Gå til innhold

TEST: Shuttle SN41G2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye holder en 200W PSU til? Til vanlige maskiner blir man jo ofte anbefalt 350W+ for stabilitet ol. Hva hvis på hvis man setter inn to stk HD, skjermkort alà GeForceFX osv. Vil det da holde?

Det blir fort lite strøm ja.... systemet er ikke laget for å fylles opp maksimalt med alt du klarer å presse inn...

Lenke til kommentar

Se jo ganske trangt ut inni der, så lurte på om det er mulig å få pressa inn f.eks. et Geforce 4 TI4600 med heatpipe kjøleren fra Zalman.

Jeg prøver å kutte ut mest mulig vifter i min nåværende pc, så hadde vært kjekt om det var plass til de samme delene i en fremtidig Shuttle.

Knut

Lenke til kommentar
Se jo ganske trangt ut inni der, så lurte på om det er mulig å få pressa inn f.eks. et Geforce 4 TI4600 med heatpipe kjøleren fra Zalman.

Jeg prøver å kutte ut mest mulig vifter i min nåværende pc, så hadde vært kjekt om det var plass til de samme delene i en fremtidig Shuttle.

Knut

Du kan ikke bruke Zalman heatpipe i Shuttle da kjøleren er avhengig av at toppdelen er over bunnen og ikke ligger parrallelt om heatpipe egenskapene skal fungere, og kjøleren er avhengig av det da det er "erstatteren" for vifter. Dessuten er det trolig for lite trekk i kabinettet...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

det er mulig, men kan gi en upålitelig psu.

uansett så bråker disse rakkerne for mye ennå, men mye skjer på sff fronten, også med tanke på nye kjøle/støydemping-løsninger.

vet at shuttle holder på å utvikle nestegenerasjons-xpc som vil bli betydelig mer støysvak. videre, nesten alle barebone-produsenter introduserer bruk av pcen via bios. f.eks. MSI's mega-pc. avspilling av mp3,cd og dvd i poweroff-mode.

Soltek har en joker på lager også (med nforce2 kort) som visstnok vil være veldig støysvak. (jeg tar det foreløpig med en klype salt). det gjenstår å se hvor gode disse løsningene vil være.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har et sn41g2

vurderer å sette på en lydløs cpu kjøler og en kabinettvifte med mindre rpm.. er dette mulig? i så fall.

Hvilke lydløse/stillegående cpu vifter ville dere valgt?

Hvilken kabinett vifte er den mest stillegående?

jeg har en xp2400 prosessor...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg holder i dette øyeblikk på å sette opp et slik shuttle-system, basert på en 2500+(barton). Jeg opplever store problemer med minnet. Bestilte hele greia på komplett, med 512Mb TwinMOS PC2700 minne. Og systemet var ustabilt som bare rakkern. Installasjon av xp gikk greit, men det gikk kun noen få minutter før blåskjermen dukka opp.

Siden jeg brukte det integrerte grafikkortet (som spiser av systemminnet) kunne jeg på skjermen se artifakter og serier med pixler som ikke hadde riktig farge, som en indikasjon skrivingen til minnet ikke fungerte. Det hjalp ikke å kjøre minnet på lavere frekvens.

Jeg har nå byttet til 256 Crucial PC2700 DDR-DIM, og det gjorde systemet noe mer stabilt, men kjører jeg minne på 333 mhz dukker mr. bluescreen opp rett som det er. Ved å kjøre minnet på 200mhz har systemet vært stabilt i 1 drøy time nå... Hvis det holder seg setter jeg inn 256 til og ser hvordan det går.

Men, basically, det ser ut til at boksen er svært så kresen på minnet den fores med... :cry:

Lenke til kommentar

For den som vil bytte ut fornt dekslet på en SN41G2 med en gjennomsiktig deksel laget i plexi glass, så kan kontakte med på PM.

Dekslene er skjært ut av en profersionell utskjæring firma.

Front dekslet leveres med deksel for cdrom og floppy for 400 kr inkl. MVA+ porto.

Her er det noen bilder av denne:

http://www.webdesigns.no/barebone/7.jpg

http://www.webdesigns.no/barebone/8.jpg

http://www.webdesigns.no/barebone/9.jpg

http://www.webdesigns.no/barebone/10.jpg

http://www.webdesigns.no/barebone/1.jpg

PS! bildene viser dekslet uten cdrom og floppy deksel.

Dekslene er skjært ut med 2/10 mm nøyaktighet.

Bare ta kontakt for mer info eller bestilling

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvordan får jeg TV-kortet til å fungere på denne? Har nå kjøpt meg SN41G2 og har også en S-video-ut kabel med scart i den andre enden som jeg setter inn i TVen.

Men må jeg gjøre noe med innstillingene også?? Jeg er litt blank på dette området... :woot:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hvordan får jeg TV-kortet til å fungere på denne? Har nå kjøpt meg SN41G2 og har også en S-video-ut kabel med scart i den andre enden som jeg setter inn i TVen.

Men må jeg gjøre noe med innstillingene også?? Jeg er litt blank på dette området...  :woot:

NVIDIA har diverse innstillinger for dette i driverene sine, under skjermegenskaper. Men det er mye enklere å bruke et program som TVTool. Og hundrelappen programmet koster er verdt pengene hvis du bruker TV-ut ofte. På websiden deres finner du også en del nyttige artikler rundt dette temaet. Merk at TVTool kun støtter NVIDIA-baserte, vanlige eller integrerte, grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...