA Lenke til kommentar
eitp Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Support er skikkelig tøft! God idé, og vel gjennomført. Fin eksponering også. eitp. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Support=glimrende! Herlig komposisjon, hvordan har du fått til korthuset? Synes også at det gjør seg godt i kvadratisk format Koanonbilde! Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Takk for gode kommentarer. Bra at noen ihvertfall reagerte på hvordan jeg fikk til korthuset. Var langt ifra det letteste å få til. Men for å beskytte de som vil leve i tro om at jeg er en supermann så tror jeg at jeg legger trikset i en spoiler: Teip. Og masse mer teip. Tror jeg tar meg en tur ned i garasjen og leter etter noe jeg kan benytte meg av i dagens bilde. Har også lyst til å ta det ute i dag. Litt for mye innendørs i det siste. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Så for meg store mengder lim , men så feil kan man ta Gode bilder, synd jeg ikke er med i denna aprilfesten Vurderte å stille med utfordringen kompaktkamera og null redigering, men drøyde den. Blir kamera på meg i mai så om en evt. junifest melder seg (hint til flinke initiativtakere*)så stiller jeg med glede KsG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå