Toast Is Pimp! Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg tenker nå i denne tid og slutte på skolen før 2 semesteret av 1 året mitt på en Høyskole er ferdig. Det har seg slik at jeg som mange andre ikke aner hva man skal bli. Og da har jeg vært lite intressert i og følge med i skolegangen. Jeg tror jeg kan stryke i noen fag. Matte + Stattestikk. Jeg har aldri vært god i matte. Jeg stod med et nødskrik på 3MX, 2MX'en gikk det litt bedre med... Så nå er jeg redd for hva skjer viss jeg slutter til sommeren med flere stryk på eksamen. Hva er "billigst"? Slutte nå i tidlig April, eller fullføre semesteret med mange stryk? 40% fra lånet blir "sponset av skattebetalerne" ved at alle eksamene er bestått? Mulig for meg og regne på det viss jeg vet Studiepoengene? Lærerne tar ting lett på Matten og Stattestikken siden den ikke er i stor grad nødvendig for min utdannelse, og dermed gjøre ting enklere for oss. Jeg lider av konsentrasjonsvansker + dysleksi så det hjelper ekstremt lite på skolegangen, faktisk det mottsatte (Haha :!: ). Har eksamen i morgen, det er faen ikke lett og lære seg Morse og Signal-Flaggene med dysleksi + konsentrasjonsproblemer. faen faen faen. Morse er jo et språk. Hjalp lite at barneskolelæreren mobbet meg for leifene mine på barneskolen ved og lese opp stilen min forran klassen. Får så lyst og finne den fitta og banke henne. Hælvettees fetthora. Rutt Kinaputt. Trygd på meg..... dritt... Endret 1. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 uten å ha satt meg noe større inn i lover og regler, så virker det umiddelbart som det beste å ta et skikkelig skippertak og fullføre så mange fag som mulig for å spare penga...slutter du, så gjør de alt om til lån, mens hvis du fullfører 3/4 av kurset, så har du mye mindre som må taes opp igjen for å få omgjort til stripend... må bare si angående matten din...3mx beskrev mattelæreren min på vgs som "for spesielt interesserte" og 2mx kunne man bestå hvis man hadde litt over normalt talent og jobbet hardt, så du kan ikke være dårlig i matte om du faktisk består 3mx Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hehe, med et Nødskrik. Tror sikkert læreren kunne ha strøket meg. Strøk på en prøve siste halvåret. Jeg tror jeg faktisk kunne ha fiksa dette. Tror ikke jeg greier Morse og Signal-Flagg eksamen i morgen. Må nok ta den opp igjen. PS: Jeg strøk på et litt stort kurs her til Jula. Ca 15 timer i uka kurs. Men hva skjer vis jeg fullfører dette semesteret med noen stryk? Må jeg ikke ta opp fagene igjen når jeg begynner på en annen Høyskole igjen? For og få ut vitnemålet? Endret 1. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg hadde kun borteboerstipend så for meg var reglene slik : Dersom jeg bestod og fullførte utdannelsen min : 100% av lånet ble omgjort til stipend Hvis jeg ikke fullførte : alt forble lån. Uansett om man stryker på ett eller alle fagene . Antar det er mulig å ta opp de fagene man stryker i som privatist eller noe i den duren, og dermed få godkjent utdannelsen. Men hvis du ikke har tenkt å yte noe for å bestå alle fag antar jeg det er billigere å avslutte nå, dersom du sørger for å få stoppet utbetalingene fra lånekassen, slik at du ikke får mer lån. . Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Personlig strøk jeg i to fag og hadde ca 40 dager/40 timer fravær siste skoleår. Jeg hadde borteboerstipend og grunnstipend, men har ikke fått beskjed om å betale tilbake noe som helst. Da jeg spurte læreren min om hvorvidt stipendet mitt kom til å bli omgjort til lån på grunn av fraværet, fikk jeg beskjed om at det kun skjedde om lærerene meldte fra til Lånekassen om at jeg var en storskulker (mitt fravær var ikke skulk). Grunnen til at ingenting har blitt gjort om til lån på grunnlag av de to strykfagene mine aner jeg ikke, men det kan ha noe å gjøre med at jeg gikk Vk2 serviceelektronikk, som egentlig er halvveis et lærlingår uten muligheten for eksamen. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kan jeg få spørre hva det er du studerer for tiden? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Nautikk. Da blir man stryrmann på en båt. En Bachelor-Grad på 3 år. Jeg nevnte jo at jeg gikk Høyskole. Så jeg har fulltstipend og fullt lån. Det er da 40% av Lånet som blir omgjort til stipend? Eller var det slik at allt jeg får i dag er faktisk Lån? Og ta disse fagene som privatist viss jeg slutter blir sikkert vanskelig? Jeg flytter jo hjem da 1000km unna. Endret 2. april 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå