Gå til innhold

Aprilfest 2008 - eirik_a - lys og 50mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endret litt i curves og kontraster i Photoshop. Første bilde jeg har redigert med det programmet faktisk. At brystet og nebbet er utbrent er på grunn av sola (duh), og jeg så ingen vei utenom når jeg tok bildet, og klarte ikke å redigere det bort.

Grunnen til at det er behagelig å se på, kan vel ha noe med at hovedmotivet er en sovende gakk? Jeg tok 3-4 bilder av den, den våknet og skvatt til like mye hver gang det kom lyd fra kameraet. Så smått komisk :)

Lenke til kommentar
4 år. Bare jentungen.

Forsøkte meg på litt radialeffekt, men det ble ikke så markant som jeg hadde håpet på.

Da skulle du prøvd med feks blender 10-16 mens du zoomet for å oppnå litt lengre lukkertid.

1/5000 sek fryser det meste av bevegelse.

Hvordan er du fornøyd med D200 sålangt da?

Lenke til kommentar

Jo, men en 4 år gammel schæfer er ikke alltid enig i at den skal bevege seg slik jeg vil :)

Knallkamera. Den jeg er mest fornøyd med er alle innstillingene som jeg tidligere måtte inn i menyen for å endre nå ligger som dedikerte funksjonsknapper. Ligger også veldig godt i hånda, savner -nesten- ikke vertikalgrepet jeg brukte på D80'n. Men nå blir det lenge til jeg kjøper nytt hus. Vidvinkel er neste utgiftspost :)

Lenke til kommentar
Jo, men en 4 år gammel schæfer er ikke alltid enig i at den skal bevege seg slik jeg vil :)

Knallkamera. Den jeg er mest fornøyd med er alle innstillingene som jeg tidligere måtte inn i menyen for å endre nå ligger som dedikerte funksjonsknapper. Ligger også veldig godt i hånda, savner -nesten- ikke vertikalgrepet jeg brukte på D80'n. Men nå blir det lenge til jeg kjøper nytt hus. Vidvinkel er neste utgiftspost :)

Da bør du absolutt vurdere den nye Tokina 11-16mm.

I følge ken Rockwell knuser den Nikkor 12-24mm som er dobbelt så dyr. Sjekk testen hans her

Sjekk også denne tråden her på Akam.

Endret av Petteram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...