tellus Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Har et a open big tower hq45 eller no. et med blå stripe på siden... kabinettet er stort men plassen er trang. spesielt i øvre del og i passasjen.. Skal kjøpe vann kjøling men hvor må hva stå.. det er god plass over psu for der sto det et hd rack som er borte... det er jo mye dill som skal inn pumpe,radiator osv..... Bør jeg kjøpe et feridg kitt siden jeg er grønn innen vann kjøling, hvis ikke tar jeg gjerne i mot forslag men ikke så veldig dyrt. 2500-3000 kr. vil også kjøle gpu... Ps! Jeg kjøper ikke vannkjøling for å kunne overklokke mest mulig, bare sån passe men mest av alt.. Stillhet. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Plass har du nok av. Den vanlige måten er å kombinere radiator og innsug nede foran. Sjøl har jeg plassert radiatoren over PSU så jeg får bedre plass til vanntank (svær tank med pumpa oppi ). Litt smakssak men jeg synes det blir lettere å få lufta ut av systemet med pumpa oppi tanken. Tuppervare og nippler får du billig på Biltema. Kan være greit å kjøpe et ferdig sett i starten. Men delene fra både DangerDen (Netconnection) og AquaComputer (Microplex) er rimelig greie å sette sammen. Sammenlign delene med et ferdig kitt fra feks Swiftech og send en mail så du er sikker på at alle delene har samme dimensjon før du kjøper. Et forslag: AC vannblokk, CPU, "cuplex EVO" - 670,- AC vannblokk, GPU/chipset, "twinplex" - 385,- AC radiator, "airplex EVO 120" - 375,- AC vanntank, "aquainject", Plexi - 385,- Eheim 1048 vannpumpe - 470,- Slangeklemme, Ø10.8 - Ø13.3 10stk - 100,- Slange PVC 10mm innerdiameter (blir alltid litt rar kutting og rot i førsten så kjøp en rull på ClasOhlson) Batterivann og frostvæske på Esso - 50,- (?) 2435,- eks frakt, pluss slange Om du dropper vanntanken koster tuppervare en ti'er og nippler omtrent det samme på biltema. Lenke til kommentar
tellus Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Fryser litt på ryggen, bare ved tanken på noen dråper vann på feil plass inne i det kabinettet.. Men må vel bare hoppe i det. Jeg ser de ferdige kitta feks. hos microplex ligger på ca 2500. men da er det ikke kjøling på gpu. hva med raditar, den må da ta litt plass hvis det feks. skal stå 2 stk 12 cm vifter på den. nede i front vil jeg tippe det er en 10 cm inn til hk. og nesten 20 høyt... over psu ca 16 inn og 12 høyt... har en 12cm past der nå. skal se om jeg finner noen tegninger på dette tror jeg, at jeg vet hva jeg begir meg ut på.. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Du trenger ikke "dobbelradiator". Sjøl har jeg en radiator av typen BlackIceExtreme og kun én 120mm vifte. Radiator og vifte vil stikke ut 6-8cm. Blir fint plass til dette nede foran. Så lenge du fester slangen skikkelig er det forsvinnende liten sjanse for lekkasje. Ta feks et søk på AquaComputer via Google. Men de sidene jeg har funnet er på tysk. Swiftech har også monteringsanvisninger på sine sider. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 klarte å få ekstern vanntank, radiator,(innovatek til 1 atk 120mm vifte) pumpe (eheim 1046), slanger, kjøleblokk (innovatek flatflow) og skjermkortkjøler inn i LianLi pc61USB så om du har BigTower får du nok plass. i front nede bak noen stvfiltre,, pumpe i bunn av kabinettet og flytta harddisker og evt, annet i 5,25 plassene. Jeg har selv et aopen bigTower atående og med Lian_Lipc61Usb føler jeg at jeg har like stor plass da dette kabinettet er dybpere som er mer fornufitg enn å øke i høyden. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 kameraten min hadde shifftekk midi og når han skulle ha vann måtte han kjøpe maxi istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå