SuperTeD' Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg prøver for tiden å nedgradere min hp pavillion dv6000 fra vista home premium til xp professional, men dette viser seg å by på problemer. min kjære laptop har satadisk og min kjære xpcd ber meg om å sette inn en floppy med drivere til satakontrolleren. Men min kjære laptop er altså slett ikke i besittelse av noen harddiskstasjon. hva gjør man da? Usikker på om dere trenger noen specs for å svare på denne, men bare spør om det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Brenn ut S-ATA driveren på en cd (bruk en annen pc) og boot/installer driveren fra cd. Du kan evnt gå inn i bios (F2 / DEL) når du starter maskinen og slå av et eller annet under "boot options / HDD options", er ikke så sikker på hva, har ikke en HP laptop. Noen andre kan sikkert svare på hva. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Start pcen og gå i bios. Disable Sata Native Controller eller noe sånt.. Da skal XP finne HDD. Har også nedgradert min DV6410. Lenke til kommentar
Mehmet Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Gå inn i bios oppsettet til maskinen din og "disable" sata funksjonen. Deretter installerer du xp som vannlig. Når installasjonen er ferdig følger du oppskriften fra denne linken http://forums12.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1057792 . Hadde samme problem med min hp compag nc8430. Jeg fulgte oppskriften fra linken og problemet ble løst. Tankegangen er altså : du deaktiverer sata funksjonen til harddisken til installasjoen er ferdig, deretter aktiverer du sata funksjonen igjen. lykke til! Mehmet Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Gå inn i bios oppsettet til maskinen din og "disable" sata funksjonen. Deretter installerer du xp som vannlig. Når installasjonen er ferdig følger du oppskriften fra denne linken http://forums12.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1057792 . Hadde samme problem med min hp compag nc8430. Jeg fulgte oppskriften fra linken og problemet ble løst. Tankegangen er altså : du deaktiverer sata funksjonen til harddisken til installasjoen er ferdig, deretter aktiverer du sata funksjonen igjen. lykke til! Mehmet Trenger ikke å aktivere noe som helst igjen.. Jeg har en pc i DV6000 serien, og der deaktiverte jeg SATA native greiene, og trengte ikke å aktivere den igjen. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 SATA AHCI gir høyere ytelse, så du bør nok aktivere den igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå