Gå til innhold

Problemer med ABIT IP35


WD40

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg et ABIT IP35 hovedkort fordi det ryktes å være overklokkingsvennlig samt billig. Men problemet er som følger, sleit i 3 jævla timer for å få igang dette hovedkortet. Tror også jeg tok livet av ene minnebrikka underveis, med mindre hovedkortet bare ikke vil boote den opp. Etter mye knoting fant jeg ut at PC-en KUN starta hvis jeg bare hadde en av 2 harddisker kobla til. Begge er S-ATA disker btw, og den nye typen strømkobling (S-ATA lignende) Og dette er ikke et PSU problem fordi på mitt gamle MSI P35 Neo-f funka begge harddiskene. PSU heter Corsair og er på 550w så det skar jo egentlig holde. Har også flasha bios men det løste ingenting..

 

Noen tips?

Endret av WD40
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kun skiftet hovedkortet?Hva slags minne bruker du?Har du satt timings og spenning på minnet manuelt i bios?

 

Du bør også formatere og innstallere drivere på nytt.Gjør alltid det da jeg skifter hovedkort.

 

Ja kun hovedkortet, bruker no crucial billigminne til 150 kr brikka. Har default bios settings men skal prøve å øke minnevolten for å se om den orker boote begge minnebrikkene da. Har formatert ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...