BaardB Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei, Noen her som kunne hjulpet meg og satt sammen en kraftig pc, som i hovedsak skal brukes til filmredigering? Altså ingen gaming pc, så ikke det store behovet for et skjermkort til flere tusen. Lenke til kommentar
mave-x Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ja hvis du skal bruke pcen til Filmredigering burde du ha mye ram og hdd, og en quad core hadde vel holdt, sli skjermkort? Kan lage en handleliste hvis det ønskes Lenke til kommentar
BaardB Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Ja hvis du skal bruke pcen til Filmredigering burde du ha mye ram og hdd, og en quad core hadde vel holdt, sli skjermkort? Kan lage en handleliste hvis det ønskes Takk for respons! Er klar over at det er viktig å ha bra med ram og hdd når man skal bruke PC-en til filmredigering, men tenkte kanskje jeg skulle kjøpe Vista 64-bit som operativsystem. Derfor trenger jeg en data med hardware som er kombatibelt med denne versjonen. Fint hvis du kan ta deg tid til å lage en handleliste. Lenke til kommentar
supersten Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Ja hvis du skal bruke pcen til Filmredigering burde du ha mye ram og hdd, og en quad core hadde vel holdt, sli skjermkort? Kan lage en handleliste hvis det ønskes Takk for respons! Er klar over at det er viktig å ha bra med ram og hdd når man skal bruke PC-en til filmredigering, men tenkte kanskje jeg skulle kjøpe Vista 64-bit som operativsystem. Derfor trenger jeg en data med hardware som er kombatibelt med denne versjonen. Fint hvis du kan ta deg tid til å lage en handleliste. du kan kjøpe min maskin. Den har jeg brukt mye til videoredigering. Mye minne og lagring. Men visst det er HD kamera du har så tror jeg nok du skal kjøpe ny. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12945030 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Supersten, PC-en din er altfor svak for en videoredigerer som vil ha noe brukbart en tid fremover. Som sagt trenger man minst 2, helst 4 kjerner i prosessoren, mye og raskere ram enn det du har, og et kraftig grafikkort. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...ngListId=574109 Her er en pc, men vis du ikke trenger et så kraftig kjermkort som 3870X2 kan du jo kjøpe en 9600gt eller 3870 til halveprisen... Satt opp 4x500gb i tilfelde du vil kjøre raid med sikkerhet Endret 2. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå