Howard Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 TEST: Shuttle SN41G2 I en dataverden der ting stadig støyer mer og utvikler mer varme, er det godt å se at det er noen som står imot utviklingen. Shuttle gir de med liten plass eller ønske om portabilitet et alternativ. Vi tester "barebone"-systemet SN41G2 basert på nForce2-brikkesettet. Les testen her. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 følger det med prosessor og ram? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 følger det med prosessor og ram? Nei, som artikkelen oppgir er det kun kabinett, hovedkort og heatpipe som medfølger. Endel nettbutikker kan dog levere dette som en pakke, med CPU, RAM, skjermkort etc ferdig montert. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Vil denne kunne fungere bra som "tv pc" ? Tenker da å sette den inn i en stereobenk, for bruk til avspilling av mp3, DVD, divX osv osv Videre tenkte jeg å sette inn en AMD Athlon T-bird 1,13 Ghz, gf2-skermkort m/tv ut, minne + harddisk. Vil dette kunne bli en bra løsning ? *sikle, sikle* Lenke til kommentar
Lef Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hvor har det blitt av redigerknappen ? :-) Det fulgte vel med integrert skjermkort også ser jeg, så da trenger jeg ikke det gf2 kortet jeg nevnte :-) Lenke til kommentar
Folo Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Vil denne kunne fungere bra som "tv pc" ? Tenker da å sette den inn i en stereobenk, for bruk til avspilling av mp3, DVD, divX osv osv Videre tenkte jeg å sette inn en AMD Athlon T-bird 1,13 Ghz, gf2-skermkort m/tv ut, minne + harddisk. Vil dette kunne bli en bra løsning ? *sikle, sikle* vist du bare skal ha den som TV pc vil jeg ikke tro at det e nødvendig med skjermkort, da det er tv-ut innebygget i kortet www.barebone.no Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Tror ikke jeg ville hatt den for trangt i en stereobenk. Kabinettet trenger endel luft - blir fort varmt inne det lille kabinettet. Støynivået er heller ikke verdens laveste. Kjølerløsningen til CPU bråker så godt som ikke, men PSUen støyer mer enn jeg setter pris på hvertfall (Har ikke AMD utgaven, men Intel - men svjv er PSU den samme) Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 I utgangspunktet har man kun plass til én harddisk i systemet fordi man kun kan koble på 2 IDE-enheter. Skal man sette i flere harddisker må man ofre diskettstasjonen og i tillegg koble fra CD-enheten. Dette stemmer ikke med min xpc. Jeg har t ide-kontakter og kjører en cd-rom og to harddisker uten problemer. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har sykt lyst på en slik liten sak som man tar med seg på lan og setter bortenfor den andre pc'en hvis man vil ta den med dah En annen ting er den videoen: Kan dere ikke lage slike videoer i DivX format? Quicktime er et "kjedelig" og ekkelt format. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Enig, Quicktime er noe dritt! :-? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Man får ikke no værre en all den Quicktime driten inn på maskina.. masse progs og piss legger den til. divx 4 ever her. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 En annen ting er den videoen: Kan dere ikke lage slike videoer i DivX format? Quicktime er et "kjedelig" og ekkelt format. Videoen ble tatt opp med et Nikon 4500-kamera og videre forringelse av kvalitet er neppe ønskelig Dessuten er omforming av mov-filer til DivX en ganske kjip prosess da det ikke er noen programmer (som jeg har funnet i farten i alle fall) som gjør dette enkelt OG bra. De programmene jeg har testet klarer de ikke å fange lyden. Hvis noen har noen gode tips til gode og raske programmer så skrik ut Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 I utgangspunktet har man kun plass til én harddisk i systemet fordi man kun kan koble på 2 IDE-enheter. Skal man sette i flere harddisker må man ofre diskettstasjonen og i tillegg koble fra CD-enheten.- feilNoen gode alternativer for AMD har det imidlertid ikke vært tilgang til før nå. - SK41 har dem visst ikke fått med seg..., og heller ikke ss40 (ingen agp)... begge to kjempebra produkter som har blitt tatt godt imot verden over... litt research hadde ikke vært å forrakte... dere pleier jo å være flinkere enn dette.... skaff dere litt flere mer erfaring og kunnskap om produktet og skriv en litt skikkelig test som er hw.no verdig... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 I utgangspunktet har man kun plass til én harddisk i systemet fordi man kun kan koble på 2 IDE-enheter. Skal man sette i flere harddisker må man ofre diskettstasjonen og i tillegg koble fra CD-enheten.- feilNoen gode alternativer for AMD har det imidlertid ikke vært tilgang til før nå. - SK41 har dem visst ikke fått med seg..., og heller ikke ss40 (ingen agp)... begge to kjempebra produkter som har blitt tatt godt imot verden over... litt research hadde ikke vært å forrakte... dere pleier jo å være flinkere enn dette.... skaff dere litt flere mer erfaring og kunnskap om produktet og skriv en litt skikkelig test som er hw.no verdig... Når det gjelder SK41 kan man vel neppe anse et KM266-chipsett for å være et "godt" alternativ". Og angående harddisk-plasser... Du kan ikke si at det er feil selv om andre produkter tilbyr dette... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hvilken lydchip er det snakk om her? Nvidia Soundstorm? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Og angående harddisk-plasser... Du kan ikke si at det er feil selv om andre produkter tilbyr dette... Men jeg sier jo lenger opp i tråden her at jeg kjører 2 harddisker og en cd-rom og at jeg har _TO_ (2) ide-kontakter på hovedkortet i min sn41g2 , så enten er det noe rart med boksen min, eller så er det noe rart med boksen dere har testet Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Og angående harddisk-plasser... Du kan ikke si at det er feil selv om andre produkter tilbyr dette... Men jeg sier jo lenger opp i tråden her at jeg kjører 2 harddisker og en cd-rom og at jeg har _TO_ (2) ide-kontakter på hovedkortet i min sn41g2 , så enten er det noe rart med boksen min, eller så er det noe rart med boksen dere har testet *kremt* Litt raskt i svingene her. Testen er oppdatert. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Fint at dere har oppdatert testen, men det står fortsatt IDE: Støtte for opp til 2 IDE-enheter, én ATA133 kontakt Hvilken lydchip er det snakk om her? Nvidia Soundstorm? Ja Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Fint at dere har oppdatert testen, men det står fortsattIDE: Støtte for opp til 2 IDE-enheter, én ATA133 kontakt Jeg forstår absolutt ikke hva du mener hehe Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Da sier jeg meg fornøyd : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå