Gjest guestguestguest Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei Har i dag gått rundt med vondt i den høyre testikkelen... Kjenner ingen klumper e.l. Den er større enn den høyre men det har den vært så lenge jeg kan huske. og det att den ene er større er visst normalt har jeg hørt. noen som vet hva det kan være?:S Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dersom du har fått deg et slag eller lignende, så kan du jo ha en viss smerte over tid. Ikke fryktelig lenge, men en stund. Dersom det ikke bedrer seg, eventuelt har vart lenge ville jeg nok tatt en tur til legen. Forstår at det nok kan være flaut, men det får så være. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Du sier ikke noe om hvor gammel du er eller i hvilken sammenheng smerten oppsto. Det kan være vitale opplysninger. Av og til kan en vanlig forkølelse sette seg på testiklene, noe som kan gi smerter. Har en utført en eller annen fysisk aktivitet som kan ha utsatt testiklene for unormalt stor gnissing eller bevegelse, kan det også være med på å lage krøll. På ta om krøll, det skjer at en testikel krøller seg inn i sine egne blodkar ved at du f.eks bruker trange klær, det kan da oppstå smerter som gir seg i løpet av et døgn. Man kan også få smerter i testiklene av bare kåthet, bare så det er sagt. Sist men ikke minst, varer smertene i mer enn 3 dager, bør du uansett oppsøke lege. Ikke for å skremme deg, men testikelkreft kan debutere i lav alder. Lenke til kommentar
Ostlending Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 HeiHar i dag gått rundt med vondt i den høyre testikkelen... Kjenner ingen klumper e.l. Den er større enn den høyre men det har den vært så lenge jeg kan huske. og det att den ene er større er visst normalt har jeg hørt. noen som vet hva det kan være?:S Gå raskest mulig til lege Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 hvis du har fått det i sammenheng med kåthet (skumleste bare tråden) så er det nok Blueballs. Men hva vet jeg. Er ikke noe lege Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 jeg har også vondt (mer som ubehagligheter i testiklene). Smertene skifter fra testikkel til testikkel og jeg kjenner det som en "tråd" oppover mot magen dersom jeg vrir meg på bestemte måter. Har hatt det slik i rundt en måned, og jeg var til legen for 3 uker siden. Han sa at det nok ikke var testikkelkreft, fordi det skifter ikke fra side til side og det gir en mye sørre smerte enn bare ubehagligheter. Jeg merker det mest når jeg trener, men kjenner ingne kuler eller lignende. Jeg aner ikke hva det er, men har bestemt meg for å ingnorere det inntil videre, så får vi se om jeg tusler til legen dersom det ikke gir seg i løpet av noen uker. Har vert til legen før ang. testiklene. Man blir gjerne sendt til en som smører de inn med noe greier og tar bilder av de med UV lys eller hva det var, og så fant han ut at det ikke var noe galt. Alt lå visst i hodet mitt, og etter jeg fikk vite det så var smerten borte. Merkelig, menn sant. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det kan være testikkulær torsjon. Dvs at testikkelen har vridd seg, og dermed har testikkelarterien rotert og blitt klemt over = null blod til testikkelen. Dette burde fikses så raskt som mulig... Men dette skjer kanskje oftere hos yngre folk. Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 kjenner meg igjen her i de fleste tilfellene folk beskriver, jeg har enda ikke vært hos legen da smertene ikke varer mer enn 3-4 dager på det lengste, avogtil går smerten vekk etter noen timer, trange bukser er min hivedfiende har jeg funnet ut, mens en stram boxer somregel bare er med og holder ting litt på plass... men vi har jo baller og det medfører seg jo littavhvert... p.s. den ene ballen er i de fleste tilfeller større enn den andre, det er når de er like store at du er spesiell =) Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Alt lå visst i hodet mitt, og etter jeg fikk vite det så var smerten borte. Merkelig, menn sant. Der er svaret. Psyken er et kraftfull verktøy. Hadde selv vondt i ballene i noen uker og trodde selvsagt at det var kreft. Sannheten var at alt lå i hodet. Dessuten er kreft i testiklene meget arvelig (som alt annet) og man burde ta det med ro hvis man har en slekt hvor denne krefttypen ikke har forekommet. Endret 9. april 2008 av dicktator Lenke til kommentar
Gjest gutt fra mysen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 HeiHar i dag gått rundt med vondt i den høyre testikkelen... Kjenner ingen klumper e.l. Den er større enn den høyre men det har den vært så lenge jeg kan huske. og det att den ene er større er visst normalt har jeg hørt. noen som vet hva det kan være?:S Hvor gammel er du?, kanskje puberteten Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 I og med at du har hatt vondt bare én dag nå tror jeg ikke du trenger å bry deg om det. Det du sier at det er helt vanlig med at den ene testikkelen er større enn den andre, der er jeg ikke helt enig med deg. Testikkelene skal være omtrentlig jevnstore. Er den ene testikkelen din hardere enn den andre? Ha en god kveld! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Klem lett på testiklene; "Egget" skal være sånn passe mykt, ikke steinhardt. Det er mange andre muligheter enn testikkelkreft, utposninger på sædledere, vridning o.l. er mer sannsynlig. Om du går til fastlegen vil han uansett henvise deg videre for å helt sikkert kunne utelukke testikkelkreft. Smerter i testiklene er visstnok et litt vanskelig felt; de kan komme og gå litt av seg selv uten noen spesiell grunn. Er uansett best å få det sjekket ut, om ikke annet for å slippe bekymringen. Lenke til kommentar
Gjest smerter Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har vondt i v testikkel, smerten kommer og går, Det begynte etter jeg hadde holdt igjen en utløsning...(Var ikke smart) Var på legevakta han mente det var testikkel torsjon, så vart sendt til sykehus, han grunnla det med at jeg hadde hatt sex dagen før smertene begynte. og at testikkelene lå jevnt side om side, (venstre skulle ligge litt mere ned enn hva høyrer gjør) Vart sendt på ultralyd, der fant dem ikke noe feil, heller ikke i blod prøvene eller i urinprøven. Men måtte gå til lege igjen om et par dager om det ikke ga seg sa legen på akutt . Så må nok det for smertene er der enda, dem har jeg nå hatt en uke i morgen. Er det testikkel torsjon så må du opperere med en gang omtrent, for det kan kutte blod tilførselene og da må du fjerne testikkelene om det går for lenge... Lenke til kommentar
Gjest opra Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 legg en varm vaskeklut rundt testikkeln, d hjalp meg:) Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 WOW!!! hvor dumme er dere?? har man vondt et sted som ikke er muskel, sene, eller lignende er det å komme seg fort til legen, heller en pinlig undersøkelse enn å få høre at man må kastreres fordi en har hatt testikkelkreft for lenge til at noe kan reddes! SÅ mye kan fikses hvis legen finner ut av det fort nok, men den norske staheten gjør at vi går ikke til legen før man må med ambulanse:P Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Har akkurat samme greiene nå.. Vondt i venstre testikkel.. Noe så inderlig.. Jeg klarer bare å gå.. Og når jeg først går så er det halvveis halting. Jeg tror ikke jeg har torsjon ettersom jeg kan kjenne bi-testikkelen på toppen sammen med den andre på høyresiden.. Men det gjør skikkelig vondt, jeg kan kan kun ligge på enkelte måter, vrir jeg meg eller tar noen kjappe bevegelser så røsker det te! Den er "hovnet"? Tror jeg må ta en tur til legen.. Var der i høst, da lurte jeg på hva disse "kulene" på pungen var for noe.. Det var bare noe knuter som var helt normalt :S Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Har akkurat samme greiene nå.. Vondt i venstre testikkel.. Noe så inderlig.. Jeg klarer bare å gå.. Og når jeg først går så er det halvveis halting. Jeg tror ikke jeg har torsjon ettersom jeg kan kjenne bi-testikkelen på toppen sammen med den andre på høyresiden.. Men det gjør skikkelig vondt, jeg kan kan kun ligge på enkelte måter, vrir jeg meg eller tar noen kjappe bevegelser så røsker det te! Den er "hovnet"? Tror jeg må ta en tur til legen.. Var der i høst, da lurte jeg på hva disse "kulene" på pungen var for noe.. Det var bare noe knuter som var helt normalt :S Samma her Hovne bi-tekstikler var visst helt normalt ifølge legen. Har hatt det en liten stund nå jeg, vært hos legen flere ganger som konstanterer at alt er bra og normalt. Endret 19. januar 2011 av Aleksanderwoods Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Har akkurat samme greiene nå.. Vondt i venstre testikkel.. Noe så inderlig.. Jeg klarer bare å gå.. Og når jeg først går så er det halvveis halting. Jeg tror ikke jeg har torsjon ettersom jeg kan kjenne bi-testikkelen på toppen sammen med den andre på høyresiden.. Men det gjør skikkelig vondt, jeg kan kan kun ligge på enkelte måter, vrir jeg meg eller tar noen kjappe bevegelser så røsker det te! Den er "hovnet"? Tror jeg må ta en tur til legen.. Var der i høst, da lurte jeg på hva disse "kulene" på pungen var for noe.. Det var bare noe knuter som var helt normalt :S Samma her Hovne bi-tekstikler var visst helt normalt ifølge legen. Har hatt det en liten stund nå jeg, vært hos legen flere ganger som konstanterer at alt er bra og normalt. Ja for dette her kommer og går liksom, men det må vel gå helt vekk i en eller annen alder håper jeg.. Den "kreftkulen" som man skal se etter er hvertfall ikke hos meg. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Til informasjon, jeg har testikkelkreft og alt pga jeg merka lymfeknuter. Skal drepe legen min. Takk. Lenke til kommentar
Pepsoman Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Plizket, var det en seriøs kommentar? Evt. hvordan type smerte hadde du? Har nå siste året opplevd smerte i venstre testikkel ca. 5-6 ganger. Smerten har vart hele dagen, og er av samme type. Var din kreftsmerte sammenhengende? Eller kan det også være kreft om du bare kjenner det av og til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå