Douglas Quaid Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Eg har ein harddisk som må formaterast før den kan takast i bruk. Prøvde å formatere den på vanleg måte med det verktøyet som ligg i Vista. Då formateringa var ferdig fekk eg melding om at den var mislukka. Deretter prøvde eg å formatere med Partition Magic 8. Hadde same problemet her. Den kom til 99%, og eg fekk meldinga "error 4. bad argument/parameter". Kva er gale? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Vanskelig å si sikkert. Når du først kobla den i maskinen kom det opp melding om at den måtte formateres først? Personlig har jeg hatt en del slike problemer med flashminne o.l.. Da kaster jeg dem somregel, men hvis harddisken er relativt ny ville jeg klaget på den. Ellers så har du noen partisjonsprogrammer på live linux cd.. gParted foreksempel. Da kjører jo maskinen fra CD/rammene og bruker ingen harddisk. Kanskje mulig å slette alle partisjoner på den da, og partisjonere den på nytt med NTFS (filsystemet som brukes i XP, stortsett). Jeg tar naturligvis ikke ansvar for tapte data under noen omstendigheter. Enten på den disken, eller på den du bruker i maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå