Marthe-Ma Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Tusen takk atter en gang for flotte kommentarer. Pappa tok det veldig lett faktisk ^^ Ble bilde i dag også. Jeg må si at jeg er meget imponert over min egen insats. Etter å vært uten kamera i alt for lang tid på grunn av lite inspirasjon så ser det ut som at dette hjelper veldig. Hekken ble benyttet i dag. Bildet er rotert 90 grader slik at det ser ut som om at jeg titter opp av den. Skutt med 50mm 1.8 for å få til dybdeskarpheten. Funket dette syntes dere? Kom for mye av selve hekken i fokus? 8 April Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg syns det funker veldig bra! Og når du nevner dette med rotering skaper dette litt nyskjerrighet; hvilken vei er du egentlig? ^^ Fin fokus, fine farger. Det jeg syns er det viktigste med slike portretter er øynene, som også kommer godt ut. God fanget. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Bildet er orginalt tatt sånn at mitt høyre øre er ned mot bakken. Måtte dytte meg ganske langt inn i hekken for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Morsomt =) *bare for å få i mine inlegg så jeg kan følge med* Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Artig, igjen. Men er det med vilje at det er litt blasst i fargene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Fin variasjon i bildene dine. Liker best det fra 1. april og 8. april av de som du har lagt ut hittils. Tom Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Tusen takk igjen. Jeg har redigert fargene litt vekk fra bildet ja. Lagt på et gjennomsiktig B&W channel mixer lag, også justert litt curves og slikt etterpå igjen. Det er vel hovedsaklig for å få enda mer fokus på personen og ikke på alt rundt. (også liker jeg veldig godt den typen farger selv) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Her er det mye kjekt! Veldig variert. Gleder meg til flere bilder. Eitp Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Har ikke satt meg noe krav på innholdet i bildene, så prøver å variere så mye jeg kan fra dag til dag. Dagens bilde er kanskje det jeg er minst fornøyd med selv. Hadde sett for meg at det skulle bli annerledes, men deg gang ei. I og med at det ble tatt i dag så er det bedre enn ingenting syntes jeg da ihvertfall. Bildet er tatt ved at jeg så ned i et speil jeg hadde lagt på gulvet, i taket var det en spotlight som både laget lys effekten og lysringen dere ser i taket. Har i etterkant croppet, gjort fjeset mitt helt sort og redigert på fargene. 9 April Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Tok meg litt friheter... Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Haha, nå gjorde du meg veldig usikker. Jeg er nok blitt kjent for å fjerne masse farger fra bildene, men i dette tilfellet så la jeg faktisk til ganske så mye. Jeg likte også din enda mer ekstreme versjon ihvertfall. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Haha, nå gjorde du meg veldig usikker. Jeg er nok blitt kjent for å fjerne masse farger fra bildene, men i dette tilfellet så la jeg faktisk til ganske så mye. Jeg likte også din enda mer ekstreme versjon ihvertfall. Takk og pris for at vi har forskjellig smak Selv liker jeg kraftige farger, men det går vel frem av bildene mine. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvordan går det med skarpheten? Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Jeg har dessverre ikke fått tid til å teste akkurat det i dag. Men jeg kan bekrefte at tipset til oppskarping i photoshop fungerte meget bra. Legger spesielt godt merke til det i bilder som fra før av er ganske skarpe. Jeg skal si ifra når jeg får testet 50mm linsen igjen. Fikk tatt bilde i dag også. Var på tur og kikket etter motvier, men i og med at jeg er kresen som fy så ble dette kanskje det beste. Var litt skeptisk til å fotografere denne broa som jeg er sikker på at har vært kreativt motiv for et korstog med hobby fotografer før meg. (Davinci broa i ski) Ja ja. Håper noen liker det. 10 April Stairway to heaven (måtte bruke den mer cheesy tittelen jeg kunne komme på) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 10 April Stairway to heaven Den var da flott, luftig og fine farger RandiA Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Bra bilde. Fin blå himmel... Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Tusen takk skal dere ha. Jeg var -><- så nærme å gjøre bildet sort/hvit, men jeg klarte å holde meg for en gangs skyld. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Tusen takk skal dere ha. Jeg var -><- så nærme å gjøre bildet sort/hvit, men jeg klarte å holde meg for en gangs skyld. sort/hvit hadde faktisk funket bra det også Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 sort/hvit hadde faktisk funket bra det også Ikke så helt sikker på det....var så fint sammen det svarte og den flotte blå himmelen... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå