Gå til innhold

Kulturo: Mangel på allsidighet i musikkanmeldelser

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det finnes en del musikkanmeldelser på kulturo nå, noe jeg synes er flott.

Det jeg også har lagt merke til er at det er ikke stor allsidighet blandt sjangre. Jeg vet selvfølgelig at man ikke kan dekke alt, men så og si hvorfor bare rock/pop (og noe annet)?

Det skal vel merkes at jeg stort sett lytter på det "alle" kaller for "dunkemusikk".

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser at det finnes en del musikkanmeldelser på kulturo nå, noe jeg synes er flott.

Det jeg også har lagt merke til er at det er ikke stor allsidighet blandt sjangre. Jeg vet selvfølgelig at man ikke kan dekke alt, men så og si hvorfor bare rock/pop (og noe annet)?

Det skal vel merkes at jeg stort sett lytter på det "alle" kaller for "dunkemusikk".

Definer dunkemusikk? Vi har lite trance og andre mer transe-aktige elektroniske former, men det handler mest om at ikke så mye blir gitt ut i Norge + at vi ikke har noen skribenter som er gode på det. Det er de to viktigste kriteriene til at noe blir anmeldt hos oss; 1. Det blir gitt ut i Norge og 2. det er noe skribentene våre er interessert i.

Samtidig prøver jeg hele tiden å ha en allsidig stab, og en av sjangerne vi er dårligst på, er metall, så der blir det nok en bedring relativt kjapt.

Men et kjapt overblikk av de siste to ukene viser at vi har hatt anmeldelse av rock, pop, visesang, country, elektronika, soul, hip hop, r'n'b, prog/post-rock og punk. Jazz har vi relativt sjelden, men vi hadde en anmeldelse av Pat Metheny for ca. en måned siden.

Men var det noe spesielt du tenkte på?

Forresten kult at du synes vi har tatt oss opp på musikk, det er noe av det vi har jobbet en del med etter jul.

Lenke til kommentar

Og bra går det jo også, etter hva jeg ser! Liker det veldig godt, for det er mye spennende musikk jeg ikke har hørt om som blir anmeldt. Enda en måte å oppdage musikk på, i tillegg til YouTube og *lalala*!

Jeg var vel litt mer i trancesjangeren når jeg snakka om dunkemusikk. For å være ærlig har jeg ikke registrert at dere har anmeldt electronica, så det skal jeg så absolutt sjekke ut.

Personlig skulle jeg likt å se anmeldelser av litt mer sær type musikk (psy/goa-psy, industrial, techno, aggrotech, chillout, house osv.), men jeg får vel overleve inntil en i staben finner ut at dette kan være noe musikk å anmelde!

Lenke til kommentar
Og bra går det jo også, etter hva jeg ser! Liker det veldig godt, for det er mye spennende musikk jeg ikke har hørt om som blir anmeldt. Enda en måte å oppdage musikk på, i tillegg til YouTube og *lalala*!

Jeg var vel litt mer i trancesjangeren når jeg snakka om dunkemusikk. For å være ærlig har jeg ikke registrert at dere har anmeldt electronica, så det skal jeg så absolutt sjekke ut.

Personlig skulle jeg likt å se anmeldelser av litt mer sær type musikk (psy/goa-psy, industrial, techno, aggrotech, chillout, house osv.), men jeg får vel overleve inntil en i staben finner ut at dette kan være noe musikk å anmelde!

Det handler også mye om hva vi får inn av promoer. Vi anmelder bare musikk som kommer ut i Norge, og da er det ikke så fryktelig mye innenfor disse sjangerne, så vidt jeg kan se (og så vidt jeg husker fra tiden da jeg jobbet på platekompaniet). Det begrenser seg mest til en del samleplater og sånt..

Og plateselskapene sender så og si aldri ut promo på slike plater heller...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...