Gå til innhold

Aprilfest 2008 - DHM - S/H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 4:

Sovna med en gang når jeg kom hjem i dag, og sov helt til det ble mørkt så det blir ikke det mest "riktige" bildet i dag for min del.

Fant noen gamle briller i en skuff her om dagen, fikk diverse folk i klassen til å ta de på seg for min fornøyelse.

post-139158-1207348091_thumb.jpg

post-139158-1207336283_thumb.jpg

Endret av DHM
Lenke til kommentar
Dag 4:

Sovna med en gang når jeg kom hjem i dag, og sov helt til det ble mørkt så det blir ikke det mest "riktige" bildet i dag for min del.

Fant noen gamle briller i en skuff her om dagen, fikk diverse folk i klassen til å ta de på seg for min fornøyelse.

post-139158-1207336283_thumb.jpg

Du blir populær når ofrene dine finner ut du legger bilder av de på internett!

Morsomt portrett - burde kanskje vært litt lysere, og jeg ville nok kuttet litt av toppen. Men du er kanskje med i "null crop - null horisont justering" klubben ?

Tom

Lenke til kommentar
Du blir populær når ofrene dine finner ut du legger bilder av de på internett!

Morsomt portrett - burde kanskje vært litt lysere, og jeg ville nok kuttet litt av toppen. Men du er kanskje med i "null crop - null horisont justering" klubben ?

Tom

Nei, jeg vil ikke være i noe klubb med Dan ! :(

Stilig bilde av Christian dan, virkelig hennes beste side. Men er enig med Tom, hvis du ikke har samme sideutfordring som meg ville jeg kutta litt av toppen.

Lenke til kommentar
Stilig bilde av Christian dan, virkelig hennes beste side.

Om ho bare hadde hett Christian :p Christina ! ^^ Skriveleif kan gjør mye galt ! Kommer en croppa en straks.

Endret av DHM
Lenke til kommentar

Det første bildet ditt hadde virkelig potensiale, men finnes det en tredjedelsregel jeg ikke vet om?

"Den øverste tredjedelen av bildet skal være innholdsløs og uinteressant."

Neppe. Om komposisjonen ikke funker, så funker den ikke, og den funker ikke i det første bildet. Med en crop i toppen hadde det blitt knall! Ellers kjenner jeg at jeg er veldig tørst nå... Deilig motiv, men litt synd med motlyset, og jeg syns liggende format (hos Eirikant) funket best.

Lenke til kommentar

Dag 5:

Ikke i slaget i dag, så tok en tur ut i hagen for å se om det var noe spennendes der. Kom over denne statuen som står ved fontena vår.

post-139158-1207412570_thumb.jpg

Edit: Var halos rundt den andre.

Endret av DHM
Lenke til kommentar

Bland svart hvitt fargen med en annen farge (duotone for to farget), f.eks. blå eller blågrønn (tritone), ikke mye, men litt...akkurat nok til at du så vidt ser at det er mer enn bare svart hvitt. På Lightroom er dette svært enkelt, vet ikke hva slags software du bruker.

Lenke til kommentar

Nå er hele poenget mitt i denne aprilfesten ihvertfall å ha KUN svart/hvitt bilder, ikke mer og ikke mindre. Bruker forsåvidt lightroom, noe galt med photoshoppen min. Dette kommer opp hver gang jeg åpner den og det går ikke ann å gjøre noe med selv om jeg reinstallerer.

post-139158-1207431487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nå er hele poenget mitt i denne aprilfesten ihvertfall å ha KUN svart/hvitt bilder, ikke mer og ikke mindre. Bruker forsåvidt lightroom, noe galt med photoshoppen min. Dette kommer opp hver gang jeg åpner den og det går ikke ann å gjøre noe med selv om jeg reinstallerer.

jeg vet det, jeg vet det!

Lisensen din har gått ut, du har piratkopi...

:D

Tar tilsammen kanskje 20-30sek...

Med Lightroom 2 sek :)

Sikker på at det ikke er 5 sek?

Lenke til kommentar

Dag 6:

Var ute og gikk med paraply og hele pakka i dag, drittvær :( Gikk innover stiene i nærområdet, da kom jeg over en liten leir med lavvo og hele pakka nede ved bekken så tok turen ned og fikk et par bilder.

post-139158-1207498749_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dag 7:

Var på besøk hos en kamerat, så måtte vi skynte oss til bussen så ble ikke så mye tid til fotografi i dag heller :( Var fine forhold der oppe, så må tilbake en gang snart. I tillegg "stjal" eirik motivet jeg ville legge ut i dag xD

post-139158-1207601210_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...