TheHead Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Vurderer å kjøpe meg laptop i USA når jeg skal dit en tur om ikke så lenge, spesiellt når dollaren er så lav som den er nå. Hva bør jeg tenke på da? Jeg vet at det er andre typer kontaktter der, men det kan løses ved hjelp av adapter e.l., men jeg skulle gjerne hatt norsk keyboard... Er dette mulig å få tak i i ettertid slik at man kan skifte dette? Er det noe annet jeg bør tenke på med maskiner fra USA? Vurderer forresten å kjøpe en Dell eller Vaio... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Vel, jeg antar du kan skifte tastatur på de fleste laptoper. Spørsmålet er jo bare om du får norsk tastatur i løssalg, og ikke må sende den inn. Det kan fort bli dyrt. Hvis det bare er snakk om noen få lapper ville jeg heller kjøpt i Norge. Husk at du sitter uten norsk garanti, og må kanskje sende maskinen langt av sted for en eventuel service. Sett bort fra det er vel grafikkortene satt til å sende på NTSC på tv ut, men det burde være en smal sak og ordne, dersom du i det hele tatt bruker denne funksjonen. Men jeg ville kjøpt i Norge så sant jeg hadde hatt muligheten uansett. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Takker for rask tilbakemelding Jeg vet jeg løper en risk med tanke på garanti... men jeg kommer til å være en del i USA fremover, så jeg tror jeg tar sjansen på det. Jeg skal sjekke litt nærmere rundt hvor mye det kan være å spare før jeg hopper til kjøp. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Så bra, hold oss oppdatert. Er det snakk om flere tusen så lønner det seg vel kanskje. Hadde jeg reist til USA for et år foreksempel hadde jeg lett tømt Apple butikken på lovlig vis. Er det over lengre tid er det klart at det lønner seg. En overgang får du alltids tak i, og besides så varer jo ikke PC-en så alt for lenge før den er utadert. Skal du reise vekk, og være i USA en stund er det klart smart å vurdere å kjøpe maskinen der. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bare husk å pakk den ut så den ser brukt ut når du tar den med hjem igjen, slik at du slipper moms. Tenker også på å kjøpe laptop her, men blir nok ikke før etter sommeren (når man har penger..). Tidligere var det utrolig mye å spare på ThinkPad-maskinene, men i det siste har jo dem falt drastisk i Norge også. VAIO er vel værre å måle pris på, all den tid de ikke selges i Norge. Erfaringen min generelt er at man kan spare rimelig mange lapper, selv om det også varierer. Med dagens dollar kan man gjøre noen virkelig scoop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå